На 30 май 2016 г. общинският съветник от ВМРО в групата „Патриоти за София“ в Столичния общински съвет Карлос Контрера внесе доклад за постигане на спогодба между Столична община и „МТК Гроуп“ за спечелен, но нереализиран конкурс за обществен превоз на пътници.
На 26 юли – два месеца по-късно и ден преди обсъждането на доклада в Комисията по транспорт и туризъм към СОС, бе разпространена информация за „гражданско недоволство“ срещу „скандален конкурс“, чрез който „СОС иска да подари 141 млн. лв. на частна фирма“.
Контрера призовава критиците на доклада и тези, които няма да го подкрепят, да отидат в засегнатите места – Орландовци, Чепинци, Локорско, Войнеговци, гара Курило, Бенковски, Иваняне, Свобода, Бухово, Желява и Ботунец, и да обяснят на хората как са против да им се осигурят нови рейсове.
Като автор и вносител на доклада, Контрера мотивира предложението си за подписване на споразумение между СО и „МТК Гроуп“ за концесия на 16 автобусни линии:
Конкурсът е приключил през 2008 г. Въпреки че Върховният административен съд го е потвърдил, не се е стигнало до подписване на договора. В резултат срещу Столична община има претенции за незаконосъобразно нарушение на подзаконов нормативен акт и за непозволено увреждане. Има частичен иск срещу Общината, който в хода на съдебното производство достига до 14,5 млн. лв. Тъй като искът е частичен, превозвачът може да претендира с други искове още вреди до пълния им размер. Поради тази причина след преговори се стига до предложенията превозвачът да сключи договор за конкурса, който е спечелил и да се откаже от всякакви претенции срещу Столична община.
Неформална група за натиск, подпомагани от един кръг, който притежава медии с централа някъде из Сингапур, се опитва да изфабрикува лъжи по темата с доклада ми за „МТК Гроуп“.
Умишлено се разпространяват неистини и полуистини. Те казват – Общината подарява 141 млн. лв. на частен превозвач, но не казват, че тази сума ще бъде платена общо за 8 г. Не казват, че ако няма спогодба с фирмата, тези 141 млн. лв. плюс още 4 млн. лв. отгоре така или иначе ще бъдат платени на Столичния автотранспорт, който сега обслужва тези линии.
Не казват, че предлагаме цена от 3,00 лв. на километър, а сега и занапред Столичният автотранспорт вози по-скъпо – на 3,08 лв./км. Не казват, че при одобряване на спогодбата Столична община ще спести за тези 8 години 3 762 560 лв., на година по 470 320 лв. Пари, които могат да се ползват за инвестиции по усмотрение на общината, например за тикет системата.
Не казват, че до 8 месеца от подписване на договора по спогодбата по линиите ще тръгнат 60 нови автобуса ЕВРО 6 с климатизация и вентилация. Сега по тези линии се движат 20-30-годишни строшени рейсове. Не казват, че това са линии в северните райони, за които без тази спогодба нови автобуси няма да има скоро.
Най-голямата им лъжа е, че не е имало възможност за обсъждане. Този доклад е внесен на 30 май 2016 г. Къде спаха 2 месеца, още повече – подобен доклад със същите параметри имаше внасян и по-рано.
Тези хора говорят за широко обществено недоволство – всъщност недоволните са техните политически и финансови ментори, които се крият по сенките. Затова призовавам критиците на доклада и тези, които няма да го подкрепят да идат в Орландовци, Чепинци, Локорско, Войнеговци, гара Курило, Бенковски, Иваняне, Свобода, Бухово, Желява и Ботунец. Нека обяснят на хората как са против да им се пуснат нови рейсове. Да им го кажат в лицето, ако имат смелост и им стиска.
Основната опозиция идва от хората, с които водих публичен спор против провеждането на гей парада тази година в София. Същите хора и медии сега нападат мен и доклада. Мисля, че не малка част от злобата и инсинуациите идват от тези защитници на гей парадите, които сега се възползват от ситуацията, за да си върнат за моята и на ВМРО позиция против техните действия и поведение.