Начало Циганският въпрос „Ромите“ блокират и строят незаконно, властта нехае

„Ромите“ блокират и строят незаконно, властта нехае

автор: Цветан Александров, ВМРО – София

Националните телевизии широко отразиха случая с „ромите“, които блокират 5-та линия на прелез „Факултета“ в междугарието Захарна фабрика – Горна баня. Много интересни репортажи от гледна точка на парадоксите, които те представят. Първо социалната роля на т.нар. „роми“ или поне заснетите субекти – онези компактни общности из България, живеещи преимуществено в разрез с българските закони.

Ние работим, държавата ни удържа част от трудовите възнаграждения под формата на данъци и осигуровки, от които удръжки може би по-голямата част отиват за помощи, покриване на загубите от незаконното използване на ток и вода по махалите и изобщо за отглеждане на българските цигани. Естествено и това, като всяко друго правило, си има своите изключения. Аз лично познавам такива.

Изведнъж циганите от голямото незаконно гето във „Факултета“ решили, че не са съгласни с това, че един български кмет решава да приложи закона и минават към гражданско неподчинение. Застават на жп линията на прелеза и не помръдват 2 часа.

Репортажите показват нещо, трудно за осмисляне, вън от нормалната човешка, а и правна логика – един от полицаите, дошли на мястото, застава срещу приближаващия влак и го спира!?

Помня граждански неподчинения и протести с доста справедливи искания, включително този срещу изстъпленията на една нагла циганска фамилия в Пловдивско, в които служителите на полицията не си поплюваха с палките.

Сега обаче вместо да прекратят тази блокада, те спират влаковете. След това циганите слагат децата си върху релсите и се дърпат настрана. Исканията им били да им се узаконят копторите и масивните незаконни къщи. Естествено, почти всичко построено там е незаконно и няма как никога и под никаква форма да бъде узаконено или признато за търпимо по смисъла на Закона за устройство на територията.

В резултат на това бяха, 1 блокиран пътнически влак за Перник, 1 за София, 1 отменен пак за София и 1 бърз от Кюстендил за София – отклонен да мине през Волуяк.

Това е донесло доста трудности на пътниците, които не са могли да стигнат там, за където са тръгнали или са много закъснели…

Буквално едва преминаващите влакове и жп возила не опират незаконните постройки. Ето какво казва законът за железопътния транспорт в тази връзка – Глава първа, общи разпоредби, чл. 4, ал. 2 „Минималната зона на отчуждение (сервитут) е 6 м от крайната релса, мерена хоризонтално и перпендикулярно на оста на железопътния път.“

По силата на същия този член (ал. 1) на същия закон в населените места това е ограничителната строителна линия, в която е забранено да се строи каквото и да е и е собственост на НКЖИ, сиреч – държавата.

Там преди няколко години са се правели почиствания от боклука, стигащ до нивото на релсата откъм гетото. Чистено е няколко пъти и винаги служителите са охранявани от полиция. Скъпо струващата чистота, платена пак от нас, е краткотрайна.

И сега е време да разгледаме опасността, която създава изникналото и разрастващо се с годините гето плътно до жп линията. Там първо се е появила купчината боклук, която е трупана, трупана, трупана и в момента нивото ѝ достига около 3-4 метра на места.

По-опасното е, че с времето върху сметището са построени освен кашонени „сгради“, външни тоалетни и свинската кочина, и доста по-тежи и стабилни от тях тухлени и бетонени къщи. Представете си при един по-обилен дъжд например, под напора на тежестта на тези масивни постройки или паркиралите до линията коли и бусове, ако се свлече някогашното незаконно сметище, върху което седят – какво ще стане. Ще бъде прекъснато движението, само че за доста по-дълъг период от време.

Представете си и това, ако се случи в момент, в който преминава влак с пътници сутрин или следобед, когато покрай кв. „Факултета“ се движат през 15-20 минути в двете посоки. Дава ли си някой сметка, като оставим щетите, колко биха били жертвите и пострадалите? Защото въпреки ниската скорост в този участък, именно заради това гето ще има такива, в случай, че масата боклук поддаде върху преминаващ влак. Особено, ако го обслужва леката мотриса Сименс, каквито са 90% от пътническите и някои бързи влакове не би било трудно да я обърне направо. Достатъчно страх, а понякога и телесни повреди, са понесли пътниците и превозните бригади по влаковете, минаващи от там покрай целещите ги с камъни „роми“, та за живота и здравето си да се страхуват. Защото там градежите си продължават, а властимащите (на местно и национално ниво) усилено да нехаят…

Напишете Коментар

Please enter your comment!
Please enter your name here

Последни Новини

ВМРО към СЕМ: Системно български медии „превеждат“ интервюта с хора от РС Македония. Това не е редно!

„Македонският“ е констатирана от научните среди регионална норма на българския език и подобни практики на български медии подриват официалната държавна позиция.

ВМРО иска промени в полза на родителите и семейството в Закона за закрила на детето

Майката и бащата да имат задължително участие в процеса, касаещ производство по закрила на детето. Това е...

Мария Цветкова: Законът за филмовата индустрия е дълго чакан

Законът за филмовата индустрия обедини всички представители на политическите партии в Комисията по култура Законът за филмовата индустрия...

БСП води политика на слугинаж пред „големия брат“, заявава доц. Михов

БСП отново води политика на слугинаж пред „големия брат“! Днес БСП с процедурни хватки отново провали възможността Народното събрание...

Контрера: Решението за улица „Съборна“ не е работещо

Трябва баланс и компромис, за да решим проблема с улица „Съборна“ Съдбата на улица „Съборна“ в София беше нищена...

Красимир Богданов: От ВМРО сме последователни в политиката по повишаване на доходите

Ние от ВМРО сме последователни в политиката по повишаване на доходите. Това е част от предизборната ни програма, както и част от...

Искрен Веселинов: Опозицията бламира и бави работата на Народното събрание

Депутатът с коментар за мерките на правителството срещу пандемията Опозицията бламира и бави работата на Народното събрание. Това, което...

Коментари