Начало По места Контрера: МФ отказа да спаси градския транспорт на София

Контрера: МФ отказа да спаси градския транспорт на София

Това е наглост по време чума!

Някои чиновници очевидно не разбират, че ако сега държавата не се намеси и не помогне на столичния транспорт, утре вече ще е гасене на пожари.

МФ отказа да спаси градския транспорт на София!

С този гневен коментар излезе преди минути във „Фейсбук“ председателят на групата на Патриотите в Столичния общински съвет и председател на Комисията по транспорт в Столична община Карлос Контрера. Поводът е отговор от страна зам.-министъра на финансите Маринела Петрова на официално писмо от страна на Контрера, с което той иска от държавата финансова помощ за градския транспорт в София.

За никого не е тайна, че това е сектор, който също търпи сериозни загуби заради пандемията от коронавирус и наложените противоепидемични мерки. Въпреки тежката ситуация обаче от страна на общината беше направено нужното, за да бъдат спазени всички изисквания на Националния оперативен щаб и да бъдат защитени животът и здравето на пътниците и на работещите в общинските дружества, които имат ангажимент към превоза на софиянци. Въпреки отпуснатите допълнителни пари от бюджета на общината, ако не се получи допълнително финансиране,

транспортът в столицата може да се окаже напълно блокиран само след няколко месеца.

Независимо от кризисното положение, което преди седмици беше описано в писмото на председателя на транспортната комисия в СОС Контрера, Министерството на финансите отказа да помогне на транспорта, от който ежедневно се възползват не само жителите на София, но стотици хиляди временно пребиваващи или просто идващи по работа хора от цялата страна.

Прилагаме и пълния текст на позицията на Контрера, публикувана в страницата му във „Фейсбук“:

На 23 декември съм получил интересно писмо от Министерство на финансите. То е отговор на мое писмо, с което настоявам държавата да подпомогне градския транспорт на София във времена на спаднал пътникопоток и драстично намалени приходи от превозни документи поради това. Три чиновнички, едната от които заместник-министър Маринела Петрова, лаконично обясняват да се оправяме. Разбира се,

от камбанарията на служебните коли и безплатния служебен абонамент за паркиране, на тях не им пука

как се придвижваме с обществения транспорт в столицата. Дежурният отговор е „няма“ и любезно препращат София да чука сега на вратата на Министерство на транспорта, съобщенията и информационните технологии. Така е по-лесно.

Това се случва на фона на стотиците милиони левове, които потекоха към общините през постановления на Министерски съвет. Но не съм видял Маринела Петрова (която и да е тя в битността си на заместник-министър) да прави обструкции. Имам чувството, че

главозамаяни от червените килими на Министерство на финансите,

скрити в хубавите кабинети с красива дървена ламперия,

някои хора не разбират, че

ако сега държавата не се намеси и не помогне на столичния транспорт, утре вече ще е гасене на пожари.

Факт е, че има драстичен спад на превозваните пътници и приходите.

Също така е факт, че не допуснахме масово заразяване сред работещите над 7000 души в обществения транспорт в столицата. Не допуснахме уволнения на работници и служители. Не допуснахме разреждане на разписанията, за да няма струпване на пътници в превозните средства и с идеята да пазим пътниците, водачите, контрольорите и останалия експлоатационен персонал. Общината отдели допълнително 5,5 млн. лв. от собствените си приходи, за да покрие загубите. Въпреки всичко това държавата отново отказва да помогне. И то на фона на над 300 млн. лв., които Министерство на отбраната върна в бюджета. Очевидно обаче за въпросната заместник-министърка е по-важно и целесъобразно да се отпуснат няколко милиона за парк някъде си, отколкото да

се помогне в София да се платят заплатите на работещите в обществения транспорт.

Възприемам получения бездушен чиновнически отговор като наглост по време на чума! Честно казано съм възмутен, особено като имаме предвид как тези хора

обичат да се крият зад широкия премиерски гръб, когато стане напечено.

И задавам въпроса на въпросната заместник-министърка:

Утре като няма средства да се платят заплатите на водачите и монтьорите, тя ли ще носи политическата отговорност?

Дали ще излезе да обясни на гневните служители пред Министерство на финансите, че пари за паркове и градинки има, но за заплати няма?! Защото когато

тролеите и автобусите се наредят на „Раковска“ с гневни работници и служители

въпросната госпожа едва ли ще излезе да дава обяснения. В настоящите трудни времена се нуждаем от повече рационално мислене и от по-малко чиновнически врътки. В противен случай ѝ връчваме ключовете за колите и да си ги кара тя!

МФ отказа да спаси градския транспорт на София!

Напишете Коментар

Please enter your comment!
Please enter your name here

Последни Новини

Траян Тотев с редица питания за културните паметници в Русе

Областният организатор на ВМРО и общински съветник Траян Тотев отправи редица сигнали и предложения до кмета на Община Русе Пенчо Милков.

Контрера: МОН пак спи! Кой допусна поредната провокация в уроци за деца от 3-и и 4-и клас?

В училище, в онлайн часовете по компютърно моделиране питат кой пол е потребителят на платформата, т.е. ученикът – мъж, жена, небинарен, друг...

Патриотите настояват за приоритетно държавно финансиране на българското филмопроизводство

За отпускането на средства следва да се прилагат прецизни културни критерии, а в контролиращите дейността комисии да се назначават хора, отговарящи на...

Д-р Султанка Петрова: Държавата полага много усилия за младите семейства с деца

Младите семейства с деца получават подкрепа от държавата Държавата полага много усилия, за да подкрепя младите семейства с деца....

Доц. д-р Милен Михов: ВМРО ще се яви на изборите с изпълнени обещания

Изпълнени обещания, защита на българските национални интереси и спокойствие да гледаме избирателите си в очите – така ще отидем на избори

Джамбазки в ЕП: Проектът за TEN-T трябва да бъде преразгледан

Коридор № 8 трябва да се случи, категоричен е българският евродепутат Проектът за изграждането на трансевропейската транспортна мрежа (TEN-T)...

Юлиан Ангелов: Прави се опит за прокарване на норвежкия модел за отнемане на деца у нас

Правосъдното министерство прави опит да прокара норвежкия модел за отнемане на деца у нас и вкарване в закон...

Коментари