ДЕМОГРАФСКА ПРОГРАМА "БЪЛГАРИЯ 2050"

Анализ на демографската ситуация в България

Демографската обстановка в България е кризисна. Защото докато някои европейски държави се намират в демографска депресия, нашата страна принадлежи към група източноевропейски страни с най-голям отрицателен естествен прираст (Литва, Латвия, Украйна, Русия), но едновременно с това като малка държава стопява най-бързо своето население. За страната ни са характерни едни от най-ниската раждаемост и най-високата смъртност в Европа. През последните 15 години раждаемостта в България е спаднала рязко от 14.5 % в началото на 80-те до 8.6 % през последните години. Смъртността е над 14 %. От 1990 г. насам населението бележи отрицателен естествен прираст и в момента намалява годишно с над 60 хил. души. Миграционното салдо също е отрицателнокато през някои години е било над 5 % или около 50 хил души. След влизането в Европейския съйз даже се увеличи. Тези процеси водят не само до непрекъснато намаление на населението на страната, но и до депопулация (обезлюдяване) на редица региони, което е пречка за тяхното пълноценно участие в икономическия и социалния живот на страната. Българското семейство също е в криза, защото се увеличава броят на фактическите разводи и на самотните в младите и средни възрасти. Увеличението на фактическите (или неформални) бракове, които в развитите страни се разглеждат в една или друга степен като естествено развитие на семейството, у нас поради ниските материални и социални условия на живот задълбочава проблемите на семейството.

Поради намаляване числеността на българската нация, намалява най-напред количествено нейната жизнеспособност и по-конкретно нейния жизнен и трудов потенциал (брой на човекогодините в трудоспособния възрастов интервал от 15 до 65 г.). За да се схванат по-добре социално-икономическите последици от демографската криза, трябва да се има предвид, че в момента в Западна Европа на 5 осигуряващи се се пада 1 лице над 65 годишна възраст. Прогнозираното за 2050 г. съотношение 2:1 се смята за критично, застрашаващо самите устои на обществото. В България тази граница вече е премината, като на 1,2 работещи се пада 1 пенсионер. 17 % от българите са на възраст над 65 години. Още по-тежки са прогнозите за 2050 г., когато при сегашните тенденции на тази възраст ще са 30,1 % от населението, а неговият общ брой ще бъде към 4,5 млн.

Това е само количествената страна на проблема. За съжаление той има и качествена (социална) страна, защото в България се наблюдава двоен модел на възпроизводство. От една страна по-голямата част от населението има ниска раждаемост (за българската народност под 7 %), която е крайно недостатъчна за неговото възпроизводство. От друга страна изпадналите в социална изолация и маргинализация слоеве (предимно цигани), които съставляват максимум 8 % от неговия брой, дават около 20 % от живородените деца, при непрекъсната тенденция на увеличение на тези дялове. Това води до задълбочаване на гетоизацията на това население и в никакъв случай не съдейства за решаване на неговите проблеми.

В страната има различни данни и спекулации за броя на циганското население. Според последното преброяване то е 371 хил. души, според различни цигански организации броят му е около 1 млн. Факт е, че една част от циганите се самоопределят като турци, други като българи, някои въобще не се самоопределят. Различната етническа самоидентификация не променя обаче социалния статус на това население, чрез нея то не напуска гетото. Внимателният демографски анализ на различните групи от преброяването, в това число и на неопределилите се, сочи, че циганите в момента са към 550-600 хил. души.

Следствие на демографската криза пред сериозно изпитание е изправено българското образование, което страда от недостиг на ученици. Освен това минимум към 100 хил. деца до 8-ми клас, предимно представители на гетоизираното (циганско) население, не посещават училище. Резултатът е настоящо и още по-тревожно в перспектива снижаване качеството на работната сила. Необходимо е в българските училища от 5 до 12 клас да се въведе отделна дисциплина за здравно и сексуално образование и жизненоважни умения.

България е изправена пред необходимостта да интегрира своите малцинства при каквито и да са условия.

Съвременните образовани хора с амбиции и творческо мислене, от които зависи всъщност бъдещето на страната, търсят своята професионална реализация и развитие в развитите страни. Изтичането на мозъци се задълбочи след влизането ни в ЕС. Кризата в българското образование изисква реформа във всички нива от началното до висшето образование включително. Тази реформа трябва да засегне както висшите училища и научните институти, така и да подпомага реализацията на научните кадри и младите специалисти.

Наблюдаваната малодетност и намаляване на хората в трудоспособна възраст водят до необратимозастаряване на населението, увеличаване на пенсионната възраст, увеличаване на данъчната тежест за работещите и трудно попълване на социалните фондове, което от своя страна е сериозна пречка в провеждането на самата социална политика.

