Начало Новини Правителството да поеме контрола над „Лукойл“, за да спре спекулата с горивата!

Правителството да поеме контрола над „Лукойл“, за да спре спекулата с горивата!

Реалната цена на литър бензин в момента е 2,40 лв., а на дизела е 2,50. Останалото е измама!

Това призовава във видео, публикувано във „Фейсбук“, съпредседателят на ВМРО Искрен Веселинов. В него той подробно обяснява как руската компания, която е монополист на пазара на горива у нас, реално ограбва българските граждани.

През 2021 г. цената на петрола сорт „Урал“ се е търгувал за 66,16 USD, „Брент“ за 67 USD и цената на дизела е била 2,23 лв./литър. През 2022 г. – буквално преди два дни – сортът „Урал“ се е търгувал за 78,07 USD, „Брент“ за 95,67 USD и цената на дизела е 3,34 лв./литър.

Простата сметка показва, че бензинът и дизелът са поскъпнали с 50% за крайния потребител, докато цената на сорта „Брент“ се е покачила с 40% като цена, а на сорта „Урал“ с 12%.

Реално 2/3 от поскъпването е заради измамата на „Лукойл“, който фактурира цените на сорт „Урал“ равни на цените на сорта „Брент“. Прави го чрез посредническа фирма, която също е собственост на „Лукойл“, която купува от Русия нефта и им го препродава на скъпата цена.

Веселинов обръща и специално внимание на останалата 1/3 от цената, която също е завишена заради монополното положение на „Лукойл“ над акцизните складове.

За да внесеш гориво в България, не ти е нужна просто една цистерна и добра оферта. Нужно е горивото да постъпи под митнически надзор в акцизен склад. Оказва се, че „Лукойл“ държи 80% от вместимостта на тези складове. С това реално убива всякаква възможност за някаква честна конкуренция и съответно за естествен пазар. Ако не беше тази измама, горивата щяха да са с 1/3 по-ниски, подчертава съпредседателят на ВМРО и прави заключение:

Да, може дизелът да бъде 2,50 лв./литър. И да – може бензинът да бъде 2,40 лв./литър. За това обаче е нужно държавата да влезе в своята роля. Да принуди „Лукойл“ да спре с измамите. И ако не успее – нашият призив на ВМРО към служебния кабинет е да постъпи, както в момента прави италианското правителство – да се възползва от европейската директива и да поеме контрола над управлението на „Лукойл“.

Прилагаме пълния текст на видеообръщението на съпредседателя на ВМРО Искрен Веселинов във Фейсбук:

Може ли цената на бензина и дизела у нас да бъде 2,50 лв. и по-малко? Може! Ако не съществуваха измамите на Лукойл.

Може ли българското правителство да наложи волята си над един частен монополист, какъвто е „Лукойл“? Тепърва предстои да видим!

Каква е истината за цените на бензина и дизела, която плащаме в България?

През 2021 г. цената на петрола сорт „Урал“ се е търгувал за 66,16 USD, „Брент“ за 67 USD и цената на дизела е била 2,23 лв./литър.

През 2022 г. – буквално преди два дни – сортът „Урал“ се е търгувал за 78,07 USD, „Брент“ за 95,67 USD и цената на дизела е 3,34 лв./литър.

Простата сметка показва, че бензинът и дизелът са поскъпнали с 50% за крайния потребител, докато сортът „Брент“ се е покачил с 40% като цена, а сортът „Урал“ – с 12%.

Реално 2/3 от поскъпването е заради измамата на „Лукойл“, който фактурира цените на сорт „Урал“ равни на цените на сорта „Брент“. Прави го чрез посредническа фирма, която също е собственост на „Лукойл“, която купува от Русия нефта и им го препродава на скъпата цена. Българската държава знае за това. Българската държава знаеше за това и когато трябваше да се пребори за дерогация, за да работи нашата рафинерия с руски нефт. Въпреки, че държа да отбележа, че „Лукойл“ има кладенци за добив на петрол и в Ирак, примерно, и в други точки на света. Но така или иначе българската държава се пребори за отсрочка на европейското ембарго над руския нефт за 2 години и половина без по никакъв начин да защити потребителя и да поиска „Лукойл“ да фактурира бензина и нафтата на реалните цени за суровината. В резултат 2/3 от поскъпването на бензина и нафтата се дължи на измамата на „Литаско“ – фирмата доставчик, която е регистрирана в Швейцария, но е 100% собственост на „Лукойл“ – Русия.

Другата 1/3 от цената също е интересна, защото тя е функция на монополното положение на „Лукойл“ спрямо акцизните складове в България. За да внесеш гориво в България, не ти е нужна просто една цистерна и добра оферта. Нужно е горивото да постъпи под митнически надзор в акцизен склад. Оказва се, че „Лукойл“ държи 80% от вместимостта на тези складове. С това реално убива всякаква възможност за някаква честна конкуренция и съответно за естествен пазар. Ако не беше тази измама, горивата щяха да са с 1/3 по-евтини. В Момента в КЗП има дело срещу „Лукойл“ именно за това.

Да, може дизелът да бъде 2,50 лв./литър. И да – може бензинът да бъде 2,40 лв./литър. За това обаче е нужно държавата да влезе в своята роля. Да принуди „Лукойл“ да спре с измамите. И ако не успее – нашият призив на ВМРО към служебния кабинет е да постъпи, както в момента прави италианското правителство – да се възползва от европейската директива и да поеме контрола над управлението на „Лукойл“.

Рафинерията е монополна, рафинерията е регистрирана в Руската федерация и съответно това е имущество, което може временно – до края на войната – да бъде управлявано от българската държава. По този начин ще се пресекат измамите. Така българският потребител ще спестява повече от 1 лев за литър гориво и така ще се изсветли бизнесът.

Не на последно място българската държава още в първите дни на парламента трябва да промени правилата и да даде възможност на конкуренцията да „натиска“ цената на петрола надолу.

Видео:

Последни Новини

Контрера призова кмета Терзиев да направи 2 май неучебен ден за територията на Столична община

Внасям писмено предложение в СО, съобщава общинският съветник от ВМРО Призивът на зам.-председателя на ВМРО и общински съветник в...

Ангел Джамбазки се срещна с Виктор Орбан и Матеуш Моравецки в Брюксел

Вчера, 16 април 2024 г., българският представител в ЕП Ангел Джамбазки се срещна с доскорошния премиер на Полша Матеуш Моравецки, министър-председателя на...

Министри за шир потреба и масова безотговорност – това е профилът на служебния кабинет!

Предлагаме Кръгла маса и пет национални приоритета за излизане от кризата Берем резултатите от конституционната реформа на Христо Иванов,...

Андрей Слабаков е за изборен образователен ценз

Евродепутатът от групата на Европейските консерватори и реформисти в ЕП Андрей Слабаков настоя за изборен образователен ценз. Не може...

Каракачанов: Системата на МВР е пробита, националната ни сигурност е застрашена

Проблемът е разграждането на държавността, заяви бившият военен министър  Служебният кабинет се управлява дистанционно, това е правителство на ГЕРБ...

ВМРО внесе сигнал до МЗ с искане за Кризисен щаб за пандемията от кърлежи

Държавата е „пламнала“ от пандемията. Има много ухапани „Сезирам Ви в качеството си на заместник-председател на ВМРО – Българско...

Карлос Контрера: Кризата с боклука на София се задълбочава

Нужни са спешни мерки от страна на Столична община За това предупреждава зам.-председателят на ВМРО и общински съветник в...

Коментари

serdivan escort adapazarı escort odunpazarı escort

escort bayan sakarya escort bayan eskişehir