spot_img
НачалоНовиниАнгел Джамбазки: запазете околовръстната линия

Ангел Джамбазки: запазете околовръстната линия

Предложение за запазване на участъците от железопътната линия от Подуене през гара „Пионер” към квартал „Хладилника” внася общинският съветник от ВМРО в София Ангел Джамбазки. Както стана ясно през седмицата, министър-председателят Борисов настоява за отстраняването на линията, която преминава в непосредствена близост до новата спортна зала.
Джамбазки предлага промяна в общия устройствен план на столицата, според който трасето на линията е предвидено за пешеходна зона и велоалея. Според съветника от ВМРО велоалеите и пешеходните зони трябва да се създават, а не да заместват нещо вече построено, което може да се използва по-рационално.
Трасето е част от някогашната околовръстна линия на София. В предложението си Ангел Джамбазки настоява за обмисляне на варианти за новата му употреба като вътрешноградски железопътен транспорт. Предложения в този смисъл са адресирани към новия транспортен министър Ивайло Московски и към столичния заместник-кмет по транспорта Любомир Христов.
ВМРО продължава консултациите си с неправителствени организации и граждански сдружения за оптимално решение за вътрешноградски релсов транспорт с цел облекчаване на трафика и подпомагане на метрото.
Другият запазен участък от линията е от гара „Захарна фабрика” до ТЕЦ „Земляне” и някогашната гара „Стан”. Практически запазен е също и коридорът към някогашната гара „Сердика”, макар линиите там да са демонтирани.
Околовръстна железница е преминавала по контура на днешния Южен парк с разклонения към гари на мястото на сегашния пешеходен мост на НДК и на близкия мол, както и към вътрешноградската гара „Сердика” в зона Б5. През 70-те и 80-те години линията е прекъсвана поетапно. По време на кмета Софиянски пък гара „Сердика” беше унищожена.
В употреба и до днес е трасето „Подуене” – „Пионер”, по което веднъж седмично се движат товарни композиции за снабдяване на складовете за строителни материали. Последната употреба на участъка „Захарна фабрика” – ТЕЦ „Земляне” пък бе по време на кризата с газовите доставки, когато трасето бе използвано за доставка на мазут в топлоцентралата.
Текст от блога на ВМРО “За София”
29 май 2011

СВЪРЗАНИ СТАТИИ

ОСТАВИ ОТГОВОР

Въведете своя коментар!
Въведете Вашето име

spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

ПОСЛЕДНИ НОВИНИ

КОМЕНТАРИ