spot_img
НачалоБлогКарлос Контрера: В София трябва да има пари и за „неелитните“ училища,...

Карлос Контрера: В София трябва да има пари и за „неелитните“ училища, поне едно ДКЦ в квартал и градска педиатрия

5х5: големите проблеми, спешните решения, визиите

На прага на предизборната кампания „24 часа“ потърси излъчените от водещите политически сили кандидати за кмет на София, за да разкажат каква е тяхната амбиция за бъдещето на града.

Кои са спешните решения за столицата, какви са дългосрочните им визии, знаят ли какво искат хората от всеки един квартал.

Как ще ги убедят, че могат да управляват умно, честно, компетентно и вслушвайки се в желанията им.

Пет проблема и техните решения от петима, пожелали да организират живота на града и неговите жители. Без политическа злоба и удари под кръста към опонента.

С много конкретика, дори в срокове – какво и защо искат да променят, кое трябва да се запази и надгражда.

Поради по-късното обявяване от страна на ГЕРБ на името им за кмет след 14-те години на Йорданка Фандъкова на “Московска” на тези страници кандидат на партията не е представен.

Карлос Контрера е кандидатът на ВМРО.

Странно е, че повечето кандидати за местните избори заявяват, че започват срещи с гражданите, за да разберат проблемите на кварталите. Би трябвало още преди да се кандидатират, да познават проблемите и да имат решения, а не тепърва в кампанията да разбират кое не е наред. Огромният проблем е, че масово към местната власт напират хора, които дори не знаят кой квартал къде е в София.

Другият проблем са различните групи и групички за натиск, присъдружни на някои формации, които под формата на „експертиза“ бутат града в екзотични посоки на развитие до степен на приложение на утопии (например въглеродно неутрален град, което само по себе си е пълна глупост!).

София, макар да се развива, има много нерешени въпроси, а хората, занимаващи се с обществена дейност, трябва да посочват решенията, а не само да констатират. Добре е да се говори и в конкретика – конкретни политики или обекти и кое колко ще струва на бюджета. Така е честно.

Големите задачи пред София са сигурността, инфраструктурата, транспортът, образованието и здравеопазването. В последните години сигурността беше подценявана, а кризите намалиха възможностите и работата в секторите транспорт, инфраструктура, образование и здравеопазване.

На прима виста посочвам пет проблема с примерни решения, които са въпрос на политическа воля.

Сигурност

От политическа гледна точка основен дефицит е липсата на заместник-кмет по сигурността. Смятам, че такъв трябва да има, като най-важната му роля е да координира с останалите сектори нужните мерки, както и да си сътрудничи с държавните институции в сферата на сигурността, най-вече СДВР.

Образование

Нужно е прекратяване на сегашния модел, според който училищата в София са разделени на фаворизирани и всички останали. Инвестициите трябва да започнат да се движат от периферията към центъра, за да се постигне известен баланс между кварталните училища и т.нар. елитни.

Давам конкретни примери за инвестиции в кварталите:

Район „Сердика“ – изграждане на физкултурен салон на Професионална гимназия за изобраителни изкуства „Николай Райнов“ и основен ремонт на двора на училището, обща стоност 4,5 млн. лв.

Район „Кремиковци“ – 85-о СУ „Отец Паисий“ в кв. „Враждебна“, столичен район „Кремиковци“ – основен ремонт на училищен двор и спортни площадки, 350 000 лв.

 Трамвайна инфраструктура

Безспорно трамвайният транспорт е екологичен и с потенциал да извозва значителен брой пътници. Има категорично забавяне в изграждането на нови и рехабилитацията на съществуващи трамвайни трасета. Години наред основният мотив беше липсата на средства, готови проекти, проблеми с частни имоти, попадащи в обхвата на релсовия път. Давам пример с две важни задачи за развиване и подобряване на трамвайния транспорт:

– Реконструкция на трамваен релсов път по бул. „Дж.Баучър“ от бул. „Черни връх“ до пл. „Велчова завера“ (трасе на трамвай 10) на стойност 6,8 млн. лв.

– Реконструкция на трамваен релсов път по бул. „Княгиня Мария Луиза“ от ул. „Опълченска“ до ул. „Козлодуй“ -2000 м на стойност 7,250 млн. лв.

Поради насложилите се кризи – епидемията, цените на горивата, инфлацията, войната от 2022 г., инвестициите в автобусния транспорт се забавиха, намаляха. Нужно е решение, и то бързо, за доставка на 60 броя съчленени газови автобуси на стойност 40,6 млн. лв., с които да се подменят старите автобуси по линии 78, 79, 85, 285, 88, 294.

Здравеопазване

Общинските здравни заведения допълват функциите на съществуващата система от държавни лечебни заведения на територията на София, като общината трябва да запълни един съществуващ дефицит – има огромни територии, които на практика са без покриване от лечебни заведения, и то основно в доболничната помощ.

Нужно е изграждането на поне едно ДКЦ и в северните, и в южните квартали, създаване на система за по-широко покритие с педиатрична помощ (особено за южните квартали), както и работа по проект за общинска педиатрична болница.

СВЪРЗАНИ СТАТИИ

ОСТАВИ ОТГОВОР

Въведете своя коментар!
Въведете Вашето име

spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

ПОСЛЕДНИ НОВИНИ

КОМЕНТАРИ