Начало Блог Карибски рекламисти превзеха на абордаж и Орлов мост

Карибски рекламисти превзеха на абордаж и Орлов мост

Текст от блога на зам.-председателя на ВМРО Ангел Джамбазки

След като Лидъл* предпразнично потопи орлите, време е да бъде премахната пиратската реклама в София…

Всички помним голия задник на Азис, опънат току над главата на Апостола върху фасадата на бившето кино Сердика. Този задник горе-долу най-добре олицетворява състоянието на рекламата в столицата.

Вече 20 години почти всеки си поставя, каквато реклама си поиска, както и където си поиска. То не бяха и не са „пизи”, хоругви, спирки, безумните кабинки на мобилните оператори, затварящи тротоари и подходи. Из целия град са накичени билбордове, мегабордове, терабордове, гигабордове и прочее, и прочее … Рекламните „босове” буквално и по пиратски са превзели рекламата в града на абордаж още от времето на мътните води на Софиянски…

Примерът с прикритата брутална реклама, закрила Орлов мост точно преди празниците е показателен. Надали някой е достатъчно наивен да си мисли, че случайно е проведен този „ремонт” на Орлов мост, точно преди празниците. И съвсем случайно върху него цъфнаха огромни рекламни пана на честно казано най-долнопробната и пак чужда хранителна верига.

Това безредие –  в комплект с висящите отвсякъде всякакви кабели и останалите тук-там ядра от сергии, бездънен извор на китайски чорапи и гащи –  превръща София в един шарен, многоцветен и безреден катун, със замърсена, нездравословна и неприветлива градска среда.

Бизнес за много, много пари, много малка част от които влиза в бюджета на общината. Защото рекламаджийският картел в столицата умело и последователно саботира изработването и приемането на единна наредба, която да въведе ред  и да регулира няколко прости неща – къде, какви и на каква стойност да се поставят рекламни съоръжения. Саботажът винаги е придружен с обжалване на наредбата от някой от картела и тя „пада” в съда … И керванът си върви, рекламите стават все повече и повече. За някаква част от рекламите се плащат „обезщетения”, които са смешни на фона на истинската стойност на местата и съоръженията, продавани от собствениците им … За другите нищо изобщо не се плаща …

Много пъти съм си мислил да напиша доклад до СОС, в който да поискам мораториум за определен период от време, примерно година, две, пет, в който да бъдат свалени всички реклами в столицата до приемането и влизането в сила на наредба, която ясно и недвусмислено да регламентира тази дейност и да осигури истинския приход от нея за бюджета на града.

Понастоящем група общински съветници полагат сериозни усилия кметството да организира и проведе конкурс за отдаване под наем на част от рекламните съоръжения и места. Усилията им заслужават похвала, но съм убеден, че първото нещо, което ще се случи след провеждането на конкурса ще е вълна от искове за неговото обжалване от страна на тези, които са го загубили … Това ще отложи въвеждането на ред в тази сфера неопределено напред във времето. В интерес на рекламаджиите и в ущърб на бюджета на града …

Време е този пиратски екипаж да бъде отстранен от софийското рекламно море в града и теренът  да бъде подреден. Не е нужно да се открива топлата вода, достатъчно е да се вземе пример от градове, подобни по големина, население и развитие на София. Например Виена.

Добрите практики отдавна са измислени и приложени :

1. гласува се наредба за рекламната дейност, която да регулира следните неща : къде и как да се разполагат рекламните съоръжения, съобразено с архитектурата и градоустройството; например в идеалния център е недопустимо присъствието на каквито и да било рекламни елементи, които закриват и прикриват знакови сгради и символи на София, какъвто извън всяко съмнение е Орлов мост;

2. конкурси за всички рекламни позиции, без изключения;

3. провеждане на конкурси за избор на фирми, които да „организират” рекламата по сектори – от разполагането на рекламни чадъри по тротоарите до разпределението на рекламните пана върху градския транспорт;

4. незабавно премахване на всички съоръжения, които не са поставени след конкурс. Без изключение. Незабавно, в рамките на месец.

Това е моето предложение и ще го изложа пред СОС и кмета на Столична община в доклад, както е по закон. За да се въведе най-сетне някакъв ред по тази тема в столицата.

Лидъл* – чужда хранителна верига.

20 декември 2011

Последни Новини

Каракачанов във Варна: ВМРО иска да привлече българите, които не участват в политическия живот

Политическият модел на посушковците трябва да бъде разбит ВМРО ще се яви самостоятелно на изборите, като ще представи своите...

ВМРО – Русе номинира Траян Тотев за водач на листата за парламентарните избори

На съвместно заседание между Общинското и Областното ръководство на ВМРО - Русе бяха обсъдени имената на кандидатите за народни представители в 19...

Джамбазки: Мораториум върху търговията с въглеродните емисии ще спре безумната „Зелена сделка“

Има просто решение за спиране на европейската „Зелена сделка“ и това е приемането на мораториум върху търговията с въглеродни емисии.

Контрера: С аферата „Живко Коцев“ Промяната стана мафията

Защо Кирил Петков, Асен Василев и ген. Атанасов още не са разпитани? Тази остра позиция във връзка с горещите...

Контрера призова кмета Терзиев да направи 2 май неучебен ден за територията на Столична община

Внасям писмено предложение в СО, съобщава общинският съветник от ВМРО Призивът на зам.-председателя на ВМРО и общински съветник в...

Ангел Джамбазки се срещна с Виктор Орбан и Матеуш Моравецки в Брюксел

Вчера, 16 април 2024 г., българският представител в ЕП Ангел Джамбазки се срещна с доскорошния премиер на Полша Матеуш Моравецки, министър-председателя на...

Министри за шир потреба и масова безотговорност – това е профилът на служебния кабинет!

Предлагаме Кръгла маса и пет национални приоритета за излизане от кризата Берем резултатите от конституционната реформа на Христо Иванов,...

Коментари

serdivan escort adapazarı escort odunpazarı escort

escort bayan sakarya escort bayan eskişehir