Цялата ситуация е резултат от неумението и некадърността на новодомците на „Московска“ 33
Общинските съветници на „Промяната“ избягаха от въпросите и дебата за състоянието на транспорта, задръстванията, пътната инфраструктура
На 17 октомври беше свикана извънредна сесия на Столичния общински съвет, която целеше изслушване на Терзиев и неговата администрация за проблемите със задръстванията, хаоса в градския транспорт, лошото състояние на транспортната инфраструктура. Общинските съветници от ПП, ДБ и „Спаси София“ не се регистрираха за заседанието, с което провалиха кворума и такова не се проведе. Преди заседанието същите заедно с Терзиев дадоха напоителна пресконференция, в която се обясняваха като ученички, след което провалиха заседанието на СОС, за да не лъсне цялата им некомпетентност, коментира общинският съветник от ВМРО в София Карлос Контрера.
„Останаха незададени много въпроси, очевидно общинските съветници от ПП-ДБ-СС не искаха дебат по темата, нямаха смислени отговори, уплашиха се и избягаха. Това е недодялан опит да бъде спасена неадекватната администрация на Терзиев и още по-неадекватния зам.-кмет по транспорта на „Спаси София“. Понеже очевидно нямат смислени отговори на много въпроси, подвиха опашки и избягаха от сесията. Въпреки това публично задавам десетте въпроса, които бях подготвил:
1. Кога ще бъде пуснато движението по пътния възел към кв. „Бояна“? Защо скелето за укрепване струва 282 000 лв. и след шест месеца протакване от „Московска“ 33 накрая е възложено аварийно да бъде поставено?
2. Какъв е линейният график за ремонта на ул. „Опълченска“, спазва ли се той, преведен ли е аванс на изпълнителя и в какъв размер, кои дейности са извършени, кои не са и спазват ли се сроковете?
3. Защо не се предприемат никакви действия за авариен ремонт на бус лентите по бул. „Данаил Николаев“ и бул. „Евлоги Георгиев“, чиито настилки са нагънати?
4. Защо са спрени средствата за текущ ремонт на улична мрежа към столичните райони и кметовете нямат пари да кърпят дупки?
5. Защо след злополучния ремонт по бул. „Патриарх Евтимий“ асфалтът започна да се нагъва, включително и по новата бус лента?
6. Коя организация на движение важи според Столична община по бул. „Патриарх Евтимий“ и бул. „Витоша“ – спряната от съда нова или старата?
7. Защо не са обявени процедури за избор на изпълнители на пътната маркировка в София и до кога Столична община смята да занимава с това общинската фирма „Софинвест“, която не е специализирана в тази дейност?
8. Защо още няма методика как да се харчат останалите средства за ремонт на тротоари от заема за 120 млн. лв. и колко пари се усвоиха от тях до септември 2024 г.?
9. До къде е стигнало проектирането на основния ремонт на бул. „Джеймс Баучер“ от кръстовището на Семинарията до бул. „Черни връх“?
10. Как ще бъдат осигурени средствата за бонус системата за водачите в наземния транспорт, защо споразумението не беше представено на общинския съвет и защо особено вечерните курсове на автотранспорта и електротранспорта са разредени и интервалите надхвърлят 40 минути по някои линии всеки ден?
Тези и други въпроси не успях да задам на неслучилата се сесия, защото ПП-ДБ-СС позорно избягаха, коментира Карлос Контрера.
Припомняме и неговата позиция за хаоса с пътната маркировка в София:
„Терзиев и екипът му са толкова неадекватни, че сами уличават себе си!
Когато преди дни бяха зададени публично въпроси какво се случва с пътната маркировка и колко излиза на бюджета, Терзиев подскочи като ужилен. Опита се да обвини общинското дружество „Софинвест“ за собствената си некадърност. Общинската фирма му била дала високи цени (според него).
Малко фактология. Договорите за пътната маркировка изтекоха преди повече от половин година. Терзиев е кмет от октомври 2023 г. и за една година не успя да напише процедура и да пусне поръчка за избор на нови изпълнители. Така се стига до края на август 2024 г., когато панически възлагат на „Софинвест“ да се занимават с цялата пътна маркировка в София. Защо се стига до тази ситуация – защото Терзиев и екипът му при приет бюджет за 2024 г. още през март не могат да проведат едни процедури. Даже още не са ги обявили.
Общинската фирма „Софинвест“ няма за основна дейност полагане на пътна маркировка и това е видно от предмета ѝ на дейност. Дружеството обаче се съгласява да помогне на Столична община и приема да изпълнява и тази дейност по възлагане. Сега изведнъж общинската фирма е виновна на Терзиев, че той и антуражът му не са си свършили работата. Терзиев твърди, че старото ръководство му било дало по-ниски цени. Дори да е така, защо още тогава Терзиев не сключва договор? Реални ли са били тези цени, някой направил ли е пазарно проучване тогава? Защо в края на август 2024 г. се съгласява да сключи договор на по-високи цени (като твърди, че са по-високи)? Как Терзиев определя кои цени са високи и кои ниски при положение, че дори не е пуснал процедура за събиране на оферти?
Тези въпроси пораждат други – защо дейността не е възложена например на друго общинско дружество „Софекострой“, което също има работници и изпълнява строителни дейности? Защо София не е разделена поне на две зони, а цялата дейност за цяла София е натътрузена на „Софинвест“, на което не му е работа да се занимава с полагане на пътна маркировка?
Сега какво излиза… Общинската фирма спасява положението, защото иначе съвсем София щеше да остане без маркировка, а после Терзиев обвинява тези, които са го извадили от положение, че му надписвали сметката. Несправедливо и гнусно. Истината е, че ако „Софинвест“ не се бяха съгласили да поемат пътната маркировка, на 15 септември щяхме да осъмнем без нито една опреснена пешеходна пътека, например.
Трябва да подчертая, че пътната маркировка като дейност е точно в ресора на заместник-кмета по транспорта, който се управлява от печалното лилаво НПО „Спаси София“! Ето Ви още преки виновници за целия хаос.
Хубаво е да виждаме гората, а не само дърветата. Цялата ситуация е резултат от неумението и некадърността на новодомците на „Московска“ 33. Терзиев сам се постави в тази ситуация. Къде са му процедурите за възлагане? Няма ги. Къде му е техническата документация със спецификацията и референтните цени? Няма ги. Общината е на самотек и спасение не се задава от никъде.
За финал – понеже Терзиев е многознайко, ербап е и много ги разбира нещата, го призовавам като е толкова отворен да прекрати договора със „Софинвест“ за пътната маркировка понеже му бил скъп и да намери друго решение. Защо го е подписал като му било скъпо? Безстопанственост ли надушваме?“, пише Контрера.