Начало Новини И още доводи срещу ратификацията на Истанбулската конвенция

И още доводи срещу ратификацията на Истанбулската конвенция

Конвенцията на Съвета на Европа за превенция и борба с насилието над жени и домашното насилие, известна като Истанбулската конвенция, раздели обществото в мнението „за“ и „против“.

Категоричната позиция на ПП „ВМРО – Българско национално движение“ е срещу приемането ѝ. Първо, че според Патриотите от ВМРО под привидното наименование „срещу насилие“ се правят опити за прокарване на нетрадиционни за обществото ни ценности, цели се признаването на „трети пол“ и еднополови бракове. Второ, не е задължителна.

Самият документ, приет в Истанбул на 11.05.2011 г., съдържа 32 страници (българският превод). Към конвенцията има и обяснителен доклад от 71 страници, в който също има изключително обезпокоителни текстове.

От тук може да свалите на български текста на Конвенцията  и текста на обяснителния доклад.

За прегледност изваждаме по-долу част от смущаващите текстове:

От Истанбулската конвенция:

Чл. 3, т. в. „пол“ означава социално изградени роли, поведения, дейности и характеристики, които определено общество смята за подходящи за жените и за мъжете;

Чл. 4, т. 3. Прилагането на разпоредбите на настоящата Конвенция от страните, по-специално мерките за защита на правата на жертвите, трябва да бъде осигурено без всякаква дискриминация, основана на пол, социален пол, раса, цвят на кожата, език, религия, политически или други убеждения, национален или социален произход, принадлежност към национално малцинство, имуществено състояние, рождение, сексуална ориентация, идентичност, основана на пола, възраст, здравословно състояние, увреждания, семейно положение, статут на мигрант или на бежанец, или друг статут.

Член 8 – Финансови ресурси

Страните отпускат подходящи финансови и човешки ресурси за доброто изпълнение на интегрираните политики, мерки и програми за превенция и борба с всички форми на  насилие,  обхванати  от  настоящата  Конвенция,  включително  за  тези,  които  се провеждат от неправителствени организации и от гражданското общество.

Член 12 — Общи задължения

1 Страните предприемат необходимите мерки за насърчаване на промени в социалните и културни модели на поведение на жените и мъжете с цел изкореняване на предразсъдъци, обичаи, традиции и всякакви други практики, основани на идеята за малоценност на жените или на стереотипни роли за жените и мъжете.

Член 14 — Образование

1. Страните предприемат, където е подходящо, необходимите стъпки за включване на съобразен с развиващите се възможности на учащите се учебен материал по въпроси като равнопоставеност между жените и мъжете, нестереотипни роли на пола, взаимно уважение, ненасилствено разрешаване на конфликти в междуличностните отношения, насилие над жените, основано на пола, и право на лична неприкосновеност, в официалните учебни програми и на всички образователни равнища.

2. Страните предприемат необходимите мерки за насърчаване на посочените в параграф1 принципи в неформалните образователни структури, както и в спортни, културни и развлекателни структури и в медиите.

Чл. 59, т. 2 Страните предприемат необходимите законодателни или други мерки, за да гарантират, че жертвите могат да получат спиране на процедурата по експулсиране, започната във връзка със статут на дългосрочно пребиваване, зависим от този на съпруга/съпругата или партньора, както е определено във вътрешното законодателство, за да имат възможност да кандидатстват за самостоятелно разрешително за дългосрочно пребиваване.

Чл.60, т. 2.Страните осигуряват тълкуване, отчитащо особеностите на пола, на всяко от основанията на Конвенцията, а когато бъде установено, че преследването, от което се опасява лицето, е на едно или повече от тези основания, кандидатите следва да получават статут на бежанец съгласно съответните приложими инструменти.

т. 3. Страните предприемат необходимите законодателни или други мерки за разработване на отчитащи особеностите на пола процедури за приемане и служби за подкрепа на лицата, търсещи убежище, както и на насоки, свързани с пола, и процедури за убежище, отчитащи особеностите на пола, включително определяне на статут на бежанец и заявление за международна закрила.

От обяснителния доклад към Истанбулската конвенция:

Чл. 4, т. 53.  В светлината на тази съдебна практика авторите са искали да добавят следните основания за недопускане на дискриминация, които са от голямо значение за предмета на Конвенцията: пол, сексуална ориентация, идентичност, основана на пола, възраст, здравословно състояние, увреждания, семейно положение, статут на мигрант или на бежанец, или друг статут, което означава, че това е един отворен списък. Изследванията в областта на поведението на жертвите на насилие срещу жени и домашно насилие, търсещи подкрепа и съдействие, а също и на услугите, които им се предоставят в Европа, показва, че дискриминацията срещу определени групи жертви все още е широко разпространена. Жените все още могат да бъдат подложени на дискриминация от страна на правоприлагащите органи или съдебната власт, когато съобщават за актове на насилие, основано на пола. По подобен начин гейовете, лесбийките и бисексуалните жертви на домашното насилие често са изключени от услугите за подкрепа, поради тяхната сексуална ориентация. Определени групи физически лица могат също да се сблъскат с дискриминация въз основа на тяхната полова идентичност, което с прости думи означава, че полът, с който те се идентифицират, не е в съответствие с пола, който им е отреден по рождение. Това включва някои категории лица, като например транссексуалните лица, трансвестити, травестити и други групи от хора, които не отговарят на това, което обществото е определило като принадлежащо към категорията на „мъжете“ или „жените“. Жените-мигранти и бежанци също могат да бъдат изключени от услугите за подкрепа, поради статута им на пребиваване. Важно е да се отбележи, че при жените има тенденция да бъдат подложени на множество форми на дискриминация, както например жените с увреждания и/или жените от етническите малцинства, ромите или жените с ХИВ/СПИН, като това са само малка част от тях. Това не е по-различно, когато те стават жертви на насилие, основано на пола.

