Има проблеми с автопарка на столичния градски транспорт. Липсват и водачи
Оставката ми като председател на транспортната комисия в Столичния общински съвет не е свързана с изборите, а с цялостните отношения с представители на ГЕРБ, които се развиха през последната година, заяви пред БНР Карлос Контрера.
Има знакови въпроси, по които те не се съобразяват с позицията на общинските съветници от ВМРО. Търсят подкрепа от наши политически противници, каквито са ДБ и „Спаси София“. ГЕРБ реши, че е добре да прехвърли националната сглобка и на общинско ниво.
Имаме политическо решение във ВМРО – София, че ще търсим патриотично-консервативна коалиция за предсоящите местни избори, посочи той в предаването „Преди всички“.
Целта ни е да се противопоставим на по-левия модел, който в момента управлява държавата и ще се опита да се настани и в общината. Ще имаме листа, кандидат за кмет на община и кандидати за кметове на райони. Номинациите текат. Решението ще бъде взето след средата на август.
Контрера посочи и какви са проблемите в градския транспорт на столицата.
Темата за нощния превоз в София се превърна в ябълка на раздора в Столичния общински съвет. Намерението за промяна в номерацията на линиите също стана повод за спорове.
На вчерашното заседание на СОС беше променено решението за преномерирането. Цялостна реорганизация не се прави в края на мандата.
Нещата в транспорта от предкризисно състояние започват да се развиват в криза, заяви общинският съветник.
Това се случва заради липсата на финансиране и на инвестиционна програма. Това доведе до проблеми в състоянието на автопарка. Друг проблем е липсата на водачи. В момента липсват около 300 шофьори в градския транспорт. В сервизите също има дефицит на кадри. Възнагражденията и условията на труд са причина за това състояние на нещата.
В момента експлоатираме автобуси, чиято средна възраст надхвърля 12 години, отбелаза още Контрера.
Заради ковид кризата и последвалите кризи с енергоносителите и войната в Украйна, инвестиционната програма в столичния автотранспорт спря. Ситуацията сред производителите също се влошава. Ако сега направите поръчка, най-рано след година и половина – две може да бъде доставен нов автобус.
Цялото интервю на Веселина Миланова с Карлос Контрера може да чуете в звуковия файл >>>