Членството на България в ЕС и нейното географско разположение близо до държави, в които се наблюдава висок естествен прираст (например Турция, Албания, Косово и др.), води до стремеж към териториално преразпределение на населението и засилване на миграционния натиск. За да се справи с него, властта трябва да заделя все повече средства. Проблемът се задълбочава при евентуално членство на такива държави с висок естествен прираст в ЕС, тъй като при свободното движение на хора миграционният натиск ще стане неуправляем.

Все още у нас не се обръща необходимото внимание на демографската сигурност и на различните аспекти и последици от нейното застрашаване.

Европейският и световен опит показват, че демографската депресия не може да се компенсира чрез нарастването на производителността на труда и съкращаване на потребностите от работна сила. Положението у нас е още по-лошо и непреодолимо като се отчетат слабите конкурентни характеристики на нашата икономика, например много ниската производителност в сравнение с развитите страни.

За преодоляване на демографската криза в България не са достатъчни само социални помощи за отделния индивид или семейство. Необходим е качествено нов демографски подходПочти всяко решение на държавно ниво в една или друга степен влияе пряко или косвено върху демографската ситуация. Мерките, прилагани при провеждането на социалната политика, имат за цел да подобрят материалните условия на живот и по този начин се доближават до задачите на демографската политика. На практика обаче те подпомагат и компенсират само някаква част от необходимите материални условия на живот, но още по-лошо е, че те нямат осезаем ефект за увеличение на раждаемостта на най-голямата (българската) етническа група, а оказват някакъв социален ефект само върху другите етнически групи (основно циганска), които и без това се характеризират с по-голяма раждаемост.

Демографската политика има за цел да управлява и регулира демографските процеси като влияе върху:

  • продължителността на човешкия живот.

  • брачността и раждаемостта.

  • външната миграция на населението.

Основно и предварително условие за провеждането на такава политика е икономическото развитие на страната, но при не по-малко важното и задължително условие, че резултатите от това развитие да отиват към все по-големи части от населението.

Човешкият живот – основна ценност

Особено внимание трябва да се отделя на изграждането и утвърждаването на самосъхранителното поведение на отделната личност. То представлява система от индивидуални поведенчески действия и нагласи, насочени към опазване на личното здраве и удължаване на човешкия живот.

Изключително тревожно е високото ниво на детската смъртност, която се наблюдава предимно сред несоциализираните слоеве на населението.

Върху продължителността на човешкия живот влияят социално-икономическите условия на живот на населението. По-важните са:

  • Жизненото равнище на населението.

  • Ефективността на здравеопазването.

  • Санитарната (хигиенната) култура и поведение на населението.

  • Околната среда.

Чрез своята цялостна политическа програма държавата трябва да работи за тяхното подобряване, което от своя страна води до намаляване на смъртността в определени възрасти и увеличаване на средната продължителност на човешкия живот.

Децата – гарант за бъдещето на българската нация

В наши дни децата са изгубили своята роля на помощници в стопанството и удовлетворяват главно емоционалните потребности на своите родители. В новата система от ценности, която се явява като неизбежен резултат от развитието на промишлеността, високите технологии и глобализацията, все повече социални ценности имат извънсемеен характер. Като последица възниквапротиворечие между репродуктивните интереси на отделния индивид или семейство и обществото.

Ниската раждаемост е характерна за почти всички европейски държави, но при тях тя няма такива застрашителни размери, както в България. Независимо от това, възпроизводството на българската нация има своя потенциал. Той се изразява в положителната разлика между сегашния среден брой деца в едно семейство (1,2 деца) и средния очакван (или планиран) брой деца или средния желан брой деца в семейство. Едва 16 % от българките искат да имат само едно дете, 70 % желаят 2, а 12 % – 3 или повече деца. Факт е, че много жени са отложили своите раждания поради липса на ясна перспектива както за своята реализация в България, така и за реализацията на своите деца. Държавата трябва да работи за подпомагане на демографската компенсация. Целта на българската демографска политика трябва да е насочена към групата жени, които искат да имат две деца.

Според различни данни към 250 хил. двойки страдат от някаква форма на стерилитет. Методите на лечението на безплодието, прилагани в центровете за асистирана репродукция могат да помогнат на 60% от партньорите, т.е. и тук българската нация разполага с потенциал за увеличение с около 150 хил. особено желани деца.

Необходимо е така да се промени цялото репродуктивно поведение и култура на властта и населението, за да може обществото да осъзнае полезността на децата и в количествено отношение да повиши техния брой. Разработването на законодателни мерки и тяхното финансово обезпечаване трябва да гарантира провеждането на пронаталистична политика, която да закрепи авторитета на семейството като социална институция и да повиши привлекателността на семейния живот. Това изисква обаче преразглеждане и преоценяване на ролята и статута на жената в семейството, на нейните цели и интереси в икономическия и социален живот. Необходимо е да й се подсигури пълна възможна подкрепа за това, че отглежда деца на България.