Чл. 12, т. 87.  В допълнение към забраната за дискриминация, съдържаща се в член 4, параграф 3, този параграф изисква положителни действия с оглед гарантиране, че всички превантивни мерки са съобразени със и насочени конкретно към нуждите на уязвимите лица. Извършителите често избират тези лица за свои жертви, защото знаят, че те едва ли ще бъдат в състояние да се защитават сами или да търсят съдебно преследване на извършителя и други форми на обезщетение поради положението, в което се намират. За целите на тази Конвенция лицата, които са уязвими поради конкретни обстоятелства, включват: бременни жени и жени с малки деца, хора с увреждания, включително с умствени или когнитивни недъзи, лицата, живеещи в селски или отдалечени райони, лицата, злоупотребяващи с наркотици, проституиращи лица, лица с определена националност или етнически малцинствен произход, мигранти, включително недокументирани мигранти и бежанци, мъже-гейове, жени-лесбийки, бисексуални и транссексуални лица, както и ХИВ-позитивни лица, бездомни хора, деца и възрастни хора.

Чл. 60, т. 313. По отношение на преследването въз основа на раса или въз основа на националност, жените могат да се сблъскат с някои видове преследване, които конкретно да ги засегнат. Примери за това са сексуалното насилие и контролът върху възпроизводството в случаите на расово и етническо „прочистване“. По отношение на преследването въз основа на религията, жените могат да бъдат преследвани, ако не отговарят на религиозните норми и обичаи за приемливо поведение. Това е особено вярно в случаите на престъпления, извършени в името на така наречената „чест“, които засягат жените непропорционално. Преследването въз основа на принадлежност към определена социална група е все по-често застъпено в претенциите, свързани с пола, и постепенно придобива международна подкрепа. При разглеждането на жени, които бягат от преследване, свързано с пола, като например осакатяване на женски гениталии, насилствени бракове и дори сериозно домашно насилие като формиращи „определена социална група“, на жените може да бъде предоставено убежище. По този начин някои жени могат да бъдат идентифицирани като определена група, която споделя обща вродена, неизменяема или друга основна характеристика, различна от общия опит да се избяга от преследване. И накрая, преследването на основание политически убеждения може да включва преследване въз основа на убеждения по отношение ролята на половете. Някои жени могат да бъдат преследвани например за това, че не отговарят на ролите и нормите за приемливо поведение на обществото и за това, че говорят срещу традиционните роли на половете. При вземане на необходимите мерки, за да се гарантира тълкуване, отчитащо особеностите на пола, на определението за бежанец, Страните могат да се позоват на Насоките на ВКБООН за международна закрила: Преследване, свързано с пола, в контекста на член 1А(2) от Конвенцията от 1951 г. и/или Протокола към нея от 1967 г. за статута на бежанците, май 2002 г. Освен това, когато се гарантира, че се дава тълкуване, отчитащо особеностите на пола, на всяко от основанията по конвенцията, Страните могат, ако желаят, да разширят тълкуването спрямо лица, които са гейове, лесбийки, бисексуални или транссексуални и които също може да са изправени пред особени форми на преследване и насилие, свързано с пола.

Последни Новини

Александър Сиси: ВМРО предлага 500 лева месечно детски надбавки за всяко българско дето на грамотни родители

ВМРО тръгва към тези избори с ясната идея, че можем да променим нещата. Показвали сме го във времето. Това...

ВМРО откри предизборната си кампания в Благоевград

Благоевград бе избран за началото на предизборната кампания на ВМРО в Пиринска Македония. Събитието бе уважено от множество граждани и гости на...

Красимир Богданов: В листата имаме достойни, умни и трудолюбиви хора

ВМРО участва в изборите с ясното създание, че България има крайна нужда от единство. Живеем в пропаст в последните години. Народът ни...

Каракачанов: ВМРО предлага сериозно увеличение на заплащането на медиците и преференциален достъп до общински и държавни жилища

Здравеопазването е в криза и трябва да се подобри достъпа на хората до лечение Председателят на ВМРО Красимир Каракачанов...

Красимир Каракачанов: Трябва ни правителство на националния консенсус

Ако не бъде спрян с незаконни средства или физически, Доналд Тръмп отново ще е президент на САЩ Призовавам премиера...

Андрей Слабаков доц. Милен Михов се срещнаха с граждани в Свищов

Кандидатът за Европейски парламент Андрей Слабаков и водачът на листата на ВМРО – Българско национално движение за 4 МИР Велико Търново доц....

Каракачанов: Наркобригадите в София помагат на „сглобката“ като купуват гласове

Ръководството на МВР се назначава да върши политически услуги, заяви лидерът на ВМРО Кирил Петков още с първото си...

Коментари

serdivan escort adapazarı escort odunpazarı escort

escort bayan sakarya escort bayan eskişehir