Начало Блог Карлос Контрера пред ТОПНОВИНИ: Амбицията ми е градският транспорт да е по-начесто

Карлос Контрера пред ТОПНОВИНИ: Амбицията ми е градският транспорт да е по-начесто

Общинският съветник от ВМРО Карлос Контрера оглави транспортната комисия в СОС. Какви са предизвикателствата на председателското място, какви цели и приоритети си поставя Контрера и как ще работи групата му в новия мандат? Вижте отговорите в интервюто му за ТОПНОВИНИ.

Г-н Контрера, оглавихте Комисията по транспорт и туризъм в Столичния общински съвет. Това е един от най-динамичните и горещи сектори, изискващи бързи и смели решения. Готов ли сте за поста?

– От психологична гледна точка съм готов. Работата в транспортната комисия не ми е непозната. Аз и досега съм внасял доклади и съм работил с комисията в миналия мандат. Проблемите са ясни. Въпросът е да се намери политическа воля да предложим и реализираме решения в наземния транспорт – автобуси, тролеи и трамваи. Има какво да се желае като подредба в града и заедно с другите колеги ще успеем да стигнем до консенсус по доста въпроси.

– Какви цели си поставяте и какви ще бъдат Вашите приоритети като председател на комисията?

– Без да ги степенувам по важност – за мен развитието на програмата за модернизацията на наземния транспорт трябва да продължи с изключително бързи темпове. Според мен трябва да се върви към газификация на автобусния транспорт. Електробусите са доста скъпи, но бъдещето е в тях. Отделно смятам, че за трамвайния и автобусния транспорт трябва да се подобри обслужването на пътниците. Имаме да решаваме важни социални въпроси с водачите в градския транспорт – кадровият недостиг. Освен заплащането трябва да се помисли и в посока социална програма, за да можем да привличаме хора, които да работят в обществения транспорт. Нашата амбиция в общинския съвет е за намаляване на интервалите за движение на наземния транспорт, което означава, че ще ни трябват повече превозни средства и повече водачи.

– Като общински съветник се преборихте за екоавтобуси за крайните квартали „Кремиковци“ и „Нови Искър“. Продължавате ли с отстояването на тази кауза?

– Аз мисля, че накрая на мандата целият общински съвет може да си поставим за цел всички превозни средства на обществения транспорт да бъдат стандарт Евро 6. Това е амбициозна, но напълно изпълнима задача. Сериозно внимание трябва да отделим на идеята за довеждащ транспорт – осъществяващ връзката между метростанциите и кварталите. Има нужда от него, за да може да се увеличи обхватът на пътникопотока. Така ще стимулираме столичаните да използват обществения транспорт вместо личните автомобили. Смятам, че заедно с комисията по обществен ред и сигурност, кмета и СДВР сериозно трябва да поработим за въвеждането на базов ред по отношения на автомобилния трафик. Социалните мрежи са пълни с кадри с неправилно паркирани автомобили, които пречат на всички останали участници в движението.

Смятам, че през този мандат можем да отделим средства и да съсредоточим усилията в изграждането на обществени паркинги, за да приберем автомобилите от пътните платна и тротоарите. Така ще отпушим трафика и ще направим услугите почистване и сметоизвозване на улиците напълно изпълними. Миенето също е неефективно заради паркираните автомобили.

Транспортът е един от факторите, които определят качеството на атмосферния въздух. Какво ще направите за подобряване на въздуха?

– Инвестициите в екологичния градски транспорт са сериозна крачка към чистотата на атмосферния въздух. Ние трябва да решим въпроса с модернизацията на автопарка, защото и в момента по някои линии се движат стари дизелови автобуси. Това трябва да бъде прекратено. Социалният въпрос с липсата на водачи не трябва да бъде подценяван. Дори и да купим нови автобуси, то все пак трябва да има кой да ги управлява. Ще разглеждаме и идеята за автоматизация на системите за управление на трафика – умните светофари и видеокамерите.

– От транспорта и туризма зависи и достъпът на софиянци до Витоша. Какво ще направите, за да подобрите условията за туризъм в планината?

– Има много оплаквания, че автобусите са малко и на големи интервали. Смятам, че трябва да работим в тази посока.

– Борислав Иванов от „Атака“ се присъедини вече към Вашата група в СОС. Поканихте ли Волен Сидеров?

– Имахме няколко разговора с г-н Борислав Иванов и г-н Волен Сидеров и стигнахме до заключението, че е добре да бъде продължена работата на групата „Патриоти за София“. В миналия мандат имахме такава група и тя работи доста активно в редица въпроси. Сидеров също изрази становище, че е добре да има патриотична група в Общинския съвет. Самият той не желае да се обвързва с никакви групи, за да има свобода на поставяне на въпросите, които счита за ключови за града. Ние уважаваме неговото решение.

– Как оценявате разпределението на председателите в новия СОС, ГЕРБ и СДС оглавиха почти всички комисии?

– „Патриоти за София“ има две председателски места – комисията по транспорт и комисията по обществен ред и сигурност. Останалите две групи – социалистите и „Демократична България“ обявиха, че ще бъдат в опозиция. Едва ли бихме могли да разсъждаваме те да бъдат председатели, защото биха бламирали работата на кмета.

Последни Новини

Контрера: Три ключови въпроса вълнуват българите  – сигурност, образование и здравеопазване

Карлос Контрера - член на СОС, ВМРО - Илиана Беновска „Беновска пита – Радио К2“, 20.04.2024 г.   Пренасянето на...

Априлското въстание е българската Голгота

На 20 април 1876 г. в Копривщица избухва славното Априлско въстание. Трескаво подготвено под ръководството на апостолите от Гюргевския комитет, то е...

Евродепутатът Джамбазки на среща със студенти в Благоевград: Защитата на българския национален интерес е наша отговорност!

Българският представител в Европейския парламент и председател на българската делегация в ЕКР Ангел Джамбазки проведе среща дискусия със студентите от Югозападния университет...

Каракачанов във Варна: ВМРО иска да привлече българите, които не участват в политическия живот

Политическият модел на посушковците трябва да бъде разбит ВМРО ще се яви самостоятелно на изборите, като ще представи своите...

ВМРО – Русе номинира Траян Тотев за водач на листата за парламентарните избори

На съвместно заседание между Общинското и Областното ръководство на ВМРО - Русе бяха обсъдени имената на кандидатите за народни представители в 19...

Джамбазки: Мораториум върху търговията с въглеродните емисии ще спре безумната „Зелена сделка“

Има просто решение за спиране на европейската „Зелена сделка“ и това е приемането на мораториум върху търговията с въглеродни емисии.

Контрера: С аферата „Живко Коцев“ Промяната стана мафията

Защо Кирил Петков, Асен Василев и ген. Атанасов още не са разпитани? Тази остра позиция във връзка с горещите...

Коментари

serdivan escort adapazarı escort odunpazarı escort

escort bayan sakarya escort bayan eskişehir