Финансовото и институционално подпомагане на децата от страна на държавата трябва да бъде гарантирано и увеличавано успоредно с повишаване на образователния статус на децата. ВМРО-БНД е за индивидуализиране на социалните плащания. Нивото на социална отговорност и грижа към подрастващите трябва да бъдат основен критерий за размера на социално подпомагане на техните родители. Държавата трябва да подпомага устойчивите семейства.

На този етап от социално-икономическото развитие на България е необходимо:

  • Популяризиране и реална държавна подкрепа на двудетния семеен модел като реално отговарящ на средния желан брой деца в семейство.

  • Отпускане на нисколихвени кредити за младите работещи и учещи семейства и тяхното частично погасяване от страна на държавата при раждане на второ и трето дете.

  • Във финансираните от Здравната каса заболявания да се включи и лекуването на всички форми на безплодие.

  • Увеличаване на детските надбавки и предоставяне възможността на родителите даизбират да ги получават по месторабота или по постоянен адрес в дирекциите “Социално подпомагане” на Агенцията за социално подпомагане.

  • В ученическа възраст вместо детски надбавки да се изплащат стипендии за всички ученици с прогресивно нарастващ размер в зависимост от успеха им и нивото на изучаваното образование.

  • Косвено стимулиране на брачността и раждаемостта чрез данъчни облекчения, като от дохода на родителите ще се освобождава от данък месечно сума в размер на една минимална работна заплата за всяко дете.

  • Увеличаване в двоен размер на отпусканите детски помощи за децата сираци.

  • Разработване на механизъм за разпознаване и регистрация на двойките във фактически брак, но не сключили юридически такъв – с цел избягване злоупотребите със социални помощи за самотни родители.

  • Увеличаване на контрацептивната култура на несоциализираните слоеве от населението.

  • Разработване на програми за семейно планиране, ограничаващи броя на децата в риск, включително спиране на детските надбавки на несоциализираните семейства.

  • Нарастване авторитета на Българската православна църква и подкрепа на обществени движения, отстояващи семейните ценности.

Международната миграция – предизвикателство на нашето време

За днешното значение на международната миграция говори факта, че в общия демографски прираст в ЕС, миграционният прираст е с по-голям дял, отколкото естествения прираст на населението. За България външната миграция има две важни измерения. От една странаемиграцията също допринася за намаляване на населението. От друга страна чрез имиграциятасе увеличава броят на чужденците, които по законен или незаконен начин се опитват да се установят у нас и по този начин се влияе върху демографските показатели. Членството ни в ЕС ще превърне страната в привлекателен център за имигранти от третия свят и страните от ОНД.

Към настоящия момент се правят първи стъпки да се наблюдава и анализира миграцията чрез създаването на дирекция “КИАД” (контролна, информационна и аналитична дейност) при МВР. Поради тази причина липсва пълна картина за броя, разпределението по пол и възраст, семейния статус, пребиваването по държави, продължителността на престоя и обратната (завръщащата се) миграция на българските граждани, живеещи в чужбина. В обратната миграция също има потенциал за преодоляване на част от последиците от демографската криза. За решаване на тези задачи е необходимо:

  • Разработване на система за цялостен мониторинг върху миграцията и синхронизиране на събираната информацията от дирекция “КИАД” с Националния статистически институт.

  • Разработване на програми за завръщане, ориентирани към всички категории български граждани, пребиваващи в чужбина.

  • Облекчен режим и преференции за желаещите да инвестират в страната ни български граждани, които живеят в чужбина – създаване на благоприятен инвестиционен климат чрез доходоносни лихви в български банки, безмитен внос на вещи за лично потребление до определена сума, данъчни и административни облекчения.

След пълноправното членство на България в ЕС, към 1-1,5 млн. са лицата от български произход(българи, живеещи в Украйна, Молдова, Русия, Казахстан и др. азиатски републики), които живеят при по-нисък от нашия жизнен стандарт или в условията на етнически конфликти. С оглед на опита на някои европейски държави като Гърция, Германия и Унгария при репатриране на своите общности зад граница, лицата от български произход също представляват демографски резерв. Ето защо страната ни се нуждае от принципно нова политика към българите от общностите извън държавните ни граници, изразяваща се в разработването и прилагането на облекчени програми за репатриране. Те включват:

  • Ускорена процедура при придобиване на българско гражданство.

  • Нормативно, институционално, административно и териториално регулиране на потока от репатрианти.

  • Създаване на информационна банка за заселващите се задгранични българи и приоритетните райони и селища за заселване.

  • Оземляване на установяващите се лица от български произход.

  • Въвеждането на фискални и административни преференции в продължение на 10 години след установяването им в страната.

