Начало Блог Ангел Джамбазки: Сега е времето да се обърне повече внимание на железницата

Ангел Джамбазки: Сега е времето да се обърне повече внимание на железницата

Повече внимание на железницата е правилното решение – това показа пандемията

Трябва да се обърне повече внимание на железницата – това е изводът от Кръглата маса, в която участва Джамбазки.

Евродепутатът Ангел Джамбазки взе участие в Кръгла маса за експертно обсъждане и изпълнение на „Национален план за възстановяване и устойчивост“ в част Транспортна свързаност на 9 февруари 2021 г. Събитието бе организирано от КТ „Подкрепа“, Българска търговско-промишлена палата и АЖСАКИ (RASTIA).

Интересното е, че пандемията, която промени света драстично, е огромната възможност за железопътния транспорт. В момента най-толерираният в европейски мащаб транспорт – авиационният, е приземен. Летищата са празни, затворени, полетите са разредени. Всички изследвания и прогнози показват, че обемите, които бяха до преди 1 година, няма да се възстановят в следващите 5 до 10 г.

Това заяви в началото на кръглата маса Джамбазки.

Евродепутатът допълни още, че в бъдеще полетите под 1000 км разстояние вътре в ЕС ще изчезнат за в бъдеще. Това означава, че именно сега е моментът да се обърне повече внимание на железницата.

Той смята, че трябва да бъдат положени всички политически усилия във вътрешен план да се промени равновесието.

В последните години то клони в полза на автобусния транспорт.

Джамбазки като член на комисията по транспорт и туризъм към Европарламента обърна особено внимание на геополитическото измерение на осъвременяване на българската железопътна инфраструктура. Той посочи стратегията на съседните Гърция и Сърбия. Те модернизират своите жп линии предоставят по-благоприятни условия за заобикаляне на България от потоците с товари и пътници. Той апелира да се обърне повече внимание на този факт. Както и да се съсредоточат усилията по подобряване на криви, тунели и други части от трасетата. Това е с цел да се повишат скоростните и габаритните им възможности за превоз на 45-футови ГТК.

Въпреки всички безумия на Зелената сделка, поощряването на железниците той смята за една от една от малкото ползи.

Джамбазки напомни за успешните практики за влакове, превозващи пътниците с автомобилите им в един влак между Виена и Брюксел.

А и преминаващите през България влакове по направлението Виена – Истанбул. Това подчертава и сериозните възможности за лобизъм на европейско равнище за развитие на железниците на телекомуникационно и безопасно ниво.

В края на срещата Ангел Джамбазки отправи предложение да бъдат включени в Плана за възстановяване и развитие на България, проекти за модернизация по съвременните европейски изисквания на участъците Видин – Медковец, Медковец – Мездра и София – Кулата, като част от направлението север – юг през България – Видин – Кулата. Така модернизираният жп маршрут ще съвпадне с Коридор Ориент/Източно средиземноморие от основната ТЕН-Т мрежа, който България и без това е задължена да изгради на своя територия. Това обновление ще спомогне за превръщане на София във важен балкански кръстопът за товари и ще благоприятства изграждането на жп връзката между Черно и Адриатическо море и ще се отрази много добре геополитически и икономически на страната ни.

В отговор на въпроса какви са реалистичните срокове това да се случи, заместник-генералният директор на ДП „НКЖИ“ инж. Бисер Минчев съобщи, че в момента се работи по идейните проекти за ремонт по участъците Мездра – Медковец и Медковец – Видин, Радомир – Кулата и Радомир – Гюешево (който вероятно ще се изпълни по Механизъм „Свързана Европа 2021-2027 г.), на ниво техническо проектиране е участъкът София – Перник, Перник – Радомир е на фаза избор на изпълнител.

В заключение на обсъждането президентът на КТ „Подкрепа“ инж. Димитър Манолов изрази своите добри впечатления и благодари на Ангел Джамбазки, че е останал до края на кръглата маса.

От своя страна заместник-председателят на ВМРО заяви, че е участвал с удоволствие и е следил с интерес разговорите.

И благодари на ръководните фактори на ДП „НКЖИ“ за професионалните отговори и им пожела успех. Джамбазки изрази готовност и през 2021 г. на политическата сцена да продължи да съдейства за насочване на достатъчно средства за възстановяване на железницата. Те ще са съобразно важните въпроси, които са обсъждани.

Видео от събитието вижте тук >>>

Напишете Коментар

Please enter your comment!
Please enter your name here

Последни Новини

Юлиан Ангелов: Не съжаляваме, че не сме в този парламент, защото е пълна трагедия

Ангелов предположи, че Радев връща услугата на ДПС за избирането му за президент ВМРО излезе на протест срещу промените...

Александър Сиди: Две от парламентарните групи в новото Народно събрание работят за интересите на ДПС

Мантрата, че българите в чужбина имат огромно желание да гласуват, но ограничението на секциите ги спира е една голяма лъжа. Това заяви...

ВМРО – Троян с дарение за болниците в Троян

Структурата на ВМРО в град Троян с трогателен жест към медицинските лица в града В навечерието на един...

Александър Сиди: Партиите, които решиха за гласуването в чужбина, изпълняват поръчката на ДПС

Не е редно да се противопоставят българите в Англия с българите в Турция. Българите в Англия са новата диаспора и там трябва...

Кузман Илиев: Семантика на лъжата или защо либералното е антипод на „свобода“

Зелени, интернационални левичари, соросоиди и глобалисти диктуват дневния ред на САЩ, Европа, а вече видимо и у нас Коментар...

Любчо Георгиевски: Ние в Северна Македония сме два пъти българи

Искаме възможност да се запишем като българи на преброяването в Северна Македония Ние в Северна Македония сме два пъти...

Кузман Илиев: Партиите на промяната, които искаха да демонтират статуквото – направиха реверанс към една от него

Депутатите приеха големи промени в Изборния кодекс този четвъртък. Централната избирателна комисия ще стане 15-членен орган, който се назначава от президента по предложения...

Коментари