spot_img
НачалоБлогКонтрера: Наредбата за нискоемисионните зони само премества трафика и няма да подобри...

Контрера: Наредбата за нискоемисионните зони само премества трафика и няма да подобри качеството на въздуха

Наредбата за нискоемисионните зони само премества трафика и няма да подобри качеството на въздуха. Позицията на ВМРО е ясна, забраната за стари автомобили в центъра на София е несправедлива, наказва по-бедните и по-крайните квартали за сметка на по-богатите. Наредбата е недодялана и не виждам как ще се изпълнява от 1 декември. Несправедлива е, защото има значителна част от хора, които не могат да си позволят нови автомобили. Въпреки усилията в последните 10-15 години общественият транспорт все още не е на ниво, което да го направи толкова привлекателен, че да откаже хората от ползването на личен автомобил.

Това заяви общинският съветник от ВМРО и председател на софийската партийна организация Карлос Контрера в „Челюсти“ по Нова нюз.

Приемането на наредбата е преждевременно, приета е на инат, докато ГЕРБ и ДБ не се спазариха декември миналата година. Тази наредба е наследство от сглобката. Няма нито едно число, което да доказва, че забраната за движение в центъра на по-стари автомобили, ще доведе до по-чист въздух, посочи той.

Според общинския съветник начин за справяне с проблема с чистотата на въздуха е да се направят ударни инвестиции в обществения транспорт.

Контрера влезе в спор със бившия екоминистър Борислав Сандов, като се закани скоро да зададе въпроса колко е станал чист въздуха в София след влизането в сила на наредбата за забрана на стари автомобили в центъра на столицата.

Около 30% от замърсяването се дължи на целия автомобилен трафик. Когато се забрани движението на по-стари автомобили само в една част, реално замърсяването ще се прехвърли на съседните улици, а няма да спре, посочи общинският съветник. И точно този факт е бил един от аргументите му да не подкрепи наредбата при гласуването в Столичния общински съвет.

Карлос Контрера даде пример:

Ако пътувате със стар автомобил по бул. „Фритьоф Нансен“ в посока Ректората, трябва да минете по бул. „Васил Левски“, едната част на който по тази безумна наредба попада в забраната. За да спазите наредбата, трябва да завиете в дясно по „Любен Каравелов“ и да продължите към Цариградско шосе, което не попада в този малък ринг.

Хайде да си зададем въпроса колко точно ще намалеят вредните емисии, като целият трафик се набута в една малка квартална улица, запита той.

Трябва да се мисли, а не да се правят глупости. Сто пъти обяснявах и на ГЕРБ, и на „Демократична България“, че подходът им с тази наредба е грешен, категоричен е Контрера. Той запита и бившия екоминистър какво е направил, докато е отговарял за чистотата на атмосферния въздух. А какво се прави с битовото отопление, което също е част от нискоемисионната зона, продължи с въпросите общинският съветник от ВМРО.

Карлос Контрера обясни, че с наредбата се забранява горенето на дърва в центъра на София, при положение, че центърът е 100% топлофициран.

Вие сега преследвате бай Иван от „Обеля“ заради неговия 20-годишен автомобил, а около София кварталите горят гуми и никой не взима отношение, посочи Контрера.

Той обясни, че има и правен проблем с това, че държавата Ви позволява да притежавате автомобил, тя Ви задължава да минете годишен технически преглед, където се установява дали е изправен и годен да се движи по пътищата на Република България. Същата тази държава казва – нищо, че Вашият автомобил е годен, нямате право да се движите навсякъде.

Вижте във видеото спора между Карлос Контрера и Борислав Сандов >>>

СВЪРЗАНИ СТАТИИ

ОСТАВИ ОТГОВОР

Въведете своя коментар!
Въведете Вашето име

spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

ПОСЛЕДНИ НОВИНИ

КОМЕНТАРИ