С пускането на двуетажни автобуси до Врана се забелязва чувствително намаление и на автомобилите, паркирани на входа на парка, заяви председателят на Комисията по транспорт в СОС.
София има огромен потенциал за развиване на излетни линии и може да предложи доста дестинации за дневни излети в и около града. Обезпечаването им с обществен транспорт е фундаментална и основополагаща стъпка за популяризиранете на туристически дестинации. Това написа във фейсбук общинският съветник от Карлос Контрера, който е и председател на Комисията по транспорт и пътна безопасност в СОС, цитиран от „Столица.бг“.
До този извод е стигнал след наблядения от няколко години и това показват резултатите от пътникопотока на пуснатите двуетажни автобуси това лято по автобусната линия от Орлов мост до парк Врана през уикендите.
На 8 и 9 юли отново стотици столичани избраха обществен превоз до парк Врана. За трета поредна седмица излетната линия Х50 се обслужва с двуетажен автобус при същия маршрут и разписание на линията, която върви от години. Пътникопотокът след въвеждане в експлоатация на двуетажен автобус по линията се увеличи в пъти. Забелязва се чувствително намаление и на автомобилите, паркирани през уикенда на входа на парк Врана. Очевидно идеята е успешна, покрай двуетажния автобус пътникопотокът по линията нарастна значително, а и самият парк като дестинация за излет през летните уикенди става все по-популярен. За съжаление срещу идеята за връщане на двуетажните автобуси в обществения транспорт в София незаслужено се изляха, а и се изливат, критики. Интересът на пътниците обаче опровергава и най-големите скептици. Подобна идея ( с двуетажни автобуси) можем преспокойно да предложим и за гр. Банкя, особено след възстановяване на Минералната баня в Банкя, коментира Контрера.
Според него София трябва много сериозно да разгледа възможността да започне обслужване на излетни линии с двуетажни автобуси и припомня, че когато се доставиха първите туристически автобуси за витошките излетни линии пак имаше спекулации.
Данните за пътникопотока обаче опровергават категорично и най-големите противници на идеята. Столичани и гостите на града ползват туристическите автобуси до парка Витоша. А видно от изминалите три седмици с двуетажните автобуси ще се получи същото – има значителен интерес въпреки откровените лъжи и спекулации, разпространявани от псевдо експерти и политически активисти,основно хора от кръговете на днешните управляващи държавата, коментира съветникът от СОС.
В следващите дни Карлос Контрера ще предложи на СОС сериозно да разгледа перспективата за връщане на двуетажните автобуси, „пък нека макар и на края на мандата общинските съветници решат как и в какъв обхват да се действа.
Излетна линия Х50 се движи само в почивните дни, ескпресна е и е с маршрут пл. Орлов мост – парк Врана.