Начало Блог Ще има ли влак, когато има линия до Скопие

Ще има ли влак, когато има линия до Скопие

Македония започвала да строи жп линия до България. Това е може би десетото започване на едно от най-дълго чаканите и обвити в символи транспортни артерии. Дано този път освен започване, има и довършване.

Тази линия значи повече от хиляди километри магистрали. Защото дава още една връзка, която от десетилетия се опитват да изтрият. Връзката между България и Македония. Това е духовна връзка, за която живяха и умираха стотици хиляди.

Но докато чакаме железопътната линия от Скопие, какво става с железопътните линии в България? И вие го забелязахте, нали: няма вече и ден без новина за проблеми с железниците. Съобщават ги някак между другото, дори с известен срам, но постоянно чуваме как два влака били на косъм от сблъсък, как десетки пътници чакали с часове заради авария, как локомотиви се запалили. Преди това пък чухме за катастрофата на гара Калояновец и за дерайлиралия заради кражба на релси влак край гара Яна.

Железниците са огледало на страната ни. Самите те са в разруха. А и обикновено преминават през бившите индустриални места в градовете – където също цари разруха.

Влакът остава заден двор на България. А навсякъде в Европа това средство за транспорт става все по-удобно, бързо и предпочитано.

За съжаление, само една формация говори от години по тази тема – Патриотичният фронт. От ВМРО дори браниха железопътни линии в страната от закриване и депа от разграбване. И днес патриотите поставят условието за оздравяване на железниците. Докато за мнозина други железниците са ненужен товар за държавата ни.

Само че този ненужен товар при добро управление и спиране на кражбите може отново да се превърне в кръвоносна система на държавата ни. Нужно е само на някого наистина да му се занимава с тази тема – а не, както досега – само да премине край нея и тържествено да оповести, че… трябвало да се реже.

Жалкото е, че докато едни вече режат релсите, други от години обясняват как трябва да се реже цялата железница. Това са предимно хора, за които всеки проблем е решава с рязане. А железниците са символ на страната ни. И сега е моментът да се направи усилие за спасяването им. За нашето спасяване.  

За да има за утрешната линия до Скопие и пътници, и влак.

Последни Новини

ВМРО в подкрепа на енергетиците и миньорите. България трябва да запази енергетиката си!

България трябва да запази своята енергийна независимост и това минава през запазването на въглищните топлоелектрически централи. Позорната предателска политика...

Карлос Контрера: Ако искате нещо да се обърка – извикайте Христо Иванов да Ви направи реформа!

Може би това беше една от целите - отвратените да не гласуват, за да управляват пак отвратителните, казва общинският съветник от ВМРО

Ангел Джамбазки: След като гражданите гласуват, трябва да търсят отговорност и сметка

След като гражданите гласуват, трябва да търсят отговорност и сметка, каза в интервю за БТА от Страсбург евродепутатът Ангел Джамбазки.

Представители на ВМРО гостуват на най-голямото консервативно политическо събитие за САЩ и Европа

На 25 и 26 април 2024 г. в Будапеща (Унгария) ще се проведе Conservative Political Action Conference (CPAC) - Hungary, най-голямата консервативна...

Контрера: Археологическите разкопки около храм „Св. Неделя“ са зарити и павирани

Унищожава ли се културно-историческото наследство на София? Този въпрос задава заместник-председателят ВМРО и общински съветник в Столичния общински съвет...

Джамбазки: Дневният ред на Брюксел и на хората е коренно различен

Европейският парламент се събира за последна пленарна сесия в Страсбург. Каква е равносметката на българските евродепутати за свършената работа? Темата коментира Ангел...

Доц. Михов: Провалени партии в провален парламент провалят България

Всички българи усещат тежкото положение на гърба си, като отидат в магазина да си купят храна и се подредят на колонката да...

Коментари

serdivan escort adapazarı escort odunpazarı escort

escort bayan sakarya escort bayan eskişehir