Начало Блог Карлос Контрера: Необходима е социална програма, с която да привличаме шофьори за...

Карлос Контрера: Необходима е социална програма, с която да привличаме шофьори за градския транспорт в София

Карлос Контрера, общински съветник в СОС от ВМРО, в разговор с Клара Маринова в ефира на „Радио К2”, заяви позиции по следните теми:

Разширяването на метрото

Карлос Контрера заяви, че докладът, който поставя началото на изменение на общия устройствен план във връзка с допълнителното разширение на метрото, е ключов документ. Той е свързан с приемането на редица документи, които трябва да предоставят възможността да се удължат линиите на метрото. За мен най-яркият политически знак от този доклад е свързването на метролиниите със симеоновския лифт, това е израз на една дългосрочна политика да направим планината по-достъпна, да улесним гостите на София и столичани по отношение на достъпа до Витоша. Смея да твърдя, че това е правилно решение и се надявам в много бърз порядък плановете на Общината да бъдат реализирани. С това транспортно решение ние ще се превърнем в много модерен град, категоричен беше общинският съветник. Той добави, че това може да бъде и един от аргументите ни за домакинство на младежката зимна олимпиада през 2024 г.

Проблемите с автотранспорта в София

Карлос Контрера заяви, че проблемът с недостига на шофьори, извънредният труд и заплащането изобщо не е нов. Това е един хроничен въпрос, който през годините е решаван частично. Той беше категоричен, че трябва да се положат доста усилия по отношение на водачите, защото в този бранш има огромен глад за кадри. Освен за заплатите трябва да се помисли и за социален пакет, социална програма, с която да се привличат шофьори за градския транспорт в София.

Общинският съветник обясни, че гражданите изискват интервалите на движение да стават по-кратки, за да се откажат от ползването на колите си. Това изисква наемането на още водачи и не е ясно дали дружествата ще успеят да отговорят на тези изисквания, а този въпрос има и отношение към проблема с чистота на въздуха.

Но все отнякъде трябва да се започне, защо непрекъснато го отлагаме и не започваме решаването му, попита водещата Клара Маринова.

Събеседникът ѝ отговори, че отлагането е резултат от липсата на твърда политическа воля. Той беше категоричен, че общината трябва сериозно да се захване с този проблем. Контрера подчерта, че освен от спешни мерки се нуждаем от средносрочна и дългосрочна стратегия.

Карлос Контрера заяви, че не подкрепя тезата, че трябва да се премахне нощният транспорт. Може да се мисли за реорганизиране на някои линии, които не са ефективни, но в никакъв случай не трябва да отстъпваме от нощния градски транспорт. Това е и позиция на мнозинството от гражданите.

Приемът в първи клас

Непрекъснато се променят условията за записване в първи клас, кога ще се изработи една стройна система, за да може родителите в края на краищата да знаят къде ще учат децата им, попита водещата Клара Маринова.

Карлос Контрера отговори, че един от основните дефекти е нестабилността на наредбите и правилниците. Това е грешен подход, защото създава правна нестабилност и хаос. Общинският съветник изрази мнение, че що се отнася до приема в първи клас ние нямаме сериозен анализ от дирекция „Образование” какви са нуждите и очакванията в следващите години. Това означава, че се приема райониране, което не е адекватно на реалната обстановка. Необходим е доста по-гъвкав подход, защото не е добро решение живеещите в два съседни блока да бъдат разпределени в различни райони. Оказало се е също така в хода на приема, че има доста изпуснати адреси.

Общинският съветник обясни, че е повдигнал въпроса не само за бройката места в детските градини, но и за качеството. Той обясни, че има нормативни правила за това колко квадратни метра се полагат на едно дете, колко легла могат да се сложат, на какво отстояние и т.н. Това са важни въпроси, защото освен за количествения критерий ние вече трябва да започнем да говорим и за качествения. За съжаление, от дирекция „Образование” показва нехайство по този въпрос. Това показва, че пак някой някъде не усеща каква трябва да бъде реалната политическа реакция. Ние не трябва да си говорим година за година какво се случва с училища, детски градини и траспорт, а да имаме виждане какво правим в следващите 3, 5, 10 години, завърши Карлос Контрера разговора си с Клара Маринова в ефира на „Радио К2” на 28 февруари 2019 година.

Напишете Коментар

Please enter your comment!
Please enter your name here

Последни Новини

Юлиан Ангелов: Българската и македонска икономика трябва да си взаимодействат

Трябва да се насърчаване обща национална икономика между България и Македония От Македония внасят лозаро-винарски продукти, вино – не...

Джамбазки: Предложената обща селскостопанска политика на ЕС повтаря историята с пакет „Мобилност“

Обща селскостопанска политика няма как да еефективна, като се предвиждат повече пари за неконкурентните фермери от старите държави.

Александър Сабанов: Аз съм икономист и въпреки това винаги слагам живота пред икономиката

Депутатът смята, че по-строгите противоепидемични мерки са необходими, каквото и да значи това за икономиката Човешкият живот винаги е...

Стоян Божинов: Първият опит за създаване на „ОМО – Илинден“ е около 1970 г.

Народният представител от ВМРО Стоян Божинов от Петрич, който е бил полицай и адвокат, анализира кой и как създаде сепаратистката организация „ОМО...

Доц. Михов: Поругаването на Министерството на отбраната обижда Българската армия

В понеделник протестиращите оскверниха символа на Българската армия - не го приемам, каза депутатът Министерството на отбраната се...

Социалното фермерство става алтернатива за трудова интеграция

Иновациите в селските райони все по-често са насочени към биоземеделието автор: д-р Султанка Петрова, източник: „Труд“

Доц. Михов: Главнокомандващият на армията Радев ще се разграничи или ще подкрепи поругаването на МО?

С какво е виновна на тези озлобени човечета армията, в чиито редове са отдавали живота си в името на Отечеството нашите предтечи?!

Коментари