Начало Циганският въпрос „Ромите“ блокират и строят незаконно, властта нехае

„Ромите“ блокират и строят незаконно, властта нехае

автор: Цветан Александров, ВМРО – София

Националните телевизии широко отразиха случая с „ромите“, които блокират 5-та линия на прелез „Факултета“ в междугарието Захарна фабрика – Горна баня. Много интересни репортажи от гледна точка на парадоксите, които те представят. Първо социалната роля на т.нар. „роми“ или поне заснетите субекти – онези компактни общности из България, живеещи преимуществено в разрез с българските закони.

Ние работим, държавата ни удържа част от трудовите възнаграждения под формата на данъци и осигуровки, от които удръжки може би по-голямата част отиват за помощи, покриване на загубите от незаконното използване на ток и вода по махалите и изобщо за отглеждане на българските цигани. Естествено и това, като всяко друго правило, си има своите изключения. Аз лично познавам такива.

Изведнъж циганите от голямото незаконно гето във „Факултета“ решили, че не са съгласни с това, че един български кмет решава да приложи закона и минават към гражданско неподчинение. Застават на жп линията на прелеза и не помръдват 2 часа.

Репортажите показват нещо, трудно за осмисляне, вън от нормалната човешка, а и правна логика – един от полицаите, дошли на мястото, застава срещу приближаващия влак и го спира!?

Помня граждански неподчинения и протести с доста справедливи искания, включително този срещу изстъпленията на една нагла циганска фамилия в Пловдивско, в които служителите на полицията не си поплюваха с палките.

Сега обаче вместо да прекратят тази блокада, те спират влаковете. След това циганите слагат децата си върху релсите и се дърпат настрана. Исканията им били да им се узаконят копторите и масивните незаконни къщи. Естествено, почти всичко построено там е незаконно и няма как никога и под никаква форма да бъде узаконено или признато за търпимо по смисъла на Закона за устройство на територията.

В резултат на това бяха, 1 блокиран пътнически влак за Перник, 1 за София, 1 отменен пак за София и 1 бърз от Кюстендил за София – отклонен да мине през Волуяк.

Това е донесло доста трудности на пътниците, които не са могли да стигнат там, за където са тръгнали или са много закъснели…

Буквално едва преминаващите влакове и жп возила не опират незаконните постройки. Ето какво казва законът за железопътния транспорт в тази връзка – Глава първа, общи разпоредби, чл. 4, ал. 2 „Минималната зона на отчуждение (сервитут) е 6 м от крайната релса, мерена хоризонтално и перпендикулярно на оста на железопътния път.“

По силата на същия този член (ал. 1) на същия закон в населените места това е ограничителната строителна линия, в която е забранено да се строи каквото и да е и е собственост на НКЖИ, сиреч – държавата.

Там преди няколко години са се правели почиствания от боклука, стигащ до нивото на релсата откъм гетото. Чистено е няколко пъти и винаги служителите са охранявани от полиция. Скъпо струващата чистота, платена пак от нас, е краткотрайна.

И сега е време да разгледаме опасността, която създава изникналото и разрастващо се с годините гето плътно до жп линията. Там първо се е появила купчината боклук, която е трупана, трупана, трупана и в момента нивото ѝ достига около 3-4 метра на места.

По-опасното е, че с времето върху сметището са построени освен кашонени „сгради“, външни тоалетни и свинската кочина, и доста по-тежи и стабилни от тях тухлени и бетонени къщи. Представете си при един по-обилен дъжд например, под напора на тежестта на тези масивни постройки или паркиралите до линията коли и бусове, ако се свлече някогашното незаконно сметище, върху което седят – какво ще стане. Ще бъде прекъснато движението, само че за доста по-дълъг период от време.

Представете си и това, ако се случи в момент, в който преминава влак с пътници сутрин или следобед, когато покрай кв. „Факултета“ се движат през 15-20 минути в двете посоки. Дава ли си някой сметка, като оставим щетите, колко биха били жертвите и пострадалите? Защото въпреки ниската скорост в този участък, именно заради това гето ще има такива, в случай, че масата боклук поддаде върху преминаващ влак. Особено, ако го обслужва леката мотриса Сименс, каквито са 90% от пътническите и някои бързи влакове не би било трудно да я обърне направо. Достатъчно страх, а понякога и телесни повреди, са понесли пътниците и превозните бригади по влаковете, минаващи от там покрай целещите ги с камъни „роми“, та за живота и здравето си да се страхуват. Защото там градежите си продължават, а властимащите (на местно и национално ниво) усилено да нехаят…

Напишете Коментар

Please enter your comment!
Please enter your name here

Последни Новини

ВМРО на протестно автошествие срещу съкращаването на 12 хил. човека в Старозагорско

„Зелената сделка“ унищожава енергетиката в Източномаришкия басейн 12 хиляди работещи в комплекса „Марица-Изток“ ще бъдат освободени според новия регионален...

ВМРО се регистрира в ЦИК: Отиваме на избори с платформа, която е основана на защита на българския интерес!

ВМРО се регистрира за самостоятелно явяване на предсрочните парламентарни избори. Отиваме на избори с...

Закриването на 12 хил. работни места в Старозагорско без алтернатива е равносилно на геноцид

Позицията на Организацията ще бъде представена в цялост на пресконференция днес – 16 август 2022 г. от 16.00 ч. в пресклуба на...

Джамбазки: ВМРО ще се яви самостоятелно на предсрочния вот

ВМРО ще се яви самостоятелно на предсрочния вот.  Има решение на Организационния съвет, който натоварва Изпълнителния комитет да извърши действията по регистрация...

ВМРО в Ситово за 110 г. от Балканската война

Съпредседателите на ВМРО Ангел Джамбазки и Александър Сиди бяха гости на традиционния събор на село Ситово, община Родопи. Двамата присъстваха на честванията за...

ВМРО на протеста пред „Лукойл“: Спрете ограбването на българите! Намалете цената на бензина и нафтата!

С тези призиви тримата съпредседатели на ВМРО – Ангел Джамбазки, Искрен Веселинов и Александър Сиди, преградиха главния вход на централния офис на...

ВМРО: „Лукойл“ ограбва българите. Излизаме на протест!

Руската компания продава бензина и нафтата с 1 лев на литър по-скъпо от реалните цени На 13 август (събота)...

Коментари