За България имиграцията е един сравнително нов проблем и страната ни няма натрупан опит. Към настоящия момент за имиграцията се събира информация главно от гледна точка на криминогенната сигурност. В същото време сигурността има много други измерения, в това число и демографски. Нашият избор е не дали да приемем имигранти или не, а дали това навлизане да стане организирано и контролирано, посредством адекватна стратегия на българската държава, или хаотично и безконтролно от гледна точка на националните ни интереси. Необходимо е разработването на ясни критерии (възраст, образование, професионални умения, инвестиционен потенциал и др.) и определяне на годишни квоти за прием на имигранти, а също така отчитане на ефекта от имиграцията върху демографските характеристики на населението.
За целта ВМРО-БНД отстоява следните принципи:

  • Изграждане на модерна имиграционна служба.

  • В страната ни да се установяват такива чужденци, които с дейността си ще допринесат заразвитието на България като с предимство се ползва населението на страните от ЕС и такива с близки език, култура, религия и ценности.

  • При установяването си в страната, имигрантите следва да познават българския език, история, култура и законодателство и да споделят основните европейски ценности. Изключителна бдителност трябва да се прилага да не се допускат на територията на странаталица с фундаменталистки и терористични възгледи, както и такива, с поведение и провеждане на пропаганда за омаловажаване на България и в интерес на други страни.

  • Проследяване на целия процес на заселване на имигрантите в българското общество:регистрация, установяване, адаптация, интеграция и социализация.

Успешната демографска политика – резултат от обществено съгласие и приемственост в държавното управление

Демографските показатели на населението се повлияват много бавно. При сегашните условия за тяхното подобряване е необходимо много време от няколко мандата (поне 20 – 30 години). Именно поради тази причина с демографските проблеми не трябва да се политизира и спекулира. Затова ВМРО-БНД смята за необходимо:

  • Отношението към конкретното икономическо и социално развитие, в това число демографската картина в страната, да бъде един от критериите за наличието на сериозни намерения в политиката.

  • При разработването на основните демографски принципи, които ще залегнат в демографската програма на държавно ниво, да се търси консенсус между политическите сили.

  • При провеждането на демографската програма да има приемственост независимо от смяната на отделните правителства.

  • Постоянен контрол върху ефективността на демографската програма чрез съпоставяне на резултатите от нейното провеждане с предварително набелязаните цели и при необходимост да се правят нужните корекции.

Само така може да се постигне необходимият дълготраен ефект и да се гарантира качественото възпроизводство на българската нация, което ще ни направи достойни партньори на другите европейски нации в общия европейски дом.

еп 2019 друга европа е възможна

БЪЛГАРИЯ ЗА БЪЛГАРИТЕ, ЕВРОПА ЗА ЕВРОПЕЙЦИТЕ

Просветен патриотизъм, родолюбие, Европа на отечествата и нациите, християнска, солидарна и разумна, защита на българските интереси, връщане към националните ни традиции и консерватизма. Това са основните цели и задачи, които аз, в качеството ми на български представител в Европейския парламент, отстоявах упорито и безотказно през изминалите години. Сега е време те да се превърнат в национална кауза.

В навечерието на избори за Европейски парламент, които ще решат посоката на европейския проект за десетилетия напред, призовавам дебатът да се води за ценности и идеи, а не чрез скандали и изкуствено противопоставяне, които целят да скрият очевидния факт, че посланията на социалистите (ПЕС) и народните партии (ЕНП) са идентични. Двете семейства десетилетия налагаха политиките на глобалния либерализъм, цензурата на политическата коректност и лицемерието на мултикултурализма и в момента управляват заедно ЕП. Те носят отговорността за мигрантската криза, бума на ислямския радикализъм, който окървави Европа, за ерозията на традиционните ценности и упадъка на европейската идея. Те се нуждаят от истинска алтернатива и такава трябва да бъде създадена чрез единение на патриотичните и консервативни сили, обединени на основата на споделени ценности.

За кампанията, която предстои, аз и моите колеги от ВМРО решихме да приемем като основополагащ документ Харта на патриотичните ценности „Друга Европа е възможна“.

1. ПРОСВЕТЕН ПАТРИОТИЗЪМ

Изповядваме идеите на просветения патриотизъм. Това е обединителна и човеколюбива идея. Възрожденският, европейски патриотизъм е бъдещето на България.

2. ЕВРОПА НА ОТЕЧЕСТВАТА

Европа може да бъде силна, когато е Европа на нациите. Само така тя все по-малко ще зависи от Изток или от Запад, а ще разчита на собствените си сили. Защото ще се осланя не на утопичен либерален проект, а на националните си истории и традиции. Европа трябва да се възползва от най-силното, което има – това, че е сбор от дълбоки, хилядолетни национални корени.

3. ХРИСТИЯНСКА, СОЛИДАРНА, РАЗУМНА ЕВРОПА

Европа е носител на християнските ценности. Те са в основата на нашата цивилизация, с която трябва да се гордеем. Цивилизация на разума, християнската солидарност и религиозната търпимост, където няма място за социални утопии, религиозен фундаментализъм и каквито и да било политически крайности.

