Начало Блог Деан Станчев: Нерегламентираният превоз е в полза на сивия сектор

Деан Станчев: Нерегламентираният превоз е в полза на сивия сектор

Промените в закона са насочени срещу сивия сектор

Това не е лобистки закон, а удар срещу сивия сектор. Промените бяха подкрепени от голяма част от бранша. Подпомагаме честността, за да отиват парите при реалните фирми, категоричен е Станчев.

Нерегламентираните автомобилни превози да се наказват със затвор прие парламентът в средата на декември. Вместо от 3 до 5 години, наказанието е намалено на от една до три. Това стана след като народните представители преодоляха президентското вето. Държавният глава по-рано върна законопроекта с мотива, че не са уточнени критериите за разграничаване на нерегламентирания превоз от споделеното пътуване.

Промените в закона са насочени срещу сивия сектор.

Така коментира за БНР народният представител от ВМРО и член на комисията по транспорта Деан Станчев.

Самият мотив на закона е да ограничи нерегламентираните превози на пътници, които поставят в неравностойно положение фирмите с лиценз и разрешително – т.е легалните фирми.

Появяват се хора, които изведнъж им взимат дейността.

Това не е лобистки закон, а удар срещу сивата икономика. Подпомагаме честността, за да отиват парите при реалните фирми. Промените бяха подкрепени от голяма част от бранша.

В случаите, когато нерегламентираният превоз е извършен от две или повече лица и те са се сговорили предварително, предвиденото наказание в първоначалните текстове беше лишаване от свобода от 5 до 10 години и глоба от 5 000 до 15 000лева.

Окончателният текст гласи:

Който без разрешение, регистрация или лиценз, които се изискват по нормативен акт или акт на Европейския съюз, извършва по занятие обществен превоз на пътници, се наказва с лишаване от свобода от една до три години, като моторното превозно средство, послужило за извършване на деянието, се отнема в полза на държавата, независимо чия собственост е.

Уточнено е, че превозът трябва да е извършен по занятие и с икономическа облага. Ако се заплати горивото при споделено пътуване, това няма да се приема като икономическа изгода.

Това решиха депутатите и по този начин го разграничиха от споделеното пътуване.

Предишната редакция предвиждаше, че това е превоз срещу заплащане или икономическа облага. Ако деянието е извършено от две или повече лица, сговорили се предварително, лишаването от свобода е от 2 до 5 години.

Последни Новини

Красимир Каракачанов: Никой български политик не трябва да ни вкарва в чужди войни

Никой български политик не трябва да ни вкарва в чужди войни, каза председателят на ВМРО Красимир Каракачанов, който беше гост в предаването...

Контрера: Асен Василев не трябва да бъде министър никога повече!

Ще изтъргува горите и ще наложи финансов Big Brother на хората чрез НАП Министърът на финансите (в оставка) залага...

Кр. Каракачанов призовава: Всички срещу сглобката в национално обединение – за национален суверенитет и излизане от кризата

Време е всички нормални личности, организации и политически субекти да застанат в едно обединение срещу сглобката и да създадат истинската алтернатива на...

ВМРО: Кой стои зад кампанията срещу Югозападния университет в Благоевград?

В основата на атаката е преподавател, който иска да се откажем от езика и историята си за сметка на Скопие!

Каракачанов, ВМРО: Сглобката получи своя удобен лубрикант – Костадин Костадинов

Вчера Костадин Костадинов отново излъга. За пореден път неговата лъжа беше насочена не към някой друг, а към...

Красимир Каракачанов: Наблюдаваме евроатлантическо танго

Крайно време е българите да се събудят и да изхвърлят сглобката от политическата сцена На родната политическа сцена в...

Александър Сиди: Статистиката на МВР за броя нелегални мигранти е лъжа

Тенденцията нелегални мигранти да минават границата ни е опасна. Статистиката на МВР за броя нелегални е лъжа, не отговаря на истината. Не...

Коментари

serdivan escort adapazarı escort odunpazarı escort

escort bayan sakarya escort bayan eskişehir