ВМРО подкрепя информационна агенция „Витоша нюз“, която подема акция за ремонт на една от ключовите велоалеи в София. Велоалеята свързва бул. „Мария Луиза“ и район „Надежда“. В подкрепа на начинанието може да подпишете петицията тук >>>
През последните години тя беше доста занемарена и в момента за съжаление се намира в много лошо състояние. Ремонтните дейности ще включват отсечката по „Ломско шосе“ и кв. „Триъгълника“ до площад „Лъвов мост“. Дължината на трасето е 2, 4 км.
Начинанието е подкрепено от приятели на спорта и хора с активна гражданска позиция. Сериозен и професионален ремонт не е извършван от години. Най-удобното време за работа по обекта е лятото, защото много софиянци са в отпуска.
Още през 2018 г. общинският съветник от ВМРО Карлос Контрера подаде писмен сигнал след среща с жители на район „Сердика“. Гражданите посочиха, че техническото състояние на велотрасето е лошо, даже опасно за колоездачите. Проверка на място показа, че от Кръговото на площад „Лъвов мост” до надлез „Надежда” алеята е осеяна с дупки, на места има наноси от пясък и пръст, което може да причини подхлъзване.
Иначе трасето е изградено според стандартите и отделя автомобилния трафик, пешеходците и колоездачите. Т.е. удачно е направено. Обаче пък техническото състояние на велоалеята в момента е лошо.
Има случаи на инциденти, при които велосипедисти са падали след удар в неравност или след поднасяне, причинено от наслагването на пясък и пръст върху велоалеята. Да, „кърпежи“ на места по трасето са правени, например в участък от булевард „Мария Луиза“ и ул. „Опълченска“, пред светофарната уредба.
Въпросният „ремонт“ обаче се оказа неудачен и е извършен калпаво – излята е настилка върху старата, но дори без да се спазват ограниченията на старото трасе. Въпросните 2 „ремонтирани“ кв. м. не бяха обезопасени с маскировъчна лента или по друг начин и пешеходци преминаваха през все още незасъхналата настилка. Вследствие на този гаф на „майсторите“ новоизлятата настилка се сдоби с релефни отпечатъци от стъпки и беше разнесена от обувките на преминаващите чак до отсрещния тротоар в локалното платно на булеварда.
Подобни недообмислени ремонтни дейности се случиха и на други места по трасето, а резултатите бяха печални – необезопасени за преминаване, с останали следи върху неизсъхналата още настилка. Въпросната настилка пък бе положена на свободно избрани участъци без предварителна подготовка и планиране и без почистване на старите, изронени участъци.
Нуждата от рехабилитация сега е спешна, за да могат велосипедистите да ползват трасето без риск от инциденти. С оглед наближаващи топли месеци от годината и очаквания увеличен поток от колоездачи е наложително да бъде извършена инспекция и Столична община да вземе необходимите мерки. СО има ангажимент не само да изгражда нови велотрасета, но и да поддържа вече изградените. В противен случай следва да се запитаме има ли смисъл да бъдат отделяни средства от бюджета на общината за изграждане на велоалеи, реорганизация на движението по уличната мрежа и избягване на предпоставки за задръствания, ако въпросните съоръжения не се поддържат в подходящ за експлоатация вид.
Подпишете електронната петиция ТУК!