4. СИЛНА БЪЛГАРИЯ В ЕВРОПА

Принадлежността на страната ни към Европейския съюз и НАТО е ценност не само по себе си. Трябва да гледаме на тези съюзи като на цивилизационни, като на средство да отстояваме своята национална идентичност и да постигаме националните си интереси. Ние сме преден пост на модерния, правовия свят. В него няма място за страни избрали друг цивилизационен модел, като ислямистка Турция например. България трябва да поведе Балканите към една нова Европа. България и Македония имат не само общо минало, но и общо бъдеще.

5. ЗАЩИТА НА МАЛКИТЕ СРЕЩУ ЕГОИЗМА НА ГОЛЕМИТЕ

Европа трябва да покаже един стандарт в западната и източната си част – еднакво заплащане за еднакъв труд, еднакво качество на храните, еднакво отношение към всички без протекции за големите. Ние ще се противопоставим на западния колониален неолиберализъм към страните от Централна и Източна Европа, чието най-грозно лице е демографското ограбване на Изтока.

6. КОНСЕРВАТИЗЪМ

Консервативната вълна не е антиевропейска, тя е лекарството за Европа. Либералната утопия с претенциите си за глобално господство разрушава основни клетки на обществото, посяга на вечни ценности. Претенциите за трети, четвърти и прочие полове, еднополовите бракове са само върхът на айсберга. Под атака са националната държава, християнската ни вяра и семейството като институция. Ние знаем каква е алтернативата за България и алтернативата за Европа – това е патриотизмът.

 7. БЪЛГАРИЯ ЗА БЪЛГАРИТЕ, ЕВРОПА ЗА ЕВРОПЕЙЦИТЕ

Трябва да се сложи ясна и непреодолима граница за хора и държави, които не спазват европейските ценности. Толерантността към нетолерантните е подчинение. Трябва да спрем безконтролната миграция, трябва да защитим страните си.

Считаме, че това са тезите, около които трябва да се търси единение на всички, които искат да попречат на Брюксел в самоубийството на Европа. Трябва да чуем гласа на народите си, а не на чиновниците. Трябва да реформираме Съюза, трябва да спрем разпространението на либералния фашизъм, трябва да спрем своеобразната война в Европа!

ДРУГА ЕВРОПА Е ВЪЗМОЖНА!

Категоричен съм, че Европа трябва да бъде променена в посока, която да защити нашия национален интерес. ЕС трябва да се върне там, където е бил замислен и да бъде тази общност на суверенните отечества, които споделят и заедно решават важните си въпроси. Идеята за Европа на отечествата носи нова визия за Съюза и дебатът трябва да се проведе не само на политическо ниво, но също и от гражданите в Евросъюза.

Пътят напред е връщането на компетенции там, където те принадлежат – у суверенните правителства и народи на Европа, които си сътрудничат посредством междуправителствени спогодби и споразумения. Нека заедно правим по-малко, но по-добре.

ЕС трябва да бъде променен. И ние, българите, трябва да спрем да гледаме на него като на нещо външно. Ние сме европейци, ние сме част от този съюз, и трябва да имаме ясна позиция по процесите, които текат в него. Да формулираме нашите национални позиции и да ги защитаваме.

В този ЕП срещу много неща се борих. Неща, които продължават да бъдат мои приоритети и за следващия мандат, защото ЕС трябваше да представлява съюз на суверени държави! А не федерален съюз от брюкселски провинции, в които европейската анонимна и неизбирана бюрокрация може да налага конюнктурен политически инженеринг, мотивиран финансово от скандалния спекулант Джордж Сорос и мрежата му от платени лъжеграждански организации.

Не може Еврокомисията да наказва държави, които не искат или искат да направят нещо на собствена територия, например да приемат определени лица, защото така било по квота, това не е разумно и ще породи съпротива.

Фалшивият патос на „европейските ценности“ има тежка пробойна. Именно, че тези с „ценностите“ ни смятат за втора ръка, второ качество хора, които не заслужават качествена храна, а могат да консумират каквото има и каквото остане.

Когато не харесваш джендър кампаниите им, отнемат ти правото на глас. Когато не искаш милиони афганистанци и африканци в дома си, отнемат ти правото на глас. Когато не искаш ислямистко нашествие и културна и религиозна инвазия, отнемат ти правото на глас. Когато искаш да пазиш и охраняваш границата си, отнемат ти правото на глас. Когато искаш да спасиш бизнеса на България, който грубо формира 17% от БВП, ни казват: „Не, това не е двоен стандарт!“. Опитите на политическата бюрократична машина за саморазправа с политическите им противници и несъгласните с мултикултурните джендър активисти трябва да спрат.

В последните пет години показахме, че когато държавата ни е застрашена, ние се обединяваме и се борим заедно, защото България е държава с над 1300-годишна история, която е показала, че не се предава. Ето защо и по време на тази кампания и в следващия мандат на ЕП ще отстоявам нашето право, ще отстоявам нашите интереси така, както го правих през изминалите пет години.

