Начало Българското семейство Десетте безумия в образованието подрeди ЦДП

Десетте безумия в образованието подрeди ЦДП

Топ 10 на безумията в образованието и науката подреди Центърът за демографска политика (ЦДП). Подреждането визира проблемите на образованието най-вече от демографска гледна точка. Класацията на безумията в образователната и научната сфера е създадена след проучване на екип с ръководител проф. Петър Иванов.

Сред печалните факти са наредени: България е първа по неграмотност в ЕС, по IQ ние вече сме след Монголия, Казахстан и др.; цели 38% от българчетата не завършват започнатото си образование и т.н.

„Класацията е предназначена специално за новия министър на образованието, науката и младежта; за стария не става”, иронично предупреждават от ЦДП.

Надеждата ни е, че поне в края на мандата на това управление МОНМ, ръководено от един доказан български учен и патриот, ще положи необходимите успешни усилия в полза на най-важната за бъдещето на България област от социалната практика, пишат в изявлението си до медиите от ЦДП.

У нас няма равен старт, равни права и равни възможности в образованието, висшето образоване е комерсиализирано в безумна степен, работи индустрия за фалшиви дипломи, има пазар на научни степени и звания, продължава откриването на ненужни университети и производството на ненужни „специалисти”, предупреждават още от неправителствената организация.

В миналия месец неправителствената организация разбуни духовете у нас с други две класации – топ 10 на здравните безобразия у нас и подреждане на най-тъжните демографски събития.

Подробната класация

ТОП 10 НА БЕЗУМИЯТА В ОБРАЗОВАНИЕТО И НАУКАТА

1. България е на първо място по неграмотност в Европейския съюз. За 2012 г по грамотност (Literacy) сме на 53-то място в света, далеч пред нас по грамотност са Киргизстан, Тринидад и Тобаго, Туркменистан, Тонга и др. (http://www.photius.com/rankings/population/literacy) Според доклад на ЕК по Конвергентната програма за 2012-2015 г., процентът на хората с трудности при четене у нас е най-високият в ЕС. Неграмотните българки граждани, по данни на ЦДП, вече са между 50-60%. По официални данни 41% от лицата до 16 години са неграмотни (за сравнение, във Финландия този процент е 8,1%). Социалното министерство посочва, че близо 70% от хората без работа у нас са напълно неграмотни. Българският език е чужд за голяма част от българските ученици. По данни на МОНМ вече над половината от учениците в 1-3 клас нямат за майчин език българския език. Те имат проблеми при усвояването му.

2. Интелигентността на нацията (National IQ Scores) намалява. Българите дълги години гордо заемаха челни места по този критерий, а сега в списъка от 113 страни по интелигентност ние сме едва на 47-мо място, далеч след Монголия, Молдова, Казахстан и др.  (www.photius.com/rankings/index). Един от причините за този тъжен факт е състоянието на образователната ни система. У нас отличниците в училище са 2,8%, докато във Финландия са 14,5%, т.е. близо пет пъти повече.

3.  По официални данни на ЕК, процентът на българчетата, които не завършват започнатото си образование, е 38% (http://harmonia1.com/node/100). Близо една трета от учениците, задължени по закон да се образоват, не ходят на училище Тези дни РИО на МОНМ в Русе обяви, че от 29 000 ученици само около 20 000 посещават училище. Подобна, а някъде много по-драматична, е картината в почти всички региони на България. Много от ученичките между 5 и 7 клас, чиито родители продължават да получават детски и други бонуси за тях като малолетни, се оттеглят от училище и стават майки, а много момчета се отдават на всякакви други занимания, включително и престъпни, но не и на учене.

4. В България са налице огромни увеличаващи се разлики в образователната практика и в резултатите от нея между училищата в големите градове и малките селища, между училищата в София и училищата в провинцията като цяло. Съществени разлики има в резултатността на обучението при различните социални слоеве: за съжаление по-добрите резултати са при ученици от богати семейства, докато децата на бедните се учат значително по-зле. Обучението в елитните държавни училища със специален прием за деца на богаташи и управляващи, издържани от бюджета, е много по-добро в сравнение с училищата за по-бедни. Следователно, у нас не може да се говори за равен старт, равни права и равни възможности в образованието, което е безумие в страна от ЕС. Училището са отказа от възпитателните си функции.

5. Висшето образование както в държавните, така и особено в частните висши училища, се базира единствено на принципа за търсене на максимална финансова изгода и максимална печалба, което не кореспондира с академичните изисквания на съвременното модерно образование. По тази причина голям процент от „обучаващите се” студенти в нашите университети са турци. Те получават платена диплома в някои случаи без даже да знаят български език. Липсват всякакви връзки на университетите с бизнеса, произвеждат се масово ненужни специалисти, в България голямо процент от дипломираните през последните години магистри са по право, мениджмънт, маркетинг и др., при положение, че наситеността с такива кадри отдавна е много над потребностите на обществото. В университетите има ненужни факултети, които обслужват само интересите на застарелите преподаватели. Много от преподавателите и от ректорите са бивши агенти на Държавна сигурност (и сега ректори са агент Оазис, агент Базов и много други.). Същото се отнася и до образователните министри през Прехода. Този безумен факт – ДС в образованието – влияе зле не само на имиджа на образователната ни система, но и на самата образователна практика.

