Начало Блог Ангел Джамбазки: Сега е времето да се обърне повече внимание на железницата

Ангел Джамбазки: Сега е времето да се обърне повече внимание на железницата

Повече внимание на железницата е правилното решение – това показа пандемията

Трябва да се обърне повече внимание на железницата – това е изводът от Кръглата маса, в която участва Джамбазки.

Евродепутатът Ангел Джамбазки взе участие в Кръгла маса за експертно обсъждане и изпълнение на „Национален план за възстановяване и устойчивост“ в част Транспортна свързаност на 9 февруари 2021 г. Събитието бе организирано от КТ „Подкрепа“, Българска търговско-промишлена палата и АЖСАКИ (RASTIA).

Интересното е, че пандемията, която промени света драстично, е огромната възможност за железопътния транспорт. В момента най-толерираният в европейски мащаб транспорт – авиационният, е приземен. Летищата са празни, затворени, полетите са разредени. Всички изследвания и прогнози показват, че обемите, които бяха до преди 1 година, няма да се възстановят в следващите 5 до 10 г.

Това заяви в началото на кръглата маса Джамбазки.

Евродепутатът допълни още, че в бъдеще полетите под 1000 км разстояние вътре в ЕС ще изчезнат за в бъдеще. Това означава, че именно сега е моментът да се обърне повече внимание на железницата.

Той смята, че трябва да бъдат положени всички политически усилия във вътрешен план да се промени равновесието.

В последните години то клони в полза на автобусния транспорт.

Джамбазки като член на комисията по транспорт и туризъм към Европарламента обърна особено внимание на геополитическото измерение на осъвременяване на българската железопътна инфраструктура. Той посочи стратегията на съседните Гърция и Сърбия. Те модернизират своите жп линии предоставят по-благоприятни условия за заобикаляне на България от потоците с товари и пътници. Той апелира да се обърне повече внимание на този факт. Както и да се съсредоточат усилията по подобряване на криви, тунели и други части от трасетата. Това е с цел да се повишат скоростните и габаритните им възможности за превоз на 45-футови ГТК.

Въпреки всички безумия на Зелената сделка, поощряването на железниците той смята за една от една от малкото ползи.

Джамбазки напомни за успешните практики за влакове, превозващи пътниците с автомобилите им в един влак между Виена и Брюксел.

А и преминаващите през България влакове по направлението Виена – Истанбул. Това подчертава и сериозните възможности за лобизъм на европейско равнище за развитие на железниците на телекомуникационно и безопасно ниво.

В края на срещата Ангел Джамбазки отправи предложение да бъдат включени в Плана за възстановяване и развитие на България, проекти за модернизация по съвременните европейски изисквания на участъците Видин – Медковец, Медковец – Мездра и София – Кулата, като част от направлението север – юг през България – Видин – Кулата. Така модернизираният жп маршрут ще съвпадне с Коридор Ориент/Източно средиземноморие от основната ТЕН-Т мрежа, който България и без това е задължена да изгради на своя територия. Това обновление ще спомогне за превръщане на София във важен балкански кръстопът за товари и ще благоприятства изграждането на жп връзката между Черно и Адриатическо море и ще се отрази много добре геополитически и икономически на страната ни.

В отговор на въпроса какви са реалистичните срокове това да се случи, заместник-генералният директор на ДП „НКЖИ“ инж. Бисер Минчев съобщи, че в момента се работи по идейните проекти за ремонт по участъците Мездра – Медковец и Медковец – Видин, Радомир – Кулата и Радомир – Гюешево (който вероятно ще се изпълни по Механизъм „Свързана Европа 2021-2027 г.), на ниво техническо проектиране е участъкът София – Перник, Перник – Радомир е на фаза избор на изпълнител.

В заключение на обсъждането президентът на КТ „Подкрепа“ инж. Димитър Манолов изрази своите добри впечатления и благодари на Ангел Джамбазки, че е останал до края на кръглата маса.

От своя страна заместник-председателят на ВМРО заяви, че е участвал с удоволствие и е следил с интерес разговорите.

И благодари на ръководните фактори на ДП „НКЖИ“ за професионалните отговори и им пожела успех. Джамбазки изрази готовност и през 2021 г. на политическата сцена да продължи да съдейства за насочване на достатъчно средства за възстановяване на железницата. Те ще са съобразно важните въпроси, които са обсъждани.

Видео от събитието вижте тук >>>

Последни Новини

Ангел Джамбазки: Политиката не е борба за постове, а за идеи

Може да си националист без да мразиш Европа, а да искаш да промениш Европа за добро, да се бориш вътре в Европа...

ВМРО: Правителството да спре тормоза върху собствениците на стари коли

Чиновническото бездушие е на път да доведе до истинска социална катастрофа „Имаш стара кола? Скоро ще ходиш пеша!“. Това...

ВМРО – Гоце Делчев отличи участниците в конкурса „Великият Гоце Делчев през моите очи“

По случай 121 години от гибелта на революционера Гоце Делчев местната организация на ВМРО в гр. Гоце Делчев организира конкурс за рисунка...

Контрера: Над 400 хил. лв. от джоба на българите ще отидат за „София прайд“, пък и ще блокират цяла София. До кога?

Вече се гаврят и с паметта на покойните, като го правят на Черешова задушница! Под „мъдрото“ управление на Васил...

ВМРО предлага военно обучение за всички мъже под 50 години, които не са ходили в казармата, включително министри, депутати и кметове

Ние от ВМРО винаги сме подкрепяли национално отговорната позиция, че българските мъже трябва да преминат през начална военна подготовка. Това казва в...

Прогнозата на Каракачанов след изборите: ДПС повече няма да стои в сянка

Как се стигна до настоящите изборни резултати? Гост по темата в „Челюсти“ по NOVA NEWS бе лидерът на ВМРО Красимир Каракачанов.

Контрера: Кабинет за наркомании притеснява столичани в центъра на София

Живущи в район „Сердика“ алармираха за сериозни проблеми със сигурността в района заради дейността на център за наркомании - частна фондация, създала...

Коментари

serdivan escort adapazarı escort odunpazarı escort

escort bayan sakarya escort bayan eskişehir