Темите, които остават отворени в следващия мандат на бъдещия ЕП, са много. Като започнем със защита на българските интереси, например, продължава разговорът по т.нар. Пакет „Макрон“. Остава отворен въпросът със защитата на българския интерес в Македония. Остава отворен и въпросът за признаването на българското малцинство в Косово. Успяхме да прокараме резолюция през залата в ЕП за българското малцинство в Албания. Сега предстои да се случи това и в Косово. А аз, като убеден български националист, казвам, че работа има за всички български представители, стига да има желание.

До преди няколко години във всички ни витаеше усещането, че от нас – българите, нищо не зависи по отношение важни решения за облика на Европа. Е, уважаеми граждани и съмишленици, сега не е така. Европа не е там на Запад, Европа е във Вашия квартал. Последиците от лошите решения, взети от брюкселските чиновници, се отразяват и на Вашето домакинство. Затова Ви приканвам на 26 май да излезете и да дадете своя глас за патриотизма, за защитата на нашата страна! Дайте гласа си за суверенитета на нашата страна, дайте гласа си за защита на българския бизнес, дайте гласа си за борбата срещу нелегалната имиграция и срещу джендър пропагандата. Излезте и заявете гласа и позицията си на цяла Европа, за да се преборим заедно за бъдещето на нашите деца!

Ангел Джамбазки

Отчети

Обстоятелства по чл. 29, ал. 2 ЗПП

По закона за политическите партии – Чл. 29, ал. 2,

т. 1 Дарения от:

Дарители – 2012 г.

Аркадий Кацарски –  950 лв. – условие – за предизборна кампания за частичен избор за кмет на община „Съединение”.

Даниел Кацарски – 800 лв. условие – за предизборна кампания за частичен избор за кмет на община „Съединение”.

Дарители – 2013 г. и 2014 г. (виж файла)

Т. 2 – декларации на Красимир Каракачанов и Ангел Джамбазки (след 05.03.2014 г.);

Т. 3 –  няма данни за публикуване;

Т. 4. ПП „ВМРО – Българско национално движение” е със седалище гр. София и адрес на управление – ул. „Пиротска“ 5.

Ръководни и контролни органи:

Ръководен орган – Национален изпълнителен комитет в състав:

Председател: Красимир Дончев Каракачанов;

Заместник-председатели – Искрен Василев Веселинов, Кристиан Пенев Петков, Александър Иванов Краваров, Ангел Чавдаров Джамбазки;

Организационен секретар – Юлиан Кръстев Ангелов;

Членове: Георги Ванчев Васев, Димитринка Станкова Николова, Атанас Славчев Стоянов, Красимир Илиев Богданов, Борис Вангелов Борисов, Стефан Йорданов Послийски, Иван Йорданов Стоянов, Милен Василев Михов, Георги Петков Дракалиев, Султанка Петрова;

Контролен орган – Национална контролна комисия в състав:

Председател – Николай Петров Кънчев;

Заместник-председатели – Пламен Георгиев Бегъмов, Карлос Арналдо Контрера;

Членове: Огнян Христов Узунов, Христо Венелинов Беремски, Веселин Левитов Христов, Михаил Кирилов Георгиев, Васил Димитров Костадинов, Валентин Васков Джамбазов, Лозан Ангелов Лозанов.

Т. 5 – партията не притежава недвижимо имущество;

Т. 6 – няма обстоятелства за деклариране;

Т. 7 – няма обстоятелства за деклариране;

Финансиране със собствени средства на кандидатите (виж файла).

ГФО 2010, ГФО 2011, ГФО 2012, ГФО 2013


Отчет – избори ЕП 2014


Финансов отчет – избори за Народно събрание 2014 


За 2014 г. – годишен финансов отчетсчетоводен балансдекларация по чл. 34, ал. 4 от ЗПП.


За 2015 г. – годишен финансов отчет, счетоводен баланс, декларация по чл. 34, ал. 4 от ЗПП.


За 2015 г. – отчет за приходите, разходите и поетите задължения за плащане във връзка с предизборната кампания за изборите за общински съветници и кметове на 25 октомври 2015 г.Справка за предоставените средства от кандидати, издигнати от ПП „ВМРО-БНД“ за финансиране на предизборната кампания за изборите за общински съветници и за кметове на 25 октомври 2015 г.; Справка за получените дарения от физически лица за финансиране на пердизборната кампания на „ВМРО – БНД“ заизбори за общински съветници и за кметове на 25 октомври 2015 г.


Годишен отчет 2016 г.

Отчет частични избори –

Григорево 

Стояновци

Владо Тричков

Калейца

Петърница.


Отчет за проведените частични избори за кметове на кметства на 08.10.2017г. в с. Нивянин, общ. Борован, обл. Враца.


