Начало Блог Ангел Джамбазки: Сега е времето да се обърне повече внимание на железницата

Ангел Джамбазки: Сега е времето да се обърне повече внимание на железницата

Повече внимание на железницата е правилното решение – това показа пандемията

Трябва да се обърне повече внимание на железницата – това е изводът от Кръглата маса, в която участва Джамбазки.

Евродепутатът Ангел Джамбазки взе участие в Кръгла маса за експертно обсъждане и изпълнение на „Национален план за възстановяване и устойчивост“ в част Транспортна свързаност на 9 февруари 2021 г. Събитието бе организирано от КТ „Подкрепа“, Българска търговско-промишлена палата и АЖСАКИ (RASTIA).

Интересното е, че пандемията, която промени света драстично, е огромната възможност за железопътния транспорт. В момента най-толерираният в европейски мащаб транспорт – авиационният, е приземен. Летищата са празни, затворени, полетите са разредени. Всички изследвания и прогнози показват, че обемите, които бяха до преди 1 година, няма да се възстановят в следващите 5 до 10 г.

Това заяви в началото на кръглата маса Джамбазки.

Евродепутатът допълни още, че в бъдеще полетите под 1000 км разстояние вътре в ЕС ще изчезнат за в бъдеще. Това означава, че именно сега е моментът да се обърне повече внимание на железницата.

Той смята, че трябва да бъдат положени всички политически усилия във вътрешен план да се промени равновесието.

В последните години то клони в полза на автобусния транспорт.

Джамбазки като член на комисията по транспорт и туризъм към Европарламента обърна особено внимание на геополитическото измерение на осъвременяване на българската железопътна инфраструктура. Той посочи стратегията на съседните Гърция и Сърбия. Те модернизират своите жп линии предоставят по-благоприятни условия за заобикаляне на България от потоците с товари и пътници. Той апелира да се обърне повече внимание на този факт. Както и да се съсредоточат усилията по подобряване на криви, тунели и други части от трасетата. Това е с цел да се повишат скоростните и габаритните им възможности за превоз на 45-футови ГТК.

Въпреки всички безумия на Зелената сделка, поощряването на железниците той смята за една от една от малкото ползи.

Джамбазки напомни за успешните практики за влакове, превозващи пътниците с автомобилите им в един влак между Виена и Брюксел.

А и преминаващите през България влакове по направлението Виена – Истанбул. Това подчертава и сериозните възможности за лобизъм на европейско равнище за развитие на железниците на телекомуникационно и безопасно ниво.

В края на срещата Ангел Джамбазки отправи предложение да бъдат включени в Плана за възстановяване и развитие на България, проекти за модернизация по съвременните европейски изисквания на участъците Видин – Медковец, Медковец – Мездра и София – Кулата, като част от направлението север – юг през България – Видин – Кулата. Така модернизираният жп маршрут ще съвпадне с Коридор Ориент/Източно средиземноморие от основната ТЕН-Т мрежа, който България и без това е задължена да изгради на своя територия. Това обновление ще спомогне за превръщане на София във важен балкански кръстопът за товари и ще благоприятства изграждането на жп връзката между Черно и Адриатическо море и ще се отрази много добре геополитически и икономически на страната ни.

В отговор на въпроса какви са реалистичните срокове това да се случи, заместник-генералният директор на ДП „НКЖИ“ инж. Бисер Минчев съобщи, че в момента се работи по идейните проекти за ремонт по участъците Мездра – Медковец и Медковец – Видин, Радомир – Кулата и Радомир – Гюешево (който вероятно ще се изпълни по Механизъм „Свързана Европа 2021-2027 г.), на ниво техническо проектиране е участъкът София – Перник, Перник – Радомир е на фаза избор на изпълнител.

В заключение на обсъждането президентът на КТ „Подкрепа“ инж. Димитър Манолов изрази своите добри впечатления и благодари на Ангел Джамбазки, че е останал до края на кръглата маса.

От своя страна заместник-председателят на ВМРО заяви, че е участвал с удоволствие и е следил с интерес разговорите.

И благодари на ръководните фактори на ДП „НКЖИ“ за професионалните отговори и им пожела успех. Джамбазки изрази готовност и през 2021 г. на политическата сцена да продължи да съдейства за насочване на достатъчно средства за възстановяване на железницата. Те ще са съобразно важните въпроси, които са обсъждани.

Видео от събитието вижте тук >>>

Последни Новини

Джамбазки за Шенген: Когато т.нар. „българска политическа класа“ се държи като обслужващ персонал към Европа, ще получаваме такова отношение!

В продължение на 11 години западноевропейските държави доказват двуличното си отношение към България Позицията на...

Двама еврокомисари ще вземат участие в конференцията „Западни Балкани“, организирана от Ангел Джамбазки

Мария Габриел, Оливер Вархей, евродепутати, политици от региона, професори, журналисти и общественици ще се включат в събитието Двама еврокомисари...

Юлиан Ангелов: „Циркът – кодове, бюлетини, машини“ не обслужва интереса на българите

Случващото се в момента в Народното събрание е пълен цирк, който не работи за решаване на проблемите на българските граждани.

Ще останат ли училища без отопление през зимата?

Този въпрос става още по-актуален предвид липсата на адекватен бюджет в държавата за 2023 г. Сигналът, подаден от председателя...

Михов: Нападенията срещу български клубове в РСМ не са дело на обикновените граждани

доц. д-р Милен Михов – член на ръководството на ВМРО, в ефира на България 24. Нападенията срещу български клубове...

Кирил Петков разцепи българската позиция за Македония

Доц. Милен Михов, историк, бивш депутат от ВМРО, пред Труд News: Скопие натиска Европа България да признае за...

ВМРО – Стара Загора отдаде почит на патрона си Иван Гарванов

На 28 ноември се навършиха 115 години от убийството на двама от най-видните дейци на македоно-одринското революционно движение – Иван Гарванов и...

Коментари