Има несъответствия и законови нарушения при подписването на документа
Обединени патриоти са против и няма да гласуват за приемането на Истанбулската конвенция.
Това бе обявено днес на пресконференция в Народното събрание.
Председателят на ПГ на „Обединени патриоти“ Волен Сидеров поясни, че преводът на български е притеснителен, а съдържанието вкарва неприемливи за Патриотите обяснения за пола. Това отваря врата за налагане на понятия като трети пол и еднополови бракове, срещу което ние сме категорично против, заяви Сидеров.
Присъединяването на България в лицето на министерството на правосъдието към конвенцията през 2016 година, както и гласуването на Министерски съвет в началото на януари 2018 г. е станало неправомерно. В нарушение на чл. 4* за международните договори на Република България. По-точно ал. 2 и 3, чиито текстове изискват при такъв международен договор да се прилагат законови и подзаконови мерки, които следват от подписването на този договор. Това не е направено нито в правосъдието през 2016, нито сега в МС в началото на годината.
Аргументирано се обръщаме към ГЕРБ да изтегли Истанбулската конвенцията и да не я вкарва в парламента за ратификация заради редица несъответствия и законови нарушения при нейното подписване, декларира Волен Сидеров и обясни, че призивът на Обединени патриоти е изключително добронамерен.
Сидеров избори държавите, които не са подписали конвенцията и поясни, че документът е инициатива на Съвета на Европа, а не на Европейския съюз.
Народният представител Борис Ячев обясни пред журналисти, че позицията на НФСБ е в пълен синхрон с позицията на коалиция Обединени патриоти. Изявлението му е по повод тиражирани в медиите неверни твърдения. Позицията на партията ни бе изразена от нашия председател Валери Симеонов на заседанието на Министерски съвет, където той гласува против Истанбулската конвенция. И г-н Каракачанов гласува против, а също и други министри от кабинета, каза Ячев.
Юристът и депутат от ОП Явор Нотев обясни, че още в процедурите по подписването на конвенцията има нарушения, нарушава се вътрешното законодателство. Няма спор, че ако се приеме конвенцията, това неминуемо ще доведе до промени във вътрешното ни законодателство – например семейният кодекс, категоричен бе правистът.
* Чл. 4. (1) Заедно с проекта по чл. 3 се изготвя проект на доклад до Министерския съвет, в който се обосновава необходимостта от сключване на договора, посочват се очакваните резултати и финансови последици от неговото прилагане, съответствието на разпоредбите му с Конституцията, законодателството и международните задължения на Република България, както и с правото на Европейския съюз.
(2) В случай че изпълнението на договора е свързано с приемане на нормативни актове или с изменения и допълнения на законодателството на страната, в проекта на доклад се посочват съответните законови и подзаконови мерки, които следва да бъдат предприети, както и държавните органи, от чиято компетентност е тяхната подготовка.
(3) Когато проектът на международен договор съдържа разпоредби, които изискват изменения в Конституцията на Република България, в проекта на доклад се обосновават необходимостта от участие на Република България в договора и съответно необходимостта от тези изменения, като се мотивират конкретните предложения за извършването им. Международният договор се сключва след приемането на тези изменения.