Доц. Милен Михов: Учителската професия вече се защитава от държавата
Освен че трябва да бъдат привлечени, децата трябва да бъдат и задържани в училище. Това е изключително трудна задача, когато говорим за циганското население, коментира доц. Милен Михов, депутат от Обединени патриоти, заместник-председател на комисията по образованието и науката в парламента и заместник-председател на ВМРО в „Още от деня“ по БНТ.
Трябва да се създават и изграждат навици и поведение от най-широк спектър – здравни, хигиенни, обществени, за да се формират определени черти на личността на детето, които семейната среда трудно формира. Затова е необходим траен, последователен процес в тази посока, допълни доц. Михов.
Той подчерта, че държавата като институция, която осъществява обществения интерес и обществените потребности, трябва да изгражда тези навици.
Не само училището, а и социалните служби и другите институции, свързани със закрила и грижа за децата, трябва да работят в синхрон. Трябва да се събират усилията на всички институции, за да се привлекат децата в училище. А след това училището да ги задържи, обясни депутатът.
Доц. Михов посочи още, че трябва да се положат грижи както за стимулиране, така и за подготовка на учителите.
Учителската професия вече се защитава от държавата. И се надявам, че сигурността и доброто заплащане ще дадат стимул повече млади, амбициозни и талантливи деца да се насочат към тази професия. Без добри учители няма да имаме добро образование, каза той.
Без активното отношение на родителите проблемът с агресията в училището не може да бъде решен, смята Михов.
Милен Михов коментира и последния случай на насилие в Садово, като призова за наказание срещу ученика, който преби учител.
Без активното отношение на родителите проблемът с агресията в училището не може да бъде решен. Според него проблемът може да бъде решен с усилията на училището, учениците и родителите. За съжаление, една част от родителите имат недостатъчно добро отношение към този проблем, смята Михов.
Имам прекалено оптимистична представа за насилието в училището и тя се основава на две мои разбрания. Първо, училището не генерира насилие. Миналата седмица излезе едно проучване, което показва, че само 18% от децата се притеснява от насилие в училище, което е далеч по-малко от страха от провал или изкарването на двойка. Един голям процент от децата около 90% си харесват и си обичат учителите. Агресията естествено се привнася отвън и ако гледаме на агресията на улицата и агресията в училището, все пак училището пази децата ни от агресията. Много е трудно да се изолира училището от агресията. Далеч съм от мисълта, че това може окончателно да бъде решено. Но това изисква усилията на училище, ученици и родители, обясни народният представител.
Мисля, че освен училището трябва да се намесят и органите на правораздването. В дадения случай говорим за деца, които са в близост до пълнолетието, които са си давали сметка какво са правили и това в никакъв не трябва да бъде подминато, а трябва да бъде наказано, категоричен бе той относно случая в Садово.
Авторско право © 2013 ВМРО