Енигма е от къде ще дойдат парите за увеличението на възнагражденията на служителите в транспорта
Транспортни работници ще протестират в София. Служители на Метрополитен ще настояват за справедливо разпределение на обещаните от кмета на София 15% увеличение на възнагражденията. Споразумението, което като общински съветник в СОС той не е виждал, е между синдикатите и кмета на София. Още миналата година дадох съвет да се постигне споразумение за две или три години, което да включва освен възнагражденията и други стъпки за подобряване на условията на труд, като то бъде утвърдено с решение на СОС. Сега имаме споразумение за конкретния случай между кмет, който няма мнозинство в СОС, и синдикатите. Принципал на търговските дружества е СОС, а не кметът, пише във „Фейсбук“ заместник-председателят на ВМРО и общински съветник в Столичния общински съвет Карлос Контрера.
Той е категоричен, че така се забърка се поредната „каша“ – вместо да се търсят устойчиви решения един проблем се решава (уж), като се създава нов. Без предварително да е осигурена подкрепа в СОС и това да е фиксирано, как точно кметът Васил Терзиев може да изпълни споразумението със синдикатите? Енигма. Откъде ще се финансира увеличението на заплатите – от приходите от карти и билети, от компенсациите за преференциални карти или от субсидията за покриване на загубите? Пак енигма. Още няма внесена икономическа рамка на обществения транспорт, която дава и може да даде финансовата рамка, т.е. осигуряване на парите ѝ за увеличението, обяснява съветникът от ВМРО.
В случая Терзиев е заложник на собствения си зам.-кмет по транспорта и групата си в СОС, които до момента не намират решение на нито един от горните въпроси. Как тогава ще се плащат заплатите и ще върви градският транспорт, завършва Контрера.