Начало Блог Карлос Контрера: Отговорност може да се търси, когато се изяснят всички факти

Карлос Контрера: Отговорност може да се търси, когато се изяснят всички факти

Когато се изяснят всички факти – тогава може да се търси отговорност за аварията в метрото

Отговорност може да се търси, когато се изяснят всички факти. Докато не се извършат експертизите и сами експерти не кажат категорично какво се е случило – първо и какви са причините – второ, ние няма как да говорим за отговорност.

Това заяви в предаването „Тази сутрин“ по БТВ общинският съветник и председател на комисията по транспорт към Столична община Карлос Контрера. Коментарът му е по повод аварията по третия лъч на метрото между станциите „Театрална“ и „Хаджи Димитър“.

Днес на извънредното заседание на комисията по транспорт от 12:00 ч. ще можем да зададем своите въпроси относно повече подробности. Тъй като имаме очевидно съвпадение на комплекс от събития. От една страна – повишаване на водния хоризонт, който оказва натиск върху плочата. От друга страна – имаме повдигане на релсите, което трябва да бъде изяснено защо се е случило, каза Контрера.

Когато ни очертаят цялата картина вече може да изследваме дали става въпрос за пропуск в проектирането, или не.

Дали има връзка с изпълнението, дали се дължи на извънредната обстановка с повишаването на подпочвените води, допълни той.

Би било спекулация да отговоря дали се опасявам, че има проблем с подпочвените води извън тези засегнати 30 м. Принципно в столицата има зони с високи подпочвени води. Същото е около Централната баня и бул. „Тодор Александров“, в цяла София. Очевидно е предизвикателство за „Метрополитен“ ЕАД да изгражда тази критична инфраструктура. Така или иначе разполагаме с достатъчно експерти, хидрогеолози, инженери по подземно строителство, които за мен се справят добре, завърши Контрера.

Целия разговор гледайте във видеото >>>

Три хипотези има за аварията в третия лъч на софийското метро, която затвори движението между станциите „Театрална“ и „Хаджи Димитър“.

Първата е за извънредното покачване нивата на подземните води. Това се нарича воден подем. Той оказва силен натиск върху плочата на релсовия път.

Втората хипотеза е за влошени физикомеханични свойства на почвата под тунела на метрото. Това означава буквално втечняване на пясъците. Така стените на тунела потъват, а средата – там където са релсите, се издига.

Третата хипотеза е свързана с човешка грешка – проблем с конструкцията.

Последни Новини

Активисти на ВМРО – Русе отдадоха почит към жертвите на комунизма

На 1 февруари, обявен през 2011 г. от МС на Република България за Ден на почит към жертвите на комунизма у нас,...

В местността Гробницата откриха паметник на жертвите на комунистическия режим

В деня, в който почитаме паметта на всички онези българи, избити от комунистическия режим в България, в местността Гробницата над село Петърч,...

Д-р Султанка Петрова: Държавата ни се люшка от една в друга крайност, а българинът все повече обеднява

Държавата ни се люшка от една в друга крайност, а българинът все повече обеднява. Това заяви председателят на Националната...

Предлагат във Велико Търново да има паметник на цар Борис III

Да бъде изграден паметник на цар Борис III във В. Търново предлага председателят на групата съветници на ВМРО - БНД във Великотърновския...

Карлос Контрера: Ще има ли коалиция NEXO?

Ще има ли коалиция Nexo? По-скоро да. ДБ и Промяната щели да се събират, за да станели първи и да ни донесат...

Другият Ботев

Враца дължи почит на генерал Кирил Ботев автор: Красимир Богданов, историк Ежедневно стотици врачани преминават по...

Ангел Джамбазки: По-позорно от антибългарската истерия в Скопие е само предателството в София!

Карлос Контрера: Със или без гражданство всеки българин трябва да има зад себе си българската държава! Доц....

Коментари