Начало Темите на ВМРО Медиите: Направете нещо ново, не унищожавайте построеното, призовават от ВМРО на протеста...

Медиите: Направете нещо ново, не унищожавайте построеното, призовават от ВМРО на протеста при гара „Пионер”

Обзор на медийните публикации за протеста на ВМРО при гара „Пионер”, организиран на 27 юни срещу премахването на жп трасето в района на гарата

Нюз.бг: Не унищожавайте построеното, призоваха от ВМРО

27 юни 2011

Със знамена, плакати и призива: „Три пъти мисли и не режи“ привърженици на ВМРО протестираха срещу намеренията на транспортния министър да премахне ЖП линията на гара Пионер.

„Направете нещо ново, не унищожавайте построеното“, настояват от ВМРО.

На самите релси на гарата при един старовремски зелен вагон Ангел Джамбазки от ВМРО изложи аргументите си.

„Става въпрос за производствени мощности, свързани с много предприятия. Ако бъде махната линията, само за дейността на едно предприятие ще се наложи да бъдат вкарвани камиони, които да превозват тонове хартия. Преценете дали ще е добре за града“, каза Джамбазки.

„Аргументът да се реже линията, защото не може да бъде опазена, е несъстоятелен. Така се разгражда държавата, разгражда се държавността“, подчерта още той.

За ВМРО активиста е абсолютно неприемливо да кажат „Ние не можем да опазим нещо, затова ще го нарежем на скрап или защото така искат Дянков и Световната банка. Според Джамбазки примерът какво ще се случи с гара „Пионер“, освен ако не я купи някой, е случилото се с гара Сердика: „Идете да видите чудесния парк, който обещаваха там да се изгради“, добави той.

Джамбазки е категоричен, че нищо не налага да се отрязват заедно с линията 400 работни места. Едва ли тази линия е най-големият инфраструктурен проблем на железниците. „Ако искат да съкращават хора – да започнат от огромната си безсмислена администрация на „Иван Вазов“ и първо да уволняват там“, настоя той.

Джамбазки каза, че ако трябва, ще закара стоящия на гарата вагон до премиера и поясни, че релсите на гара „Пионер“ отиват чак до гара Смирненски и че до МС минават широките релси на трамвая. Тази линия е свързана с тях, добави Джамбазки.

Той разказа, че идеята е била навремето, ако се наложи евакуация на града или внасяне на вода, да има начини за бърза реакция. „Тогава държавата е била държава“, коментира ВМРО активистът. „Имаше един разказ „Дядо Йоцо гледа“. Сега Дядо Йоцо не гледа, Дяда Йоцо реже, добави Джамбазки.

Малко-по-късно протестиращи успяха да спрат демонтажа на железопътната линия. Десетки хора седнаха на линията и не позволиха преминаването на машини по трасето. Преди това те дори успяха да откачат вагон от една от композициите, разположени на гарата, с който да блокират трасето. Участъкът от „Хладилника“ до „Пионер“ обаче вече е отстранен.

Сред протестиращите бяха представители на фирми, чийто бизнес е засегнат от демонтажа, жители на района, представители на организации, които се борят за оцеляване на железниците, младежи от ВМРО. Те пресрещнаха и идващата за изнасяне на демонтираните релси композиция, качиха се по вагоните й и принудиха машинистите да я спрат.

От премахването на линията сериозни загуби ще понесат няколко фирми, в чиито складове и цехове работят около 400 души. Само осигуровките, които фирмите внасят в хазната, надхвърлят милион лева.

Част от фирмите започват съдебни действия заради демонтажа, който слага край на действащите им договори за доставки по линията.

На мястото пристигнаха и шефът на Националната компания „Железопътна инфраструктура“ инж. Милчо Ламбрев и главният архитект на Столичната община Петър Диков. Те увещаваха протестиращите, че премахването на релсите е за доброто на София. Стигна се до намеса на полицейски части.

Дарик нюз София: Премахването на жп линията в София струва 200 000 лв. без ДДС

27 юни 2011

200 000 лв. без ДДС струва премахването на околвръстната жп. линия на София, дълга 7600 м. Парите ще са от бюджета на НКЖИ, каза изпълнителният директор на компанията Милчо Ламбрев. Премахването на линиите вече започна, но демонтажните машини бяха блокирани от поредния протест на ВМРО и жителите в района на гара „Пионер“.