2017 г. – ГОДИШЕН ФИНАНСОВ ОТЧЕТ


2018 г. Отчет – частични избори за кмет на кметство Брест, община Гулянци, област Плевен; частични избори за а кмет на кметство Градешница, община Криводол, област Враца; частични избори с. Средище, общ. Кайнарджа, обл. Силистра; частични избори с. Галиче, община Бяла Слатина, област Враца; частички избори за кмет на с. Столетово, общ. Карлово, обл. Пловдив, проведени на 14.10.2018 г.


2018 г. – Годишен фининсов отчет на ПП „ВМРО – БНД“


2019 г. – Отчет – Евроизбори – 2019Медийни услуги – ЕП 2019, Отчет Местни избори – 2019, Медийни услуги – МИ 2019.

2019 г. – Годишен Финансов Отчет;

Дарения от 2019 г.

Физически лица: 

Траян Тихомиров Тотев – 27.09.2019 г. – парично – под условие – 900 лв.;

Асен Иванов Даскалов – 27.09.2019 г. – парично – под условие – 900 лв.;

Здравко Милков Николов – 27.09.2019 г. – парично – под условие – 900 лв.;

Деян Ангелов Стайков – 27.09.2019 г. – парично – под условие – 900 лв.;

Ивелин Величков Иванов – 27.09.2019 г. – парично – под условие – 900 лв.;

Ивайло Атанасов Стефанов – 29.09.2019 г. – парично – под условие – 900 лв.;

Владо Владимиров Владов – 27.09.2019 г. – парично – под условие – 900 лв.;

Пламен Илиев Попов – 27.09.2019 г. – парично – под условие – 900 лв.

Теодора Атанасова Илиева-Якимова – 27.09.2019 г. – парично – под условие – 900 лв.;

Иво Колев Пазарджиев – 27.09.2019 г. – парично – под условие – 900 лв.;

Кристиян Пламенов Вълчев – 27.09.2019 г. – парично – под условие – 900 лв.;

Даниел Николаев Джумалийски – 27.09.2019 г. – парично – под условие – 900 лв.;

Деян Великов Димитров – 27.09.2019 г. – парично – под условие – 900 лв.;

Луиза Красимирова Попова – 27.09.2019 г. – парично – под условие – 900 лв.;

Пламен Янков Цветков – 27.09.2019 г. – парично – под условие – 900 лв.; 

Йордан Димитров Йорданов – 27.09.2019 г. – парично – под условие – 900 лв.;

Магдалена Емилова Георгиева – 27.09.2019 г. – парично – под условие – 900 лв.;

Александър Николаев Сабанов – 17.10.2019 г. – парично – под условие – 900 лв.;

Александър Николаев Сабанов – 17.10.2019 г. – парично – под условие – 900 лв.;

Димитър Трендафилов Трендафилов – 17.10.2019 г. – парично – под условие – 900 лв. 

Юридически лица:

Мултигруп – Русе ЕООД – 04.10.2019 г. – непарично – 3000 лв.;

Приста ОЙЛ Ходинг ЕООД – 22.08.2019 г. – парично – 1000 лв. 

Програма

ВМРО е общобългарска национална партия, която е политическа изява на Организацията ВМРО, създадена през 1893 г. Идеите на ВМРО са патриотични, традиционни и консервативни. От създаването й целите са политическо и духовно обединение на българите по света и за силна, богата и просперираща България, вярна на древните си традиции и култура в обединена Европа. Това е български национален идеал и именно затова ние от ВМРО се определяме като български националисти.

Днес, след повече от две десетилетия организирано разграбване на България и системно унищожение на ценности и социални структури, българската нация е заплашена от изчезване – физическо и духовно.

ВМРО е за създаването на българска национална доктрина, която е присъща на всяка развита държава, неизменно спазвана от всички политически сили, независимо от това към кой политически спектър принадлежат.

1. Демографската катастрофа е най-сериозната заплаха за България.

Вследствие на ниската раждаемост, застаряването на населението, емиграцията и имиграцията, цели райони на страната се обезлюдяват или циганизират. Статистиката показва, че към 2050 г. българите ще сме едно изчезващо малцинство в Родината си, а държавната власт досега не е показала, че съзнава истинските размери на проблема.

ВМРО има своя демографска програма, чието реализиране ще доведе до ново възраждане на гаснещия ни днес народ. Възлови политики в нея са:

  • Икономически стимули за младите образовани семейства да имат деца и лечение на безплодието;
  • Политики за завръщане на емигрантите и установяването им в България;
  • Политики за заселване в България на общностите от наши съотечественици, останали вън от пределите на Родината.
  • Политики на ограничаване на злоупотребите със социални помощи и премахването на възможността от „професионализация” на безработицата.

2. Влизането на Турция в ЕС е също сериозна заплаха за съществуването на България.

Простата сметка на съотношението и икономиката на България и Турция показва ясно, че страната ни на практика ще изчезне с изчезването на пречката пред турското икономическо нахлуване – Европейският съюз и европейската граница.

