Начало Блог Кузман Илиев: Комунизмът не работи, дори да е пребоядисан в зелено

Кузман Илиев: Комунизмът не работи, дори да е пребоядисан в зелено

Как изглежда „светлото и чисто бъдеще“, заложено в новия климатичен план на ЕС

Де факто се унищожава родната икономика и се поставя под въпрос енергийната ни сигурност

Автор: Кузман Илиев за „Труд“.

Да имате собствен автомобил е свобода и автономия, която скоро ще бъде лукс, а след десетина години – направо невъзможно и забранено. Ще има „споделени“ автомобили, които ви карат от т. А до т. Б, а дизеловите, бензиновите и хибридните коли – ще останат като музейни експонати. „Икономическите“ бариери пред употребата им ще са толкова високи, че няма да има как да се ползват – непосилни такси за влизане в райони и зони от града, смазващи еко такси за притежателите на собствена кола, обществено порицание…

Да ядете агнешко или телешко – макар и скъпо, но все още е възможно днес – в бъдеще ще бъде рядко явление. Пак след едно десетилетие. Пътуване до Испания или Италия, което с нискотарифните авиолинии днес е достъпно на практика за всеки работещ у нас – съвсем скоро ще е мираж, защото „керосиновият данък“ на ЕС ще смаже рентабилността на авиоиндустрията, а пътуването ще е по джоба само на много богати хора. Разбира се, състоянието на ЖП мрежата ни и околните страни е потресаващо, което буквално значи – България ще е отрязана от Европа – физически, логистично, икономически, а оттам и културно.

За да останете в апартамента си, ще трябва да дадете цяло състояние, така че да е приведен в норма спрямо изискванията за климатична неутралност. Всяка сграда ще трябва да произвежда половината от енергията си чрез ВЕИ. В противен случай – наказание, глоби, отнемане на имущество.

Не вярвате? Това е зеленото, светло и чисто бъдеще, заложено в новия климатичен план на ЕС, наречен Fit for 55, който прави мракобесната „Зелена сделка“ да изглежда „скромна“ в амбициите си. Нищо, че когато я обявиха в ЕК преди 2 години, на страните с нужда от бърз и устойчив растеж закономерно им прилоша. Новото сега: квота 40 на сто зелена енергия до 2035 г., включвайки обаче транспорт и строителство, както пълна нетна въглеродна неутралност до 2050. А битката в ЕП и в Съвета на министрите ще е решаваща, защото лобитата на зелените са настървени и финансово мотивирани, а национално и общоевропейски отговорните политици – все по-малко.

Този процес де факто унищожава родната българска икономика и поставя под въпрос енергийната ни сигурност – нито можем да въведем заместващите газови ТЕЦ-ове в кратките срокове, нито да понесем още по-бързото затваряне на въглищните мини и централите към тях, формиращи 45 на сто от енергийния ни микс. Парира и развитието на ядрени мощности като чиста и модерна алтернатива на фосилните горива. Няма да смогнем финансово на удвоените за година цени на въглеродните емисии – инструмент за стопанско отчайване на все още ползващите изкопаеми горива. И представляващи чиста финансова репресия.

ВЕИ, биомаса, солари, батерии, улавяне на въглерод – това са адски скъпи инвестиции, изискващи много време и цялостна преквалификация. И стабилни, заместващи и балансиращи мощности през нощта и зимата.

Внедряването им трябва да става органично и постепенно и е функция на историческите стадии на стопанско развитие. Само в главите на брюкселските плановици и зеленистките идеолози тези стадии могат да бъдат прескачани въз основа на план, квота и цел. Без реален разчет за икономическите ефекти, социални последствия и конкурентоспособността на европейската икономика.

Като прибавим към това, че цената на редките метали за производство на акумулаторни батерии като литий поскъпват постоянно на борсите заради инфлация или пречки пред добива – ситуацията добива некрасиви очертания. Засега на заден план остава и „еко-въпросът“ – колко „емисии“ отиват за добива на съставните компоненти на самите батерии, както и къде ще се съхраняват гигантските отпадъци след използването им…

Но тези „дребнотемия“ са отложени засега.

Понеже все пак политкомисарите в Брюксел не са тотални лапнимухи и са наясно, че местните фирми, за да оцелеят, ще прибегнат до внос на чужди енергоизточници и суровини – както става впрочем у нас с вноса на по-евтин ток от незасегната от въглеродните квоти Турция – те решават въпроса с търговска бариера. Ще бъде въведено високо мито (въглероден данък) за трети страни на вносни суровини, касаещи  материали като стомана, торове, алуминий и цимент, след което ще бъде разширен и до други продукти. По-евтиното електричество отвън няма да е опция – от 2026 г.  за вноса ще се използва същата цена на тон въглероден диоксид като в квотната търговска система на ЕС. Ефектите от това протекционистко безумие: оскъпяване на производството за европейските фирми и рязко намаляване на разполагаемия доход за европейските граждани. Естествено, азиатците няма да стоят със скръстени ръце и ще наложат контра-мита, което ще удари допълнително и без това осакатения от пандемията търговски оборот, предизвиквайки поредна серия търговска война.

