Начало По места ВМРО е против готвената от ГЕРБ и ДБ забрана софиянци да карат...

ВМРО е против готвената от ГЕРБ и ДБ забрана софиянци да карат колите си в центъра на столицата

Това е дискриминационно. България е с най-стария автопарк в Европа, защото е на последно място по доходи.

А чия е вината за това, питат общинските съветници, които няма да подкрепят въвеждането на нискоемисионните зони в четвъртък – 15 декември, на сесията на Столичния общински съвет. Предложението да не влизат по-стари коли в центъра на София е на ГЕРБ и Демократична България.

Общинските съветници от ВМРО и Областното ръководство на ВМРО – София са взели решение категорично да отхвърлят предложението на ГЕРБ и Демократична България. Според представителите на ВМРО въвеждането на нискоемисионни зони е недодялан опит да се отчете дейност и да се реализира поредният пакет от „зелени политики“ за сметка на софиянци. Сред аргументите против тези зони са несъвършената система за контрола им, забраната за част от столичани да ползват собствените си автомобили, безсмислието да се въвежда забрана за отопление на  твърдо гориво в идеалния център, но не и в най-рисковите квартали и други.

Според Карлос Контрера, председател на комисията по транспорт в СОС, докладът на ГЕРБ и Демократична България  е сбъркан още в генезиса си. Той посочва, че въвеждането на малък и голям ринг, забранен за автомобили, само пренася задръстването от една точка в друга. „С въвеждането на малкия ринг вносителите ще насочат трафика от булевардите към малките улици и там ще направят задръствания, които преди не е имало. Например от бул. „Васил Левски“ колите ще се насочат по тясната „Любен Каравелов“. Дали това ще намали емисиите или само ще премести замърсяването със 100 метра?“, аргументира се Контрера. „Тази наредба е парадокс – държавата Ви позволява да си купувате коли втора ръка, взема Ви такси и данъци за това, а една група хора се събира и решава, че от утре няма да карате тук и тук. Предложението на ГЕРБ и ДБ наказва по-бедните софиянци, това е поредната модерна левичарска глупост, която преписваме от градове в Западна Европа. Никой не успя да ни убеди, че нискоемисионната зона генерално ще намали вредните емисии, а няма просто да ги премести.“

Според съветниците от ВМРО да се въвежда нискоемисионна зона за забрана за отопление на твърдо гориво в централната градска част е смехотворно. Центърът е на 100% топлофициран и вероятно забраната ще засегне около стотина домакинства. В същото време въпреки настояванията на ВМРО от години не се въвежда забрана за териториите, които най-много горят твърди горива и отпадъци – циганските гета. За тях въобще ГЕРБ и Демократична България не предлагат забрана и ограничения. Според общинските съветници от ВМРО е абсолютно нелогично и лицемерно да забраняваш горене на дърва в центъра (където почти няма такива случаи), но да не въвеждаш никакви ограничения за най-замърсяващите зони. 

Според Карлос Контрера нискоемисионната зона няма да даде особен ефект, защото е сбъркана като концепция, забранява на столичани да живеят в собствения си град и се предлага, за да се угоди на поредното ляволиберално хрумване. 

„Въвеждането на нискоемисионни зони, забрани и ограничения уж в името на по-чист въздух е прах в очите на избирателя. Добре знаем, че от пунктовете за ГТП излизат цапащи и технически неизправни коли, така че нискоемисионната зона ще работи само на хартия. Изключително сме неудовлетворени, че ГЕРБ решиха да въвеждат поредната прогресивна, левичарска мярка, при това в съюз с Демократична България. Не може да твърдиш, че си десен, а да предлагаш леви мерки. Въвеждането на нискоемисионни зони трябва да стане след референдум, ако столичани решат, а не да се прави напук и на инат.“, обобщава председателят на Патриоти за София.

Последни Новини

Столичният общински съвет трябва да провери спешно гробищните паркове в София

Хаосът и разрухата там са обида към столичани Общинските съветници на ВМРО в Столичния общински съвет отново подготвят предложение...

Карлос Контрера: Сумата в подкрепа на обществения транспорт от 73 млн. лв. е крайно недостатъчна

Очакваме публикуването на постановлението на МС относно компенсациите за обществения транспорт, за да приведем общинската наредба за превозните документи в съответствие с...

Каракачанов: Аз съм боец и не се притеснявам да участвам в листите за изборите, ако е необходимо

Водят се разговори как ВМРО да участва на предсрочните избори – дали самостоятелно или в коалиция, каза в интервю за bTV Radio...

Ангел Джамбазки: Антибългарската омраза в РСМ избухна след предателството на коалиция „Макрон“

Цялата конструкция на антибългарския просръбски македонизъм е измислена от Москва. Това е исторически факт. Може да се провери. Тази югоносталгична, прокремълска, проболшевишка, просръбска...

Каракачанов: Провокациите от Скопие започнаха след падането на ветото

Провокациите към България от Република Северна Македония (РСМ) станаха след отпадането на ветото. Това коментира в студиото на „Добро утро, Европа“ по...

Джамбазки: Не мислех да ходя в РС Македония, но как да откажа такава покана

По думите на евродепутата в Скопие се развихря антибългарска кампания и се преследват българи заради тяхното самоопределение Българите в...

Красимир Каракачанов: България е виновна, защото няма последователна политика по темата „Македония“

Когато бях вицепремиер, нямаше бити българи и запалени клубове Според новините неофициално в един списък на Република Северна Македония...

Коментари