6. В България отдавна функционира цяла индустрия за фалшиви дипломи. Офертата „Продавам дипломи” според Гугъл се среща 69 800 пъти (на 01.02.2013 г.) През 2010 г. това число беше по-малко – 55 400 пъти (13.05.2010 г.) Пак Гугъл показва, че днес търсенията с „Купувам диплома” са 1 200 на брой. Самите портали за продажби на фалшиви дипломи (www.oferti.bg; www.predloji.com; www.dalavera.net; www.obyavi.bg и др.) са от най-посещаваните. Гарантира се използването на истинските печати на висшите училища и вкарването на „дипломирания” клиент в регистрите на МОНМ. Ако имаме предвид, че сделките по продажба на фалшиви дипломи не се извършват само електронен път, то нещата са още по-драматични. По наши данни през последните 20 години между 350 000 – 400 000 български граждани и голям брой чужденци са придобили фалшиви дипломи за образование и фалшиви документи за квалификация. Хора с фалшиви дипломи заемат и в момента високи управленски постове в държавата и в местното самоуправление. В България има пазар на научни звания и степени, те се предлагат и се купуват.

7. За разлика от закритата вече Висшата атестационна комисия, раздаваща научни звания и сте-пени от „Яйцето” в СУ, у нас продължава да функционира Национална агенция за оценяване и акредитация, съставена главно от софийски пенсионери. Въпреки че висшите училища в България са прекалено много (над 50) за рязко намаляващото й население, тази агенция, акредитира (даде положителна оценка): Пернишки европейски университет, университет в Бухово, университет в Добрич, Висш богословски университет и др.(http://www.neaa.government.bg/bg/projects/high_schools_opening), узакони безброй правни фа-култети, безброй филиали навсякъде из страната. Произвеждат се ненужни никому „специалисти”.

8. Фонд „Научни изследвания” финансира със милиони лева „научни” проекти на такива „научни институти” като квартална бръснарница, мандра за кашкавал, фирма за изработка на сандъчета за музейни експонати и др. В числото на шестте „главни експерти”, оценяващи научните проекти на професорите и академиците, влизат: гардеробиерка-разпоредителка в софийски театър, лице със средно професионално образование (май по обществено хранене), колеги на бившия министър от НБУ и други подобни „научни капацитети”.

9. Според ЦДП пълно безумие е задължението родителите да предоставят деца на 4 години в детски заведения (държавни и частни) за обучение, без да имат правото да преценяват и да вземат решение в рамките на семейството. По безумен начин не е искано становище на здравните институции в България, не е отчетено състоянието на детските заведения, тяхната локация по българските селища и т.н.

10. Както е известно, висшето образование в редица европейски страни е безплатно. Държавите, в които обученията за бакалавър и магистър са безплатни, са Австрия, Дания, Финландия, Норвегия и Швеция. В Кипър, Малта, Гърция и Шотландия се плаща само за магистърските програми. В по-голямата част от Германия висшето образование също е безплатно. Безумие е в най-бедния регион в ЕС, в най-бързо намаляващата по население в света държава и в най-напусканата от младите си поданици страна студентските такси, даже и в държавните университети, издържани от бюджета и печелещи значителни суми от турските си студенти, непрекъснато и рязко да се увеличават, като последното увеличение е със средно 8% в СУ, по 9% в други университети и т.н. Този факт очевидно не съответства на демографските реалии и на тенденциите в страната за обезлюдяване и за емигриране на младите хора. Няма реакция и на щедро финансираните програми на страни от ЕС за привличане на образовани наши младежи в тези страни.

ПОВЕЧЕ ПО ТЕМАТА:

България 2050 – проект за демографска програма

Повече за дейността на ЦДП можете да намерите тук.

Последни Новини

Контрера: Три ключови въпроса вълнуват българите  – сигурност, образование и здравеопазване

Карлос Контрера - член на СОС, ВМРО - Илиана Беновска „Беновска пита – Радио К2“, 20.04.2024 г.   Пренасянето на...

Априлското въстание е българската Голгота

На 20 април 1876 г. в Копривщица избухва славното Априлско въстание. Трескаво подготвено под ръководството на апостолите от Гюргевския комитет, то е...

Евродепутатът Джамбазки на среща със студенти в Благоевград: Защитата на българския национален интерес е наша отговорност!

Българският представител в Европейския парламент и председател на българската делегация в ЕКР Ангел Джамбазки проведе среща дискусия със студентите от Югозападния университет...

Каракачанов във Варна: ВМРО иска да привлече българите, които не участват в политическия живот

Политическият модел на посушковците трябва да бъде разбит ВМРО ще се яви самостоятелно на изборите, като ще представи своите...

ВМРО – Русе номинира Траян Тотев за водач на листата за парламентарните избори

На съвместно заседание между Общинското и Областното ръководство на ВМРО - Русе бяха обсъдени имената на кандидатите за народни представители в 19...

Джамбазки: Мораториум върху търговията с въглеродните емисии ще спре безумната „Зелена сделка“

Има просто решение за спиране на европейската „Зелена сделка“ и това е приемането на мораториум върху търговията с въглеродни емисии.

Контрера: С аферата „Живко Коцев“ Промяната стана мафията

Защо Кирил Петков, Асен Василев и ген. Атанасов още не са разпитани? Тази остра позиция във връзка с горещите...

Коментари

serdivan escort adapazarı escort odunpazarı escort

escort bayan sakarya escort bayan eskişehir