Честито на печелившите, а ако някой не му харесва сегашният ЕС да надгражда по произвол и социално-икономическо инженерство злополучния СССР – вероятно е евроскептик или догматичен, консервативен реакционер. А вероятно все още има здрав разум.

Изключително опасно за джоба ни е вкарването на автомобилен транспорт и отопление/охлаждане на сградите в система за търговия с все по-скъпите квоти. На практика това ще удари инвестициите на фирмите, а оттам производителността, размера на реалните доходи, стандарт и работни места. Ще накаже тежко и физически лица в качеството им на платци на комунални услуги – чувствително по-скъпи ток и парно. А климатиците действително ще се превърнат в лукс.

Ще накаже тежката индустрия и строителството, а автомобилостроенето буквално ще е изправено пред фалит, заедно с цяла дилърска и застрахователна мрежа. С един удар ще постигне антикапиталистическото кредо на новия стопански комунизъм – зеленизмът. А именно: да направи хората по-бедни, да оскотеят и намалят броя си, като умрат от глад или не искат да създават поколения, заради нищета и липса на ясна професионална перспектива. Не бива да ни учудват и социалният разлом и дезинтеграцията, които винаги съпровождат обедняването – бунтове, протести, палежи и хаос. Видяхме какво стана в Париж след вдигането на акциза на горивата и появата на „жълтите“ жилетки. Виждаме и как реалните доходи в развитите икономики стагнират и се свиват, докато те се декапитализират заради всевъзможните левичарски и псевдо-зелени приумици на управляващия елит.

Но няма да се плашите: в новия си план ЕК е помислила за всичко. Понеже е видимо, че това ще занули и без това смазаната от данъци и регулации европейска средна класа, ще има Климатичен социален фонд, който да „омекотява удара“. Да не решите за момент, че може да зависите от труда и усилията си, а не от социалните помощи на преразпределящите изкарано другаде бюрократи! Ние ще строим новото общество или какво…

Щяло да бъде по-чисто, макар и осезаемо по-бедно, морализаторстват зелените болшевики. Това, което очевидно не разбират, е, че само заможните икономики могат да си позволят да са „зелени“. Че защитата на околната среда и зелените решения минават през възможност за икономически рентабилното им внедряване. Другото води до обедняване и стимулиране на безотговорно еко поведение като отопляване с дърва, въглища или горене на боклуци.

Последни Новини

Прокуратурата образува проверка по сигнала ни за престъпление против републиката срещу ПП

Скандалът беше изнесен чрез видеозапис на пресконференция от депутатът от ПГ на ПП-ДБ Радостин Василев в петък Припомняме...

В Брюксел беше представен документален филм, разобличаващ македонска кинолъжа

По покана на Ангел Джамбазки в сградата на Европейския парламент в Брюксел беше излъчен документалният филм „Последно полувреме“. Българският представител в Европейския...

ВМРО внесе сигнал до Главния прокурор за престъпление против републиката след пресконференцията на Радостин Василев

За пореден път се потвърждава, че хора от „Промяната“ работят срещу националния интерес и грубо нарушават българските закони Днешната...

По доклад на ВМРО СОС одобри конкретни срокове за възстановяването на Мемориала на Първи и Шести пехотни полкове

източник: БГНЕС Столичният общински съвет взе решение, регламентиращо процедурата и сроковете за възстановяване на Мемориала на Първи и Шести...

Контрера, ВМРО към ГЕРБ и ДБ в СОС: В болест и здраве, в радост и мъка, докато следващата коалиция Ви раздели…

А новото сватбарско мнозинство ще се погрижи ли за проблемите на София? Ние напълно разбираме колко е трудно до...

Честит Ден на светите братя Кирил и Методий, на българската азбука, просвета и култура и на славянската книжовност!

Честит „Букър“ на Георги Господинов – историческа победа за българската писменост в навечерието на 24 май Днес е двоен...

Коалицията между ГЕРБ и ПП-ДБ е тежко предателство към българските граждани

Бъдещото управление е неморално и безпринципно, целта е да се усвоят милиони от еврофондовете, отбелязаха съпредседателите на ВМРО Тримата...

Коментари