Начало Блог Деан Станчев: Нерегламентираният превоз е в полза на сивия сектор

Деан Станчев: Нерегламентираният превоз е в полза на сивия сектор

Промените в закона са насочени срещу сивия сектор

Това не е лобистки закон, а удар срещу сивия сектор. Промените бяха подкрепени от голяма част от бранша. Подпомагаме честността, за да отиват парите при реалните фирми, категоричен е Станчев.

Нерегламентираните автомобилни превози да се наказват със затвор прие парламентът в средата на декември. Вместо от 3 до 5 години, наказанието е намалено на от една до три. Това стана след като народните представители преодоляха президентското вето. Държавният глава по-рано върна законопроекта с мотива, че не са уточнени критериите за разграничаване на нерегламентирания превоз от споделеното пътуване.

Промените в закона са насочени срещу сивия сектор.

Така коментира за БНР народният представител от ВМРО и член на комисията по транспорта Деан Станчев.

Самият мотив на закона е да ограничи нерегламентираните превози на пътници, които поставят в неравностойно положение фирмите с лиценз и разрешително – т.е легалните фирми.

Появяват се хора, които изведнъж им взимат дейността.

Това не е лобистки закон, а удар срещу сивата икономика. Подпомагаме честността, за да отиват парите при реалните фирми. Промените бяха подкрепени от голяма част от бранша.

В случаите, когато нерегламентираният превоз е извършен от две или повече лица и те са се сговорили предварително, предвиденото наказание в първоначалните текстове беше лишаване от свобода от 5 до 10 години и глоба от 5 000 до 15 000лева.

Окончателният текст гласи:

Който без разрешение, регистрация или лиценз, които се изискват по нормативен акт или акт на Европейския съюз, извършва по занятие обществен превоз на пътници, се наказва с лишаване от свобода от една до три години, като моторното превозно средство, послужило за извършване на деянието, се отнема в полза на държавата, независимо чия собственост е.

Уточнено е, че превозът трябва да е извършен по занятие и с икономическа облага. Ако се заплати горивото при споделено пътуване, това няма да се приема като икономическа изгода.

Това решиха депутатите и по този начин го разграничиха от споделеното пътуване.

Предишната редакция предвиждаше, че това е превоз срещу заплащане или икономическа облага. Ако деянието е извършено от две или повече лица, сговорили се предварително, лишаването от свобода е от 2 до 5 години.

Напишете Коментар

Please enter your comment!
Please enter your name here

Последни Новини

Александър Сиди: ВМРО промени начина, по който разсъждаваше Борисов преди 2017 г.

Македония е необходимо да признае, че до 1944 г. там не са живели други освен българи и са говорили на български

Траян Тотев с редица питания за културните паметници в Русе

Областният организатор на ВМРО и общински съветник Траян Тотев отправи редица сигнали и предложения до кмета на Община Русе Пенчо Милков.

Контрера: МОН пак спи! Кой допусна поредната провокация в уроци за деца от 3-и и 4-и клас?

В училище, в онлайн часовете по компютърно моделиране питат кой пол е потребителят на платформата, т.е. ученикът – мъж, жена, небинарен, друг...

Патриотите настояват за приоритетно държавно финансиране на българското филмопроизводство

За отпускането на средства следва да се прилагат прецизни културни критерии, а в контролиращите дейността комисии да се назначават хора, отговарящи на...

Д-р Султанка Петрова: Държавата полага много усилия за младите семейства с деца

Младите семейства с деца получават подкрепа от държавата Държавата полага много усилия, за да подкрепя младите семейства с деца....

Доц. д-р Милен Михов: ВМРО ще се яви на изборите с изпълнени обещания

Изпълнени обещания, защита на българските национални интереси и спокойствие да гледаме избирателите си в очите – така ще отидем на избори

Джамбазки в ЕП: Проектът за TEN-T трябва да бъде преразгледан

Коридор № 8 трябва да се случи, категоричен е българският евродепутат Проектът за изграждането на трансевропейската транспортна мрежа (TEN-T)...

Коментари