България да наложи вето на следващо решение, поиска евродепутатът
Задават се нови масови протести на превозвачи у нас. Дотам се стигна, след като планът „Макрон“ раздели Европа. 7 държави, сред които и България, не подкрепиха предложените промени, но въпреки това Съветът по транспорт реши шофьорите на тирове да се прибират на всеки 4 седмици.
Превозвачите трябваше да се организират на протест още тогава, ще трябва да го направят и сега. Този проект не трябва да бъде допускан, защото е лицемерие, това е кражба на бизнес.
Така коментира темата българският евродепутат Ангел Джамбазки пред НОВА.
Виждаме грозното лице на ЕС, който се опитва да открадне 150 хиляди работници. Транспортът представлява 17% от българската икономика и е третата по доходи индустрия в България и то изцяло частна, заяви евродепутатът.
20 години си говорим глупости, лигавим се и си мислим че всичко е цветя и рози. Сега, обаче, видяхме какво е този Европейски съюз. Виждаме как Франция и Германия налагат силово своите интереси – да откраднат тези шофьори и да фалират българските фирми, коментира той.
Джамбазки напомни от колко дълго време обяснява за този проблем и позицията му винаги е била, че страната ни трябва да се държи по друг начин.
По неговите думи, този план засяга цялата българска икономика.
Евродепутатът смята, че сега има два пътя.
Единият е при влизането на проекта в залата на Европейския парламент, защото там трябва да се реши предпоследно, пред сградата на ЕП да има сериозна организация на протести – така, както протестират във Франция и Белгия. Планът „Макрон“ да увеличи горивото срещна сериозни протести във Франция и се отказа от това, даде пример той.
На това решение не може да бъде наложено вето, добави Джамбазки и обясни, че втора стъпка, която трябва да направим като държава, според него, е ако планът влезе в сила, България да наложи вето на следващото важно решение.
Джамбазки ще сезира ЕК заради замърсяването на въздуха в столичния квартал „Враждебна“
СВЪРЗАНИ СТАТИИ