Антиизточна коалиция цели фалита на превозвачите ни
Категорично трябва да се противопоставим на идеята на френския президент Макрон за двойния стандарт при шофьорите, заради която всички фирми от източна Европа ще фалират и шофьорите трябва да станат гастарбайтери. Това засяга около 140 000 българи, които не са само шофьори, а и персонал към фирмите, заяви на пресконференция в Пловдив евродепутатът и заместник-председател на ВМРО Ангел Джамбазки. В пресконференцията участваха и народният представител Александър Сиди, и кметът на пловдивския район южен и председател на ВМРО в Пловдив Борислав Инчев.
Джамбазки заяви, че тази антиизточна коалиция, водена от френския президент Еманюел Макрон, цели да фалира българските предприемачи.
Ако не успеем да се противопоставим на тази директива, когато България председателства ЕС, то следващата държава-председател – Австрия, е категорично съгласна с идеите на Макрон. Затова днес ще разговарям с големи транспортни фирми в Пловдив за протест в София на 17 май и голям протест в Брюксел, както и за единна протестна позиция, информира евродепутатът.
Това ще засегне не само нашите шофьори, а и всички страни източно от Виена. Представете си какъв разход е на всеки 3 седмици в чужбина, шофьорите да се прибират за два ни в почивка, а камионите да остават там. Работното място на шофьора е кабината на камиона, затова веднъж успяхме да отложим това гласуване и сега ще се борим до край тази директива да отпадне, коментира Джамбазки.
Заместник-председателят на ВМРО визира опита на някои държави от Западна Европа, начело с Франция и президента Макрон, да променят по такъв начин правилата в Директивата за командированите работници, че да направят невъзможно предприемачеството от Източна Европа.
Българските евродепутати успяха да постигнат една малка победа в интереса на българските предприемачи в единния общ пазар. А именно транспортните работници да бъдат извадени от директивата за командированите работници. Българските транспортни работници не са командировани в определена държава. Тяхната работа е да пътуват. Затова те нямат място в тази директива, категоричен е Джамбазки.
Той посочи, че разчита на подкрепата от страна на Полша, Румъния, Чехия, Унгария и на Прибалтийските републики.