Начало По места Контрера: Въвеждане на „червена зона“ и разширяването на синята в София и...

Контрера: Въвеждане на „червена зона“ и разширяването на синята в София и в неделя е скандален популизъм

Това ще доведе до поскъпване на стикерите и намаляване на броя на колите, които имат право да паркират по местоживеене

С тази позиция излиза зам.-председателят на ВМРО и общински съветник в СОС Карлос Контрера във връзка с поредните „спасителни“ идеи на Борис Бонев и „Спаси София“ по отношение на платеното паркиране и престоя на автомобили в централната градска част на Столицата.

На нарочен брифинг в Столичен общински съвет ППДБ-Спаси София гръмко обявиха „реформи“ в системата за паркиране в София, без грам анализи.

Предлагат се претоплени стари идеи, които са до втръсване предъвквани в Столична община назад в годините. Най-екзотичната идея за „червена зона“ отново се слага на масата от Спаси София. Практически „Червената зона“ е вариант на нискоемисионната-зона, но с по-рестриктивен режим. Колкото проработи нискоемисионната зона (за спиране на автомобили първа и втора еврогрупа), толкова ще проработи и „Червената зона“, припомня общинарят.

ВМРО напомня защо „Спаси София“ вдигат темата точно сега:

Защото Спаси София и техните придушевни ППДБ влязоха във война с голяма част от живущите в центъра и предлагат „Червена“ зона като вид „морков“, тъй като част от живущите в центъра подкрепят подобна мярка. „Червената зона“ е насочена срещу живущите в кварталите извън централната градска част с цел да ограничи навлизането им в центъра.

При липсващи все още рингови булеварди и съответните  бързи връзки на градския транспорт от всички посоки с центъра – това е преждевременно, да не кажем откровена глупост, категоричен е по темата Контрера.

Платено паркиране и в неделя

Целта е проста – да се ограничи през цената на паркирането влизането в централната част на автомобили в почивния ден. Самата мярка е спорно дали е целесъобразна точно в неделя, защото накрая ще се окаже, че разходите ще надвишат приходите.

И причината е ясна – заплащането на служителите в почивни дни е по-високо, съгласно Кодекса на труда. Освен това – който работи в неделя в следващия ден със сигурност трябва да почива. Това означава назначаване на още и още персонал, нови разходи. Без детайлен финансово-икономически анализ тази мярка е доста спорна, защото ще се окаже, че от финансова гледна точка е грешка, а и няма никаква гаранция, че ще се осигурят свободни парко места, дава още експертиза по темата зам.-председателят на ВМРО Карлос Контрера.

Ако тези две мерки бъдат въведени, това за мен означава, че се върви и към увеличение на цената на стикерите за живущите, както и вероятно към намаляване на допустимите автомобили на домакинство от два на един. Това сега не се казва, но логиката на ППДБ-Спаси София води в тази посока, категоричен е той.

Въвеждането на тези мерки без големи паркинги по протежението на вътрешния градски ринг е невъзможно. Ако в централната градска част не бъдат изградени подземни паркинги, паркоместата така или иначе няма да стигат, дори да се въведе „червена зона“, да се увеличи цената или зоните за платено паркиране да работят седем дни в седмицата. Например вариант за голям подземен паркинг има под „Княжеската градина“, но високата цена на един подобен проект винаги е играла ролята на спирачка. Екзотична е идеята да се унищожи подлеза на „Спортната палата“, за да се изгради там паркинг, защото подлезът е твърде малък, а осигуряването на рампите за влизане и излизане предполага цялостна реконструкция поне на ул. Гурко и бул. Васил Левски, а такъв проект няма.

Въобще „идеите“ на спасителите са като приказки под шипковия храст. Тези идеи се хвърлят сега и по този начин, за да се отмести общественото внимание от безобразията на Столична община по безумията, които се мъчат да направят по бул. „Патриарх Евтимий“ – две велоалеи и бус-лента, отпадане на над 100 паркоместа, стесняване на лентите за движение от три на две и т.н., обобщава още зам.-председателят на Транспортната комисия в СОС.

Промяната няма никакъв план за действие по темата с паркирането, нямат систематично подредени предложения, базирани на данни, анализи. Имат едни хаотични предложения, които се хвърлят в общественото пространство по конюнктурни съображения. За този мандат Промяната няма да завърши нито един от ключовите проекти за подобряване на движението в централната градска част – нито реконструкцията на тунела под НДК, нито реконструкцията на бул. „Скобелев“, нито реконструкцията на бул. „Христо Ботев“ (за който дори няма проект). В централната градска част няма да бъде изграден за този мандат нито един подземен паркинг, защото общината няма откъде да извади десетките, ако не и стотици милиони левове за подземното строителство.

ППДБ и „Спаси София“ са извадили в момента торбата с лъжите и създават димна завеса, че много работят и имат идея какво да правят. Е, нямат. И между другото – въпреки обещанията, че фокусът ще е върху кварталите, пак се захванаха да се занимават с центъра, обръща внимание още Контрера.

Последни Новини

Каракачанов: Трябва да се инвестира в борбата с градушките, да се подпомагат земеделците и семействата за застраховане

Липсата на държавна политика по отношение на проблема с градушките удвоява ефекта от бедствията Градушките се оказват сериозен проблем...

Ангел Джамбазки: Политиката не е борба за постове, а за идеи

Може да си националист без да мразиш Европа, а да искаш да промениш Европа за добро, да се бориш вътре в Европа...

ВМРО: Правителството да спре тормоза върху собствениците на стари коли

Чиновническото бездушие е на път да доведе до истинска социална катастрофа „Имаш стара кола? Скоро ще ходиш пеша!“. Това...

ВМРО – Гоце Делчев отличи участниците в конкурса „Великият Гоце Делчев през моите очи“

По случай 121 години от гибелта на революционера Гоце Делчев местната организация на ВМРО в гр. Гоце Делчев организира конкурс за рисунка...

Контрера: Над 400 хил. лв. от джоба на българите ще отидат за „София прайд“, пък и ще блокират цяла София. До кога?

Вече се гаврят и с паметта на покойните, като го правят на Черешова задушница! Под „мъдрото“ управление на Васил...

ВМРО предлага военно обучение за всички мъже под 50 години, които не са ходили в казармата, включително министри, депутати и кметове

Ние от ВМРО винаги сме подкрепяли национално отговорната позиция, че българските мъже трябва да преминат през начална военна подготовка. Това казва в...

Прогнозата на Каракачанов след изборите: ДПС повече няма да стои в сянка

Как се стигна до настоящите изборни резултати? Гост по темата в „Челюсти“ по NOVA NEWS бе лидерът на ВМРО Красимир Каракачанов.

Коментари

serdivan escort adapazarı escort odunpazarı escort

escort bayan sakarya escort bayan eskişehir