Видяхме истинското озъбено лице на част от брюкселската бюрокрация. Видяхме как Европейският парламент може да се използва за инструмент за крадене на бизнес – непазарно, антипазарно, противоречащо на идеята за свободен пазар. На един от плакатите на запаления вчера камион пише „Спасете свободния пазар“ – идеята за Европейски съюз. Вчера в залата на Европейския парламент бяха нарушени всички правила, процедурни дори.
Това коментира в сутрешния блок на БНТ българският евродепутат от Групата на европейските консерватори и ВМРО Ангел Джамбазки. Коментарът му е по повод съдбата на пакета „Мобилност“, известен като плана „Макрон“, който въпреки българската съпротива вчера беше приет на първо четене в Европейския парламент. Какво следва оттук нататък и на какво са готови българските превозвачи да спрат проблемното за тях досие.
Българският евродепутат информира за нарушаването на правилата на рабата на ЕП във връзка с начина на гласуване на докладите по пакета:
С колеги от други държави – Полша, Румъния, Унгария, Литва, Латвия, Португалия, Естония, написахме много предложения за изменения, които търсеха някакъв компромис. В средата на гласуването бяха променени правилата и започна гласуване анблок.
Ангел Джамбазки изрази искреното си възмущение:
Паднаха маските! Видяхме че това е битка на ядрото срещу периферията в ЕС. Те казват „Ние можем да продаваме във вашето село, но Вие не може да продавате в нашето“.
В студиото гост бе и Николай Рашков от Съюза на международните превозвачи, който заяви:
Това, което трябва недвусмислено да се отбележи е, че действията от вчера в Европарламента в Брюксел и запаленият камион, са изключително тъжни. Те показват един бизнес, който си отива в България и фактите са ясни. В България има над 12 000 регистрирани транспортни фирми. От тези 12 000, 75% са компании с до пет камиона. Това значи, че бащата със сина, с брат му се сменят, за да могат да карат камион, за да може да изплаща лизинга си.