Протестиращите отново настояха линията да не се премахва, а да се ползва за градска железница, свързваща „Хладилника“ и „Подуяне“. В отговор Милчо Ламбрев обясни, че линията е нерентабилна, защото по думите му, в гарата влизат по 9 вагона месечно. Според него отдавна са премахнати линиите, преминаващи през Южния парк, като собствеността не е на държавата.

Ламбрев обясни на протестиращите, че по тази причина няма как отново да бъде възстановен жп пръстенът на София. От своя страна протестиращите изразиха притеснения, че теренът при гара „Пионер“ ще бъде продаден на частни фирми, които ще го застроят и по думите им ще се повтори случаят „Софияленд“. Те настояха на мястото да остане жп линията, като до нея да преминава и велоалея, каквато се планира да бъде изградена на мястото. Според тях това е компромисен вариант. Чуха се и идеи гара „Пионер“ да се превърне в първия жп музей в София.

БНТ: Демонтират гара „Пионер“ в София

27 юни 2011

Протестът срещу закриването на софийската товарна гара „Пионер“ и започналия демонтаж на железопътната инфраструктура в района днес премина без инциденти. Недоволството събра около 50-на сипматизанти на ВМРО, работещи в близките складове и живеещи наблизо хора. Част от тях опънаха палатки върху релсите, за да попречат на наетите за демонтажа работници.

„24 часа”: Протест отложи демонтажа на жп линията към гара Пионер

28 юни 2011

Протест отложи демонтажа на жп линията към гара Пионер в столицата. Жива верига от активисти на ВМРО и работещи в района не позволи да натоварят изваденетие вече релси. Според Ангел Джамбазки, общински съветник от ВМРО, трасето може да се използва за вътрешноградски транспорт. Без работа ще останат и над 400 души, работещи в складове и цехове по линията.

27 юни 2011

Започнал е демонтажът на железопътната линия, свързваща гара „Подуене“ и квартал „Хладилника“, съобщиха за „Дневник” от Националната компания „Железопътна инфраструктура“ (НКЖИ). По план до края на другата седмица цялото трасе трябва да бъде премахнато, въпреки че от инфраструктурната компания имали проблеми с машината, която маха релсите.

Линията, започваща от кв. Хладилника, преминава през гара „Пионер“, новата спортна зала, която се очаква да бъде открита на 30 юли, и стига до гара „Подуене“.

Вчера на гара „Пионер“, беше организиран протест срещу премахването на релсите. В прессъобщение на организаторите от ВМРО се казва, че присъстващите са откачили вагон от една от композициите, с който ще блокират трасето. Партията заяви, че няколко фирми, които внасят в бюджета милиони левове за осигуровки, ще понесат сериозни финансови щети от демонтажа на линията. Освен това те щели да започнат съдебни дела заради сключени договори за жп доставки, които няма да бъдат изпълнени.

По време на друг протест срещу демонтирането на линията на 15 юни, Министерството на транспорта изпрати съобщение до медиите, в което се посочва, че „линията преминава и през 6 конфликтни пресичания с натоварени улици и един булевард, което е предпоставка за произшествия.“ Споменават се и условията за развитие на железопътния сектор на Световната банка, според които нерентабилните линии следва да бъдат закрити.

Ведомството съобщи и за идея на мястото на жп релсите да бъде изградена велоалея. Подобно е и намерението на Столичната община, като оттам намекват и за трамвайна линия „в близко бъдеще“. Към момента обаче няма официално решение за това какво ще се прави с трасето. И в общия устройствен план на града, от който зависи къде какво може да се построи, линията липсва. Не е ясно и доколко евентуалната велоалея ще бъде безопасна с оглед на посочените от министерството на транспорта пресичания с оживени улици и булеварди.

Сред привържениците на запазването на линията и приспособяването и като градска железница е бившият шеф на Изпълнителната агенция „Железопътна администрация“ Симеон Ананиев. Той допуска, че зад демонтажа, може да стоят интереси за застрояване на част от района. „Има нужда точно от две седмици работа, за да се приведе трасето в по-използваем вид“, казва Ананиев. „Само след толкова време новите влакчета Сименс ще могат да закарат премиера Борисов и министър Московски от Централна гара до гара „Пионер“.“ Според него жп трасето може да свърже логистично спортната зала с цяла България.

