Начало Блог Карлос Контрера: София трябва да има нощен автобус до летището

Карлос Контрера: София трябва да има нощен автобус до летището

Карлос Контрера е роден през 1987 г. в гр. Перник. Член е на ВМРО – Българско национално движение от 2005 г. Завършил Юридическия факултет на Софийския университет „Св. Климент Охридски“, специалност „Право“. На изборите за общински съветници и кметове на 25 октомври 2015 г. е издигнат за водач на листата на ВМРО – Българско национално движение в София и е избран за общински съветник. Председател е на ПК по „Транспорт и пътна безопасност“.

Интервю за Кмета.БГ

 – Г-н Контрера, премахна се нощният транспорт в София за три месеца – до Нова година, след това ще бъде ли възстановен? 

 – От началото на пандемията (въвеждане на извънредното положение) нощният транспорт е временно спрян. Причините за това са обективни – намаляване на пътникопотока и необходимост да се оптимизират разходите. Още преди пандемията започна дискусия как да оптимизираме, да подобрим нощните линии, за да ги направим атрактивни. Факт е, че само линията до Студентски град беше популярна, т.е. тези, които не се припознават от гражданите, трябва да се променят. Аз подкрепям идеята на ЦГМ за нощна линия до летището и Централна гара. Очаквам предложения на останалите политически групи. Имаше поети ангажименти това да се случи до края на август. В момента нямаме нищо внесено. На последното заседание на комисията по транспорт и пътна безопасност заявих, че не желая да налагам моите предложения, а да водим дискусия. Много се говори за нощния транспорт, но никой нищо не е предложил. Няма как да обясним на столичани, че ще субсидираме с парите от данъци линии, по които не се возят хора. Няма да е справедливо на фона на нуждите в натоварени линии за повече автобуси и по-малки интервали на движение.

 – Само загубите на Центъра за градска мобилност заради COVID пандемията ли са основание за спирането на градския транспорт през нощта? Имаше подобни идеи и преди нея. 

 – Тази тема, за оптимизация на нощните линии, се дискутираше и през 2019 г. Очевидно е, че трябват промени и оптимизация. Ако гражданите не ги ползват, значи трябват други маршрути. Моето разбиране е да се фокусираме и върху нуждите на бизнеса – например индустриалните зони, където се работи на смени. Пак казвам – ако една линия не е удобна на хората и не се ползва, значи някъде бъркаме и трябва да променим. Това не става на инат. Честно казано аз съм изненадан, че нощният транспорт е толкова важен и се пише какво ли не за него, а софиянци някак си не го припознават. В крайна сметка важно е какво е удобно за хората, а не кое е популярно или не. Това е личното ми мнение.

 – Колко пари се даваха за осигуряването на нощен транспорт?

 – Приходите от картата за нощен транспорт покриват едва около 20% (19.9 %, ако сме пунктуални) от разходите. Всичко останало е за сметка на оператора „Столичен автотранспорт“, ЦГМ и общината. До момента с парите от данъците сме субсидирали нощните линии с над 2,2 млн. лв. – от 2018 г. до март 2020 г.

 – Защо само 15% от приходите от Синя и Зелена зона ЦГМ инвестира в обществени паркинги и за ремонт на тротоари? Къде отиват останалите 85 на сто?

 – Приходите от платеното паркиране освен за инвестиции в обществени паркинги и инфраструктура се ползват за издръжка на дружеството, както и за погасяване на стари кредити, с които са разплащани задължения към транспортните оператори от минали години. Т.е. с част от парите за паркиране се поддържа общественият транспорт. И това се вижда много добре от отчетите, но има хора, които си градят политическата кариера на база спекулации на гърба на ЦГМ. Част от тях удобно си живуркат няколко мандата в СОС, паразитирайки по тези теми, но не са подкрепили нито едно решение за подобряването на транспорта.

 – Има ли вариант Центърът да фалира? Ще има ли съкращение на служители?

 – Ние се справихме доста добре (говоря за сектор транспорт) по време на кризата. Запазихме работните места, общественият транспорт не е спирал, запазихме здравето на водачите и не допуснахме депата и гаражите да пламнат. Смятам, че усилията бяха сериозни, но е факт, че проблемите се решаваха в движение. Не смятам, че за ЦГМ има опасност от изпадане в неплатежоспособност и несъстоятелност. В Столичен автотранспорт и в Столичен електротранспорт не само няма съкращения, а попълваме празните щатове (основно става дума за водачи). Разбира се, ще искаме и помощ от държавата. Пътникопотокът е намалял, но разходите не в такава степен, защото заплатите, осигуровките, данъците, застраховките са константна величина за годината. Има намаление от разходи за гориво и електроенергия, но то е минимално, намалени са разходите за части, за поддръжка. Оптимизация има, но няма как да бъде в размера на спада на приходите. Ще има дефицити, затова ще очакваме помощ от държавата. В редица европейски държави от бюджета се субсидира градския транспорт в момента чрез механизмите на Регламент 1370.

 – Какво окончателно решение взехте за тролейбус номер 5, който се движи до „Младост“ 1, ще се движи ли на по-дълги интервали, все пак в жилищния квартал живеят над 20 000 души?

 – Запазва се интервалът на движение на ТБ 5 в делнични разписания, т.е. промяна няма. В предпразник и празник се пуска една допълнителна кола, което ще намали интервала на движение. Отделно от това се въвежда и новата тролейбусна линия 3 от надлез „Надежда“ до болница „Св. Ана“, която да подпомогне обслужването по бул. „Цариградско шосе“ и в район „Младост“. Разписанията ще бъдат синхронизирани, така че реално жителите и работещите в р-н „Младост“, които ползват наземен транспорт, ще пътуват по-бързо.

