Начало Блог Карлос Контрера: Метрото трябва да се разшири до Симеоново

Карлос Контрера: Метрото трябва да се разшири до Симеоново

Това казва в интервю за „Скандал“ Карлос Контрера, общински съветник от ВМРО в СОС, председател на групата „Патриоти за София“ и председател на комисията по транспорт и пътна безопасност в София.

– Г-н Контрера, честит празник!

– Честит празник на всички българи. България чества днес за пръв път под ново име 24 май. Да напомня, че с изменение в закона по инициатива на ВМРО празникът е преименуван на Ден на светите братя Кирил и Методий, на българската азбука, просвета и култура и на славянската книжовност. Защото трябва да се гордеем с българската азбука!

– Вече се проведе второ обсъждане на проекта за разширение на метрото в посока Околовръстното и кв. „Симеоново“? Каква е Вашата позиция?

– Докладът на главния архитект Здравко Здравков повече от година се търкаляше в комисията по архитектура на Столичния общински съвет. По същество се предлага задание и изработване на проект, който да осигури трасе на метрото от МС „Бизнес парк“ в западна посока и да се направи връзката до кв. „Симеоново“. Подкрепих този проект, когато го разглеждахме в комисията по транспорт. Той дава една ценна връзка между южните територии на София и обезпечава редица квартали с обществен транспорт. Зоната на Южната дъга, на Околовръстния път се развива доста – там се съсредоточава бизнесът, има и доста жилищно строителство. Това означава значителни по обем трудови пътувания, пътуване с други цели (например за пазаруване или забавление). Метрото е устойчива и стабилна перспектива тези територии да бъдат адекватно обслужени. Има терени в тези райони, които тепърва ще се развиват, така че от гледна точка на пътникопотока ще има нужда.

– Има гласове в обратната посока, които казват, че проектът е нереалистичен, нямало да има достатъчно пътници?

– Има противници на тази идея. Основно това са Демократична България и Борис Бонев, които остро, да не кажа странно напористо, пречат на този проект, пречат на бъдещото развитие на метрото. Учуден съм, че донякъде и БСП приглася на това, въпреки че в годините те не са оспорвали подобни решения. Основните противници са Демократична България и неформалната организацийка „Спаси София“. Понеже са много кресливи и гласовити хората остават с впечатление, че има някакъв колосален фронт, а това не е така. Проектът за разширение към Симеоново е замислен да даде една интермодална връзка, която да разтовари трафика и да осигури бърза и комфортна връзка от тези зони с другите части на града с обществен транспорт.

– Какво ще рече интермодална връзка?

– Предвижда се своего рода транспортен хъб – изграждане на автогара, която да поеме междуградски автобусен трафик, да поеме крайградските автобусни линии на обществения транспорт, буферен паркинг и връзка със Симеоновския лифт. Да обясня – създаването на автогара ще позволи да не се вкарва трафикът и автобусите в града. Самата автогара ще бъде обслужвана и от наземен транспорт, и от метро. Буферният паркинг пък ще даде възможност на живущи и пристигащи от други общини и области да се възползват от услугата „паркирай и пътувай“. Знаете, че над 60% от трафика, който идва от Владая търси южното направление, отива през Павлово, Княжево към Южната дъга на Околовръстния път. Целта е тези хора да получат лесна връзка с метро, с градски транспорт и да не влизат в града с коли, даваме алтернатива. Също така връзката с лифта в знакова, възможност е за бърз достъп до Витоша.

– Твърди се, че пътникопотокът не отговаря на размера на инвестициите и издръжката?

– Кой го твърди това и на база на какви данни точно? Ето, вижда се, че над половината трафик от Владая се насочва точно в тази посока, има редица бизнес сгради, жилищни комплекси. Има десетки хиляди работещи в тази зона. Давам пример с трафика само към два обекта в тази територия – мола привлича по около 7.5 милиона посетители за година и автомобилен трафик от 1.5 млн. автомобила за година. Съседния магазин за мебели, обзавеждане генерира около 2.5 млн. посетители на година и около 1.1 млн. автомобила. Да не забравяме, че зоната на кв. „Симеоново“ бързо се уплътнява и населва, което ще рече и сега, и в следващите години ще се генерира един значителен по обем трафик, свързан с трудови пътувания – към работа и обратно към дома. Този трафик влиза в града и създава т.нар. тапи. В този смисъл комплексното, устойчивото решение за намаляване на трафика е бърз и комфортен обществен транспорт.

– Коментира се, че обслужването може да е с автобуси, а не с метро?

– Наземният транспорт не противоречи на проекта за подземна железница. Просто се спекулира. През зоната минава една от най-натоварените автобусни линии 111. Наземният транспорт може да подпомогне довозването до метрото и кратките връзки между кварталите. Ще Ви дам пример – ако трябва да слезете до центъра или до бул. „Цариградско шосе“ например, ще тръгнете с кола. И пътуването може да е над 30-40 минути в едната посока, може и повече. При наличие на удобна метро връзка за около 15-20 минути стигате до дестинацията си. Така че не виждам точно къде е спорът. Мисля, че темата се експлоатира по-скоро политически, понеже е предложена от общината и сега „Демократична България“ и „Спаси София“ се чудят как да атакуват, за да не стане. Напук, на инат. Затова призовавам повече да се мисли за града и софиянци и по-малко за тесни партийни сметки и политически боричкания.

Интервюто взе Вяра Георгиева

Последни Новини

Активисти на ВМРО – Русе отдадоха почит към жертвите на комунизма

На 1 февруари, обявен през 2011 г. от МС на Република България за Ден на почит към жертвите на комунизма у нас,...

В местността Гробницата откриха паметник на жертвите на комунистическия режим

В деня, в който почитаме паметта на всички онези българи, избити от комунистическия режим в България, в местността Гробницата над село Петърч,...

Д-р Султанка Петрова: Държавата ни се люшка от една в друга крайност, а българинът все повече обеднява

Държавата ни се люшка от една в друга крайност, а българинът все повече обеднява. Това заяви председателят на Националната...

Предлагат във Велико Търново да има паметник на цар Борис III

Да бъде изграден паметник на цар Борис III във В. Търново предлага председателят на групата съветници на ВМРО - БНД във Великотърновския...

Карлос Контрера: Ще има ли коалиция NEXO?

Ще има ли коалиция Nexo? По-скоро да. ДБ и Промяната щели да се събират, за да станели първи и да ни донесат...

Другият Ботев

Враца дължи почит на генерал Кирил Ботев автор: Красимир Богданов, историк Ежедневно стотици врачани преминават по...

Ангел Джамбазки: По-позорно от антибългарската истерия в Скопие е само предателството в София!

Карлос Контрера: Със или без гражданство всеки българин трябва да има зад себе си българската държава! Доц....

Коментари