Друг защитник на трасето е политологът Първан Симеонов, който казва, че проявява интерес към темата като любител на железопътния транспорт. Според него линията водеща към старата гара „Сердика“, е била демонтирана по подобен начин и със същите неясни аргументи. На нейно място смята той, все още не построено нищо по-добро. „В случая имаме готов транспортен коридор с много предимства. На това трасе можеше да му се намери много по-добра употреба. Демонтажът противоречи на здравия разум.“

„Новинар”: ВМРО протестира срещу премахването на гара „Пионер“

28 юни 2011

„Направете нещо ново, не унищожавайте построеното“, настояват от ВМРО. Със знамена, плакати и призива: „Три пъти мисли и не режи“ привърженици на партията протестираха срещу намеренията на транспортния министър да премахне жп линията на гара „Пионер“.

Общинският съветник Ангел Джамбазки представи аргументите си върху самите релси, пред зелен старовремски вагон. Той обясни, че е абсолютно неприемливо да се каже „Ние не можем да опазим нещо, затова ще го нарежем на скрап, или защото така искат Дянков и Световната банка”. Джамбазки бе категоричен, че нищо не налага да се отрязват заедно с линията 400 работни места. Едва ли тази линия е най-големият инфраструктурен проблем на железниците, мотивира се той.

Джамбазки сравни случващото се с гара „Пионер“ със случилото се с гара „Сердика“: „Идете да видите чудесния парк, който обещаваха там да се изгради“, посъветва той. Ангел Джамбазки се закани още да подкара старовремския зелен вагон и да отиде лично до премиера Борисов. Той разказа още, че гарата е била построена, за да може при бедствени положения да се реагира незабавно. Но „тогава държавата е била държава“, коментира още ВМРО активистът.

Агенция „БЛИЦ”: Блокираха гара „Пионер“

27 юни 2011

Акцията е протест срещу демонтирането на линията

Протестиращи блокираха демонтажа на линията към гара „Пионер“. В момента десетки хора са седнали на линията и не позволяват преминаването на машините по трасето, съобщиха от пресецентъра на ВМРО.

Очаква се шефът на НКЖИ Милчо Ламбрев да пристигне за преговори с протестиращите. Преди малко те дори успяха да откачат вагон от една от композициите, с който да блокират трасето.

Сред протестиращите има представители на фирми, чийто бизнес е засегнат от демонтажа, жители на района, младежи от ВМРО.

Преди седмици транспортният министър Московски обеща демонтажът на трасето да бъде спрян, докато се разглеждат други възможности за употреба на линията.

Предложението на протестиращите е тя да се ползва за вътрешноградски релсов транспорт. Премиерът Борисов обаче настоява за демонтаж на трасето, защото пречело на новата спортна зала.

Последни Новини

ВМРО: Готвят ли нова сглобка ПП-ДБ и ГЕРБ?

Днес Деница Сачева е заявила, че времето на сглобката не е било загубено. По думите ѝ имало постигнати нелоши текстове по едно...

Карлос Контрера: Новият бюджет на София гарантира хаос, анархия и пълен батак

Зачеркнаха всичките ни добри идеи и за транспорт, и за инфраструктура, и за екология, и за образование и спорт, посочва общинският съветник...

Каракачанов: Може да се появи политическа алтернатива, която да предизвика интереса на отвратените от сглобката

Според мен и вчерашният позорен ден в парламента и целият този пазарлък, който горе-долу от един месец тече, отврати българите. Тук има...

Красимир Каракачанов: Никой български политик не трябва да ни вкарва в чужди войни

Никой български политик не трябва да ни вкарва в чужди войни, каза председателят на ВМРО Красимир Каракачанов, който беше гост в предаването...

Контрера: Асен Василев не трябва да бъде министър никога повече!

Ще изтъргува горите и ще наложи финансов Big Brother на хората чрез НАП Министърът на финансите (в оставка) залага...

Кр. Каракачанов призовава: Всички срещу сглобката в национално обединение – за национален суверенитет и излизане от кризата

Време е всички нормални личности, организации и политически субекти да застанат в едно обединение срещу сглобката и да създадат истинската алтернатива на...

ВМРО: Кой стои зад кампанията срещу Югозападния университет в Благоевград?

В основата на атаката е преподавател, който иска да се откажем от езика и историята си за сметка на Скопие!

Коментари

serdivan escort adapazarı escort odunpazarı escort

escort bayan sakarya escort bayan eskişehir