Начало Блог Веселинов: Строителството на АМ „Русе-Велико Търново“ е изключително важна стъпка за развитието...

Веселинов: Строителството на АМ „Русе-Велико Търново“ е изключително важна стъпка за развитието на Северна България

Безспорно изграждането на АМ „Русе – Велико Търново“ означава много по-голяма възможност за развитие на бизнеса

Първите 75,6 км от АМ „Русе – Велико Търново“ за изработване на технически проекти и строителство са стартирани чрез обществената поръчка от Агенция „Пътна инфраструктура“

Интервю по тази тема с народния представител от ВМРО от град Русе Искрен Веселинов за Информационна агенция „Медия факс“.

– Г-н Веселинов, на 7 декември бе обявена процедура за възлагане на работа по АМ „Русе-Велико Търново“. Какъв е Вашият коментар по темата?
– АМ „Русе-Велико Търново“ е изключително важен обект за развитието на Северна България, който има и своето европейско значение, защото на практика магистралата ще е свързана с високоскоростната връзка – Букурещ – Атина. Голяма част от това трасе, и немагистрално, ще се изгражда като магистрално. Същевременно в русенския регион този път е известен като пътя на смъртта. Там ежегодно има десетки жертви поради изключителната натовареност на пътя и неговите лоши параметри. Една изключително конфликтна зона в България по смъртност ще бъде избегната, разбира се, когато е готова магистралата.

Това за нас е изключително удовлетворително. Вече шест години полагаме усилия и едва сега успяхме да преодолеем виждането, че това трябва да бъде скоростен път, а не магистрала. След това беше голям проблем намирането на финансиране. Да не забравяме, че проектът беше подложен за обжалване, което забави с около 2 години старта на процедурата. След всички тези проблеми, ако така мога да ги нарека, които преодоляхме по пътя, аз съм много удовлетворен, че вече говорим на практика за избор на изпълнител и проектът става необратим.

– Имате ли информация кога можем да очакваме да започне реалното строителство по АМ „Русе-Велико Търново“?
– Процедурата ще бъде със средна продължителност 3-4 месеца, ако няма съдебни дела, които да обжалват въпроса и резултата. Предполагам, че до края на март месец ще имаме подписан договор. Оттам нататък започват учредителни процедури и проектиране, тъй като говорим за процедура, която е инженерингова.

Според мен в рамките на няколко месеца, след порядъка на 5-6 месеца, биха могли да започнат първите строителни дейности.

Да не забравяме, че това са два отделни лота. Тоест за всеки един може да има различен изпълнител и да започне изпълнението им по различно време. За да бъдем коректни трябва да отбележим, че третият лот, който е на територията на област Велико Търново, има известно забавяне с изработването на парцеларните планове. Вероятно процедурата ще бъде възложена в рамките на следващите 3-4 месеца.

– Как ще се финансира строителството на АМ „Русе-Велико Търново“?

Строителството на магистралата ще се финансира по оперативна програма „Транспорт“. Това е един от основните обекти за следващия планов период на програмата заедно с тунела под „Шипка“. Можем да кажем, че всъщност по този начин ние изпълняваме своя политически ангажимент към българите, живеещи на север от Стара планина. Защото в продължение на десетилетия инфраструктурата беше в пъти по-малко финансирана от тази на юг от Балкана.

Сега всъщност наред с АМ „Русе – Велико Търново“ знаем, че ще имаме осигурено 100% финансиране за изграждане на магистрала „Хемус“, за скоростния път Видин – Ботевград и за тунела под „Шипка“.

Това са четирите основни инфраструктурни обекта, които бяха нужни за съживяването на Северна България. Мисля, че след приключването на тази процедура, ще сме направили огромна стъпка към преодоляване на неравенството в различните краища на България.

Агенция „Пътна инфраструктура”

– От къде ще започне строителството на АМ „Русе-Велико Търново“?

– Това е решение на самия изпълнител, тъй като отчуждаването ще се случва с различна скорост. Това не е нещо, което някой може от сега да каже. Във всеки случай строителството на тези два лота, които са свързани с обхода на Бяла и съответно с пътя от Русе до Бяла, ще започне първо. Но от къде точно все още никой не може да каже.

– Какво е значението на тази дългоочаквана магистрала за Вашия роден град?

– Безспорно изграждането на магистралата означава много по-голяма възможност за развитие на бизнеса. В Южна България, където има магистрали, за няколко години желанието за инвестиции в тези райони се увеличава драстично. Имаме дори градове, където има дефицит на работна ръка и се преселват хора, за да захранят тези индустриални мощности, които се създадоха в следствие на изграждането на магистрали.

Последни Новини

В препълнена зала ВМРО закри кампанията си в Сандански

ВМРО закри предизборната си кампания в Сандански пред членове и симпатизанти на Организацията в Пиринския край. В препълнената зала водачът на листата...

Доц. Милен Михов: Галопиращата инфлация, непозната от времето на Жан Виденов, изяжда парите на хората

Чака ни управление, основано или на безпринципна коалиция, или триумф на задкулисието Доц. д-р Милен Михов за предстоящите парламентарни...

Александър Сиди: ГЕРБ и „Промяната“ готвят кабинет, използвайки „Възраждане“ за плашило

Убеден съм, че ВМРО ще се върне в Парламента, защото в България все още има място за интелигентен и грамотен патриотизъм, коментира...

Искрен Веселинов: Поругаването на българския химн от македонските запалянковци показва доколко РСМ е готова за членство в ЕС

Енергийната криза е резултат от сбъркана политика Поругаването на българския химн от македонските запалянковци по време на футболния мач...

Александър Сиди: На изборите хората ще накажат лицемерието и безхаберието на доскорошните управляващи

Съпредседателят на ВМРО - БНД Александър Сиди не спести пред медиите в Стара Загора тежки думи по адрес на управлявалите през последната година...

Юлиан Ангелов: ВМРО предлага нова пенсионна формула 61/31

ВМРО ще предложи нова пенсонна формула – 61/31. 61 години като възраст за пенсиониране и за жени, и за мъже и 31...

Искрен Веселинов: В Турция има гигантска машина за манипулиране на вота

В Турция има гигантска машина за манипулиране на вота, каза в „Денят на живо с Наделина Анева по Нова нюз съпредседателят на...

Коментари