Начало Блог Карлос Контрера: Отговорност може да се търси, когато се изяснят всички факти

Карлос Контрера: Отговорност може да се търси, когато се изяснят всички факти

Когато се изяснят всички факти – тогава може да се търси отговорност за аварията в метрото

Отговорност може да се търси, когато се изяснят всички факти. Докато не се извършат експертизите и сами експерти не кажат категорично какво се е случило – първо и какви са причините – второ, ние няма как да говорим за отговорност.

Това заяви в предаването „Тази сутрин“ по БТВ общинският съветник и председател на комисията по транспорт към Столична община Карлос Контрера. Коментарът му е по повод аварията по третия лъч на метрото между станциите „Театрална“ и „Хаджи Димитър“.

Днес на извънредното заседание на комисията по транспорт от 12:00 ч. ще можем да зададем своите въпроси относно повече подробности. Тъй като имаме очевидно съвпадение на комплекс от събития. От една страна – повишаване на водния хоризонт, който оказва натиск върху плочата. От друга страна – имаме повдигане на релсите, което трябва да бъде изяснено защо се е случило, каза Контрера.

Когато ни очертаят цялата картина вече може да изследваме дали става въпрос за пропуск в проектирането, или не.

Дали има връзка с изпълнението, дали се дължи на извънредната обстановка с повишаването на подпочвените води, допълни той.

Би било спекулация да отговоря дали се опасявам, че има проблем с подпочвените води извън тези засегнати 30 м. Принципно в столицата има зони с високи подпочвени води. Същото е около Централната баня и бул. „Тодор Александров“, в цяла София. Очевидно е предизвикателство за „Метрополитен“ ЕАД да изгражда тази критична инфраструктура. Така или иначе разполагаме с достатъчно експерти, хидрогеолози, инженери по подземно строителство, които за мен се справят добре, завърши Контрера.

Целия разговор гледайте във видеото >>>

Три хипотези има за аварията в третия лъч на софийското метро, която затвори движението между станциите „Театрална“ и „Хаджи Димитър“.

Първата е за извънредното покачване нивата на подземните води. Това се нарича воден подем. Той оказва силен натиск върху плочата на релсовия път.

Втората хипотеза е за влошени физикомеханични свойства на почвата под тунела на метрото. Това означава буквално втечняване на пясъците. Така стените на тунела потъват, а средата – там където са релсите, се издига.

Третата хипотеза е свързана с човешка грешка – проблем с конструкцията.

Напишете Коментар

Please enter your comment!
Please enter your name here

Последни Новини

ВМРО: Кристина Димитрова, Искрен Пецов и агент Тенев също влизат в листите ни като гражданска квота

Те са представители на СЕК (Средна европейска класа), които подписаха споразумение за подкрепа с войводите за парламентарните избори. Заедно...

Красимир Каракачанов лично се увери във възможностите на ремонтираните самолети Су-25

Ремонтираните самолети Су-25 са български самолети, защото са платени от българските граждани. Министърът на отбраната Красимир Каракачанов лично провери...

Каракачанов: България няма да промени позицията си към Скопие след изборите

Няма да има българска партия, която ще предаде българските национални интереси. Или да промени позицията си към Скопие след изборите

Кузман Илиев: Повече свобода за бизнеса и по-малко бумащина

Ще насоча разговора към повече свобода за бизнеса и по-малко бумащина Добре е, че партийните формации се отварят за...

Ген. Кирил Радев: Не съм съгласен България да бъде категоризирана като черната овца по корупция в ЕС

Ген. Кирил Радев, бивш директор на НСБОП, е поканен лично от лидера на партията Красимир Каракачанов да се присъедини към гражданската листа...

Ангелов: ВМРО отстоява виждането на 90% от българите да не подкрепим Македония, докато краде българската история

Македония докато краде българската история и революционери няма да я подкрепим Именно ВМРО отстоява виждането на 90% от българите,...

ВМРО: България над всичко! Да развеем трибагреника на Трети март!

Това зоват младежите на ВМРО във видеообръщение към всички сънародници. Да покажем, че тачим свободата си, допълват още те.

Коментари