Днес сме свидетели на навлизането на турски капитали и културно влияние. А и на политически интереси, представяни от противоконституционната турска етническа и религиозна партия ДПС. И днес турската държава си позволява да се намесва недопустимо във вътрешните работи на Република България. Без границата, наречена ЕС, тези процеси ще станат неконтролируеми.

ВМРО настоява да бъде проведен референдум, на който българският народ да се произнесе по българската позиция за членството на Турция в ЕС.

3. Държавното устройство на Република България, утвърдено с приемането на Конституцията от 1991 г., води до ерозия на държавността и до управление чрез безпринципни и безотговорни политически пазарлъци.

ВМРО е за приемане на нова Конституция, която да направи избираеми от гражданите и пряко отговорни пред тях представителите и на законодателната, и на изпълнителната власт, и на съдебната власт. Ние сме за разширяване на пълномощията на президента и превръщането му в реална институция. Настояваме президентът да получи право на законодателна инициатива.

4. Уникалната природа на България е застрашена от опустошение след безотговорните инвестиции в туристическия бранш, безогледната и варварска сеч в горския фонд и допускането на ГМО (генно модифицирани организми) в земеделието.

ВМРО издига платформата за нов подход – „зеления национализъм”, или „зелено родолюбие”, което да направи всеки българин съпричастен на идеята, че без природа няма България.

Чрез дейността си ВМРО се утвърди като единствения истински и последователен защитник на българските национални интереси,  традиции и духовност. Действията на ВМРО търпят развитие на фона на разрастващите се процеси на глобализация и евроинтеграция, участието на България в Европейски Съюз и НАТО, както и социално-икономическия и културен натиск, на който е подложена българската нация.

За да утвърдим и развиваме своята идентичност като нация и да подобрим икономическото и социалното битие на българите, ние отстояваме:

1. Защита и възраждане на българщината в Република Македония, до обединението на българската държава.

2. Защита правата и свободите на всички българи в и извън географските предели на България.

3. Образователна система, достатъчно модерна и ефективна, за да направи децата ни знаещи и професионално подготвени, но и вярна на възрожденските ни български традиции, за да развие у тях здрава ценностна система и любов към Родината. ВМРО е за правописна реформа и закон за защита за българския език.

4. Въвеждане на православието като официална религия, без да се противопоставя на  останалите традиционни за България религии, утвърждаващи традиции, общочовешки ценности и морал.

5. Утвърждаване на българската култура като основа, върху която и чрез която се възприемат идеите на глобализацията и световната информационна мрежа.

6. Защита и подкрепа на българското предприемачество пред предизвикателствата на европейския и световния пазар. Нов регламент за взаимодействие между правителството и бизнеса, който да премахне административните пречки и предпоставките за корупция и повиши степента на икономическа свобода.

7. Данъчна политика с ясни и устойчиви във времето параметри. Намаляване на осигурителната тежест, опростено данъчно и осигурително законодателство. Реформа на приходната администрация с цел премахване на административния произвол, който е съществена пречка за развитието на бизнеса. Данъчни облекчения за крупни инвестиции и за подкрепа на области като образование, култура, социални дейности и спорт.

8. Политики за насърчаване на нововъведенията и инвестициите в знание. Създаване на нов тип икономика, която ще помогне за реализацията на младежта в България:

  • икономика на знанието
  • национално образование през целия живот.

9. Политика, целяща превръщането на България в основен енергиен център на Югоизточна Европа. Умело използване на геостратегическото положение на държавата ни, за да се извличе максимална полза от големите инфраструктурни проекти при оценен риск за околната среда.

10. Политики за усвояване на средствата от европейски програми, основани на децентрализация, прозрачност и строг контрол, които да позволят максималната им ефективност – всеки българин трябва да усети подкрепата на ЕС лично – в своята община, на своята улица, на своето работно място.

11. Възстановяване на базите и възможностите за всякакъв вид туризъм и масов спорт сред младежта.  Възстановяване и запазване у младите хора на традиционните български обичаи и ритуали, съхранили българската нация през вековете. Възпитаване на българската младеж в духа на българските традиции и култура.

12. По-голяма роля на местното самоуправление и създаване на второ ниво на самоуправление.Завършване на процесите на финансова децентрализация, които ще направят общините по-независими и способни да решават проблемите на хората.

13. Истинска реформа в областта на здравеопазването, гарантираща достъпна и качествена медицинска помощ.

14. ВМРО е за запазване на българската държавност, култура и национална идентичност в рамките на ЕС. Ние подкрепяме съхраняването на държавността и сме против идеите за „федерализация” на ЕС и превръщането му в своеобразна „свръхдържава”. Затова ВМРО застава зад идеята „Европа на нациите”

ВМРО участва в политическия живот на страната, за да обедини усилията на всички национално мислещи българи, за да се утвърди като най-сериозния и независим политически фактор, отстояващ интересите на българската нация.

Устав

serdivan escort adapazarı escort odunpazarı escort

escort bayan sakarya escort bayan eskişehir