Начало Блог Ангел Джамбазки: Ще настоявам от Пакет „Мобилност“ да отпаднат връщането на празни...

Ангел Джамбазки: Ще настоявам от Пакет „Мобилност“ да отпаднат връщането на празни камиони и домашния арест на шофьорите

Интервю за списание „Камиони“

 Господин Джамбазки, каква е равносметката Ви по отношение на досегашните гласувания, касаещи пакета „Мобилност“?

– Битката по спирането на пакет „Мобилност“ безспорно ще продължава и в новия Европейски парламент. Досега станахме свидетели на безпрецедентно нарушаване на вътрешните правила, на така наречената „най-демократична“ европейска институция. Бяха използвани всякакви тактики и натискът от страна на Европейската комисия и представителите на Франция и Германия за прокарването му бе изключително силен. С наглия си бюрократичен език брюкселските администратори се опитваха да убедят, че именно този пакет е мярка за справяне с двойните стандарти. Лицемерно и нагло поведение. По време на последното гласуване, което се проведе в началото на април по време на сесията в Брюксел, ясно се видя численото превъзходство на поддръжниците на пакета срещу противниците му. Оставам оптимист, че през следващия мандат на Европейския парламент ще успеем да доведем тази наша битка докрай.

 Успяхте да отложите развръзката на „Мобилност“ за следващия Европарламент. Приемате ли това за успех?

– Битка не бе лесна, но мисля, че все още не бива да говорим за успехи и неуспехи. В рамките на новия парламент ще бъде договорен финалният текст на пакета. Ще бъде решително какво ще успеем да постигнем тогава. Предстоят преговори между трите европейски институции – Парламент, Комисия и Съвет, а договореният от тях текст подлежи на одобрение от евродепутатите. Нашата битка не е завършила. Не бива да губим фокус и да отслабваме усилията си.

 Каква е окончателната позиция, която България и Вие ще защитавате на предстоящите преговори? Кои от спортните точки ще настоявате на всяка цена да отпаднат?

– Моята позиция никога не се е променяла. Трябва да браним българския интерес, да защитим родния бизнес и препитанието на стотици хиляди български семейства. Напоследък се чуха обвинения срещу българските евродепутати, че на финалната права са се сетили едва ли да се борят срещу това така вредно предложение. За себе си мога да кажа, че това е една от темите, които е била водеща през целия ми парламентарен мандат. Още година преди да излезе официалното предложение на така наречения „Пакет „Макрон“ сигнализирах Европейската комисия за дискриминационни закони в транспортния сектор, въведени от Германия, Австрия и Италия. Разговарях с премиера Борисов относно заплахата, която този документ носи за българския транспортен бранш. През август 2017 г. по време на посещението на френския президент Емануел Макрон този въпрос бе повдигнат от премиера. 

Относно спорните точки ще продължа да настоявам да отпадне връщането на камиона и домашния арест на шофьора. Също така ще трябва да премахнем така наречените крос-трейд операции. Друг проблем, с който трябва да се преборим, е кое ще се смята за начална дата на командировката. Липсата на охраняеми и сигурни паркинги е казус, чието решение не виждам да бъде намерено в близко бъдеще. Точно затова трябва да поискаме отлагане на датата на прилагане на този пакет. Решението с какъв срок трябва да бъде това отлагане ще се вземе след консултации с всички Вас, работещите в сектора.

От кои държави очаквате най-силна подкрепа в предстоящите обсъждания и гласувания?

– По тази тема имаме добро сътрудничество с колегите от Полша, Унгария, Чехия, Литва, Латвия и Румъния. По някои от спорните въпроси с каботажа и връщането на превозното средство имаме подкрепата на колеги от Гърция, Испания и Португалия. Сами виждате, оформянето на разделението Източна срещу Западна Европа и център-периферия.

 Имат ли основания за оптимизъм българските превозвачи, че исканията им все пак ще бъдат чути?

– Проведохме протести в Брюксел и Страсбург и смятам, че дадохме ясен сигнал какви са нашите искания, че няма да се спрем и ще се борим докрай. Оптимист съм, че представителите в новия парламент ще бъдат по-рационални и здравомислещи, а българската делегация по-сплотена и няма да се стига до подобна ситуация като тази, на която станахме свидетели – как липсата на трима български представители доведе в крайна сметка до гласуването на пакета.

Последни Новини

Априлското въстание е българската Голгота

На 20 април 1876 г. в Копривщица избухва славното Априлско въстание. Трескаво подготвено под ръководството на апостолите от Гюргевския комитет, то е...

Евродепутатът Джамбазки на среща със студенти в Благоевград: Защитата на българския национален интерес е наша отговорност!

Българският представител в Европейския парламент и председател на българската делегация в ЕКР Ангел Джамбазки проведе среща дискусия със студентите от Югозападния университет...

Каракачанов във Варна: ВМРО иска да привлече българите, които не участват в политическия живот

Политическият модел на посушковците трябва да бъде разбит ВМРО ще се яви самостоятелно на изборите, като ще представи своите...

ВМРО – Русе номинира Траян Тотев за водач на листата за парламентарните избори

На съвместно заседание между Общинското и Областното ръководство на ВМРО - Русе бяха обсъдени имената на кандидатите за народни представители в 19...

Джамбазки: Мораториум върху търговията с въглеродните емисии ще спре безумната „Зелена сделка“

Има просто решение за спиране на европейската „Зелена сделка“ и това е приемането на мораториум върху търговията с въглеродни емисии.

Контрера: С аферата „Живко Коцев“ Промяната стана мафията

Защо Кирил Петков, Асен Василев и ген. Атанасов още не са разпитани? Тази остра позиция във връзка с горещите...

Контрера призова кмета Терзиев да направи 2 май неучебен ден за територията на Столична община

Внасям писмено предложение в СО, съобщава общинският съветник от ВМРО Призивът на зам.-председателя на ВМРО и общински съветник в...

Коментари

serdivan escort adapazarı escort odunpazarı escort

escort bayan sakarya escort bayan eskişehir