Карлос Контрера – общински съветник от ВМРО в Столичния общински съвет и председател на политическа група „Патриоти за София е категоричен, че данъчната политика е един от инструментите за промяна на начина, по който живеем.
В ефира на „Тази сутрин“ по БТВ той посочи, че ако общината поддържа ниски данъци, особено за старите автомобили, стимулира активен трафик на МПС в София. Проблемът на трафика във връзка със замърсяването е не само отделените вредни емисии, но и цялото движение, което генерира прах.
Ако продължим да държим данъците за някои автомобили например 30 лв. годишно, няма как да се преборим със задръстванията, нито да направим приоритетен градския транспорт, допълни Контрера.
Мярката не е популярна, но това не значи, че е грешна, каза още той.
В момента имаме около 780 хил. регистрирани автомобила в Столична община при население, което официално е 1,2 млн. души. Ако се продължава с тази либерална политика, проблемът ще се задълбочава, посочи Карлос Контрера.
Общинският съветник обясни, че тепърва започва разговора за увеличението на данъците, като темата ще бъде обсъдена и в дебата за столичния бюджет. Контрера отрече, че допълнителните средства, които ще влязат в общината, ще са без ефект.
По думите му в капиталовата програма са предвидени значителни увеличение за вътрешнокварталните проекти.
Бюджетът на Столична община за 2020 г. ще бъде 1,7 млрд. лв. Сумата е с 80 млн. лв. повече от бюджета за тази година.
Част от местните данъци ще са по-високи. Столичният кмет Йорданка Фандъкова предлага увеличение в таксите за автомобилите и за имуществените сделки.
Проектът предвижда най-замърсяващите коли да плащат повече. На автомобилите с най-нисък екостандарт, но и с най-малка мощност, се предвижда данъкът да скочи с между 3 и 10 лв.
За най-масовите, увеличението е между 7 и 40 лв., а за най-мощните данъкът ще е с 26 лв. повече. Промените ще влязат в сила от 1 януари, ако бъдат одобрени от общинските съветници.