spot_img
НачалоПо местаОбщинските съветници от ВМРО -Пловдив заплашват с протести за Бетонния мост

Общинските съветници от ВМРО -Пловдив заплашват с протести за Бетонния мост

Протестни действия ще предприеме ВМРО – БНД – Пловдив заедно с гражданите на район „Южен“,  ако не се осигурят алтернативни и удобни маршрути по време на ремонта на Бетонния мост, пише „Марица“.

Това предупреждение отправи на днешната сесия общинският съветник Димчо Петров от името на групата в питането до кмета Здравко Димитров.

Съветниците настояват на пловдивчани да бъде  предоставен проект на НКЖИ за реконструкцията и линеен график със сроковете за изпълнение. Те напомнят, че всички ремонти се бавят – на бул. „Александър Стамболийски“, на Централна гара и ул. „Даме Груев“.  Двете артерии – Кукленско шосе и Коматевско – са изключително натоварени, подчерта Димчо Петров.

Текст на питането на ВМРО до кмета на Пловдив:

ЧРЕЗ Г-Н АЛЕКСАНДЪР ДЪРЖИКОВ

ПРЕДСЕДАТЕЛ НА ОБЩИНСКИ СЪВЕТ – ПЛОВДИВ

ДО Г-Н ЗДРАВКО ДИМИТРОВ

КМЕТ НА ОБЩИНА ПЛОВДИВ

П  И  Т  А  Н  Е

от ППГОС „ВМРО-БНД“

Относно: Временно затваряне на пътен възел „Бетонен мост“ за реконструкция от страна на НКЖИ

УВАЖАЕМИ Г-Н ДИМИТРОВ,

През последните няколко дни получаваме сигнали от притеснени граждани на район „Южен“ и от другите райони на града относно идеята за затваряне на пътен възел „Бетонен мост“  за реконструкция от страна на НКЖИ. Гражданите се оплакват и обръщат към нас за съдействие относно факта, че съоръжението се явява главна пътна артерия без адекватна алтернатива за жителите на район „Южен“, като връзка с останалите райони на града. Отчитат като утежняващо ситуацията обстоятелство, че „Кукленско шосе“ е изключително обикалящ пътен маршрут за тях, с наличие на компроментирана пътна настилка и предпоставка за възникване на пътни произшествия, поради трафика, който преминава в този участък, както и поради затворените пътни възли около Централна Ж.П. гара Пловдив. Съществен момент, който гражданите също споделят е, че на 15 септември започва и учебната година за повечето деца в града ни, като това е съществен ангажимент за родителите, който допълнително ще натовари пътната мрежа в района, както и цялостно за града ни.

Към този момент те са и силно скептични към приключването на ремонтите в града, ангажиращи по същество района им /пример: ремонтът на бул. „Александър Стамболийски“, пробивът „Модър- Царевец“, пробивът под Централна Ж.П. гара Пловдив, ремонтът на ул. „Даме Груев“/. Неясен остава и въпросът след приключването на дейностите, като ангажимент по реконструкцията на пътния възел „Бетонен мост“ от страна на НКЖИ, в какъв срок община Пловдив ще осъществи нейният ангажимент по проекта от южната и северната страна, извън сервитута на НКЖИ. В тази връзка съгласно чл. 80, ал. 1 от Правилника за организацията и дейността на Общински съвет-Пловдив и във връзка с гореописаното,  отправяме към Вас следните въпроси:

Съобразено ли е затварянето на пътен възел „Бетонен мост“ със сроковете за приключване на цялостния ремонт на ул. „Даме Груев“?Изготвени ли са конкретни линейни графици за дейностите, обхващащи поетите отговорности от страна на община Пловдив по реконструирането на пътния възел „Бетонен мост от северната му и южната му страна? Съответно какви са конкретните срокове, в който това съоръжение ще бъде затворено за движение?Обмислени ли са адекватни алтернативни маршрути за предвижване на гражданите на района  от страна на ОКТ и синхронизирано ли е това с КАТ?Към настоящия момент подсигурено ли е финасирането на дейностите, като ангажимент от страна на община Пловдив за северната и южната страна на съоръжението, свързани с реконстуркцията на пътен възел „Бетонен мост“?Взето ли е под внимание обстоятелството, че именно септември месец е налице най-значително засилване на трафика в града?Как ще бъде обезпечен този поток от пътуващи граждани и налице ли е визия за гъвкаво и интелигентно интегриране на линиите на градския транспорт да обезпечават нуждите на града, предвид новата организация на движение, след временното затваряне на пътен възел „Бетонен мост“?Има ли одобрен и съгласуван проект за реконструкция на пътния възел „Бетонен мост“ от ЕСУТ и влязло  в сила разрешение?Кога цялостният проект ще бъде показан на обществеността в града?Какви мерки е предприела, сегашната и предишните администрации на Община Пловдив, относно запазването на съоръжението пътен възел „Бетонен мост“ при подготовката, съгласуването и стартирането на проекта на НКЖИ?Господин Димитров, след поредица от разговори с представители на НКЖИ от ваша страна, вие информирахте Общински съвет – Пловдив, че пътния възел „Бетонен мост“, няма да бъде бутан, а ще бъде реконструиран /повдигнат, в най – високата си точка/ за 3 до 4 месеца и за сметка на НКЖИ. Към днешна дата няма индикация, НКЖИ да са започнали подготовка за изпълнението на тази реконструкция. Вие имате ли информация, кога НКЖИ ще я започнат?Кога е предвидено, според линейния график на проекта на НКЖИ да започнат дейностите по изграждането и реконструкцията на жп линията в участъка под съоръжението пътен възел „Бетонен мост“?

УВАЖАЕМИ Г-Н ДИМИТРОВ,

Очакваме Вашите отговори на поставените от нас въпроси във връзка с чл. 80, ал. 2 от Правилника за организацията и дейността на Общински съвет-Пловдив и очакваме да получим писмен отговор на първата сесия на Общински съвет, следваща питането ни. Темата за пътния възел „Бетонен мост“ е силно чувствителна за гражданите на район „Южен“, особено в условията на множество активни ремонтни дейности и временна реорганизация на движението, силно затрудняваща нормалния трафик в района. Темата е и силно чувствителна за нашата група, поради което сме готови за предприемане на протестни действия, заедно с жителите на района.

С уважение, ППГОС „ВМРО-БНД“

СВЪРЗАНИ СТАТИИ

ОСТАВИ ОТГОВОР

Въведете своя коментар!
Въведете Вашето име

spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

ПОСЛЕДНИ НОВИНИ

КОМЕНТАРИ