 – Удачно ли е според Вас спирането на автобус номер 306?

 – За съжаление дълги години столичани не припознаваха автобусна линия 306 като алтернатива за придвижване от центъра до „Младост“. Много пъти сме критикувани, че се движат празни автобуси. Справките показват, че натоварването е по около 130-170 човека в посока за цял ден. Линията беше спряна с въвеждане на извънредното положение. От тогава до месец септември имаме една жалба и две запитвания. Разбирам, че линията е със сантиментална стойност, но просто се ползваше от малко хора, пътниците се прехвърлиха към метрото, тролейбусите и други автобусни линии, които преминават през тези участъци.

 – Колко ще струва бъдещата система за закупуване на билети от градския транспорт и кога ще влезе в експлоатация?

 – Проектът е на обща стойност 78 млн. лв. Заради извънредното положение има известно забавяне. Към момента наземният транспорт е на 100% оборудван с новите устройства. Предстои етапът да се интегрират данните от старата ни система към новата. В следващите седмици ще има анализ на работата, какво следва да се извърши, има ли технически или други проблеми. Ще бъде оповестено от ЦГМ. Видеонаблюдението вече работи, което спомага за наблюдение на пътникопотоците, а и за сигурността в салона – имаме вече разкрити престъпления благодарение на камерите на тикет-системата.

 – Какви други промени ще има в транспортните маршрути на София?

– Във връзка с предстоящото пускане на метрото до Овча Купел има предложения за реорганизация на автобусните линии в районите „Витоша“ и „Овча Купел“. Има варианти, ЦГМ са дали предложения, ще ги обсъждаме през октомври и ноември – говорим за автобусни линии 45, 58, 60, 73, 260 . Идеята е да осигурим удобни маршрути за връзка с метростанциите.

 – Ще продължи ли обновяването на превозните средства в градския транспорт и какви новости да чакаме догодина?

 – Следващата година трябва да пристигнат 30 нови тролейбуса (от април до юни), с което ще завършим обновяването на тролейбусния парк. Работим и по програмата за електробусите – линии 60 и 73 са предвидени да се обслужват с електробуси. Продължава и модернизацията на трамваите – догодина успешно следва да бъде завършена процедурата по доставка на 25 броя нископодови трамваи, които да обслужват и натоварената линия 5. Знаете, че успешно доставихме тази година 5 автобуса Евро 6 за витошките линии 63 и 66, които вече се движат и се ползват от хората. Подготвяме с колеги процедура за осигуряване на финансиране и закупуване на 100 соло газови автобуса и 30 газови съчленени автобуса за нуждите на Столичен автотранспорт, с които да сменим стари автобуси, които са на по 15-20 години (например тези по линии 23, 78, 79, 100, 285 и други).

 – Г-н Контрера, разкажете ни за електробусите на градския транспорт, които ще се движат по маршрут, заявен от пътниците – колко ще са те, колко ще са местата за пътниците, за колко време ще бъде авангардният проект и как точно ще функционират новите возила?

 – Това е пилотен проект, одобрен принципно от Европейската комисия. Взехме решение да го осъществим, за да видим дали този тип услуга е подходяща за София и ще има интерес. Предвижда се да се реализира от Столичен електротранспорт. Според разчетите става дума за 25 местни електробуси, които чрез приложение ще избират от няколко маршрута според заявките. Разбира се, ще има утвърдени предварително различни маршрути. Идеята е да се приложи в кв. „Манастирски ливади“, който не е добре обслужен от гледна точка на обществен транспорт.

Последни Новини

Водещи приоритети на ВМРО в следващия Европарламент ще са българското селско стопанство и енергийната сигурност на страната

Водещи приоритети на ВМРО в следващия Европарламент ще са българското селско стопанство, енергетиката и енергийната сигурност на страната, заяви в предизборен дебат...

Красимир Каракачанов в Стара Загора: Въгледобивната ни индустрия и тецовете трябва да продължат да работят

Лидерът на ВМРО представи мерките за подпомагане на образованата раждаемост и достъпа до здравеопазване Въгледобивната ни индустрия и тецовете...

Каракачанов: Готви се разпродаване и разпарчетосване на останалото от държавата

Това написа в профила си във Фейсбук председателят на ВМРО Красимир Каракачанов. ПП и Асен Василев се пробваха да...

Контрера: Животът на хората не може да зависи от картелите за лекарства!

В момента държавата я няма и влизат нечистите сделки! Болните са заложници на вносителите на лекарства. Когато държавата...

Ангел Джамбазки: 10 години в ЕП бранихме българския интерес

Ако искате това да продължи, подкрепете ВМРО с номер 26 в бюлетината Агресорът във войната в Украйна е ясен,...

Каракачанов: ВМРО настоява за 500 лв. месечно детски надбавки, 10 хил. лв. за новородено за работещи и учещи родители

Ще работим и за нисколихвени кредити с гратисен период за младите семейства Демографията, глупаци! Докато се боричкате за постове...

Основната кауза на ВМРО е защита на националната идентичност и националния интерес

Основната кауза на „ВМРО – Българско национално движение “ е защита на националната идентичност и националния интерес. Това...

Коментари

serdivan escort adapazarı escort odunpazarı escort

escort bayan sakarya escort bayan eskişehir