Столичният транспорт трябва да се подпомогне
Проблемът с транспорта в София не е от 2022 г., а от поне 2 години. Заради пандемията системата на градския транспорт е натрупала дефицит от 149 млн. лева. Столичната община нееднократно е поставяла въпроса за подпомагане от страна на държавата, но до този момент няма положително решение.
На последното заседание на Столичния общински съвет (СОС) на 23 юни беше приета Икономическата рамка на обществения градски транспорт в София.
Заради дефицита нормалното пътуване в столичния транспорт – като приходи, линии и разписание, не е гарантирано. Твърде е вероятно да се наложи превозните средства да се намалят и разредят във времето.
Пред Радио София Карлос Контрера – председател на Комисията по транспорт и пътна безопасност в СОС, разказа, че с писмо до кмета от кабинета на министъра на финансите Асен Василев (в момента в оставка) са поискали от общината да се направи анализ за социално поносимост на цената на билетите за пътуване в столичния обществен транспорт и да ги увеличи за повече приходи в системата. В друго писмо от кабинета Петков е поставено условие за реформи в системата.
Управляващите бягат от големия разговор за транспорта въобще, в цялата страна. Вероятно искат общините да катастрофират по тази и по други теми. В политическата сметка на новите партии не влиза помагането на общините, но там не са само хора на ГЕРБ, отбеляза Контрера.
Той подчерта, че твърдението, че не се правят реформи е фалшива новина. В 2 писма този месец – до Министерския съвет и до Народното събрание, председателят на транспортната комисия в СОС е обяснил за направените промени в маршрути, разписания и разходите, както и повишените цени на енергоносителите.
Контрера допълни, че все пак не е взето решение за поскъпване на билета за градския транспорт, за да не се получи отлив от пътуващите. Все още не е възстановен пътникопотокът от 2019 г. (до 85% от тогавашните нива е), а поносимата цена ще кара по-малко софиянци да пътуват с лични автомобили и това ще пази въздуха по-чист.
Общинският съветник от ВМРО припомни, че с промени в крайградските автобусни линии (№ 42, 59, 63, 66) е постигнато увеличение на пътникопотока от 20% до 7 пъти.
Повече хора биха пътували в обществения градски транспорт, но търсят бързина, ефективност, комфорт, каза още Контрера.
Цялото интервю чуйте тук >>>