Докладът на ГЕРБ за транспорта беше гласуван само от тях. Доколкото видях от всички останали групи се въздържаха, което ме кара да мисля, че в залата на Общинския съвет той може и да бъде отхвърлен. Направих няколко бележки по доклада. Не бях чут, разбира се. Този доклад се появява, защото през месец юли повдигнах темата и се опитах да дам решение.
Това каза общинският съветник от ВМРО Карлос Контрера за БНР.
Половин година убеждавах администрацията и общинските съветници от ГЕРБ, че трябва да тръгнем в посока разглеждане на различни варианти за придобиване на автобуси и за Столичния автотранспорт. Тогава те бламираха и през лятото са написали една привидно амбициозна програма, която обаче е без осигурено финансиране и с доста пропуски, защото в нея липсват ключови решения, като например отговорът кога точно ще се доставят тези автобуси и, разбира се, как те ще бъдат финансирани, посочи той.
Разчита се за пореден път евентуално на европейски средства, но от друга страна не се предвижда такъв план за развитие. Там просто се сменят стари автобуси с по-нови, но не се предвижда закупуването на допълнителни количества, които да позволят разкриване на нови линии и намаляване, както и смяна на интервалите на движение по други, допълни Контрера и заяви:
Сигурно ще обещаят и промяна в транспортната схема, която да отвежда повече пътници към метрото, за да бъде този най-екологичен транспорт най-много натоварен в столичния град и така малко да разредим движението по улиците.
Основните претенции на хората са към Народното събрание за подобряване на законодателната рамка и към МВР, са за засилване на контрола. Това, което Столична община може да направи и трябва да продължи, е обезопасяването на определени участъци от пътната мрежа, които са рискови. Може би над стотина са кръстовищата, които имат нужда от приемане на нова организация на движение, къде от инфраструктурни мерки, каза Карлос Контрера.
Знаете, че от няколко години в бюджета на общината се отделят известни средства за пътна безопасност, което е добре. Хубаво е това да продължи и занапред, като и средствата се увеличават, за да може колкото се може повече опасни участници да бъдат обезопасяване от инфраструктурна гледна точка. Но основният проблем с нарушителите на пътя е придобитото усещане за безнаказаност в част от населението. Повдигнах въпроса за санкциите, свързани с отнемане на предимство на пешеходна пътека, за да се увеличат драстично, защото за съжаление инцидентите в София с пешеходци, ударени на пешеходна пътека, се увеличават. Една от основните причини за това нещо, по докладите на Държавна агенция „Пътна безопасност“, е употребата на смарт устройства по време на движение. Водачите се разсейват, отнемат предимството, правят катастрофи, обясни общинският съветник.
Целия разговор слушайте тук >>>