В Столичния общински съвет започва да се нагнетява напрежение, породено от това, че трудно избраният на поста председател фаворизира едни общински съветници за сметка на други. На база на това, което се случва в парламента, една много сериозна червена лампа трябва да светне на кмета Терзиев, на ПП, на ДБ, на „Спаси София“ и на председателя на Общинския съвет, че не може да се работи по този начин, каза в предаването „България, Европа и светът на фокус“ на Радио „Фокус“ общинският съветник в СОС от ВМРО Карлос Контрера.
По думите му криенето на доклади, ненавременното им разпределение в Общинския съвет води до това, че не могат да се разглеждат ключови въпроси за столицата и те остават дълго време неразрешени. Краят на годината е период, в който многото натрупана и несвършена работи трябва да бъде с приоритет, и е добре кметът Васил Терзиев да си стои в София и да си я върши, посочи още той по повод недоволството от участието на градоначалника на София в делегацията на президента Румен Радев при посещението му във Виетнам и Сингапур.
Актуализацията на общинския бюджет е стандартна процедура и се извършва на тримесечие, обясни още Контрера и добави, че от ВМРО на 13 септември са дали своите предложения с идеята по-рано да бъде проведена една дискусия и
Стои и друг актуален въпрос – за нормалното транспортно обслужване на града, който според експерта след пандемията поради лошата икономическа рамка и липсата на финансиране градският транспорт се превърнал от градски в междуградски.
В момента може би около 27-31 милиона трябват на системата, за да компенсираме все още непостъпилите средства от държавата, за да може все пак да поддържаме системата в нормално състояние и паралелно трябва да започне изготвянето на разчетите за догодина. Една такава тежка система като градския транспорт се управлява с числа, показатели и прогнози. Не става да тропаш по масата и да казваш „аз искам, аз искам“. Ти хубаво искаш, но едно нещо за да се случи, трябват средства, трябват ресурси, автобуси, превозни средства, трябват и хора, а хората са най-дефицитни в момента в транспортната система. Аз мисля, че е дошло време, Общинският съвет да приемем един много сериозен пакет от социални мерки, за да може да привличаме водачи и сервизни работници, обясни той.
Относно предвижданата още от миналия мандат нискоемиссионната зона в столицата Карлос Контрера е на мнение, че едва ли този проект ще помогне за чистотата на въздуха, тъй като според него това е поредният механизъм за ограничаване на правата на хората в една абсолютно неуредена среда.
Общинският съветник от ВМРО изрази недоволството си и от интензитета и от наситеността на работата в СОС, като според него въпреки обещанията за работа по нов модел и недопускане на старите практики, продължават криенето на доклади, както и опитите да се неглижират предложенията на опозицията.