Начало Народно събрание Патриотите предлагат автомобилите с газова уредба да плащат ½ данък

Патриотите предлагат автомобилите с газова уредба да плащат ½ данък

Освен за газовите уредби, предлагаме драстично намаление на т.нар. екологична компонента, която оскъпява данъка за старите автомобили, коментира заместник-председателят на ВМРО и заместник-председател на ПГ „Обединени патриоти“ Искрен Веселинов. Той изразява надежда предложението да бъде подкрепено и от другите парламентарни групи в Народното събрание.

Спешна промяна в закона за местните данъци са внесли в парламента депутатите от „Обединени патриоти“. То цели още от началото на следващата година данъкът за автомобилите с газови уредби да е 50% от този, който трябва да бъде платен.

Само преди седмици парламентът одобри увеличение на данъците за стари автомобили.

Доказано е, че тези превозни средства не замърсяват околната среда или я замърсяват в най-малка степен, посочват в мотивите си от групата на патриотите.

И определят като неправомерно гласуваното в данъчните закони увеличение на данъка точно за колите на газ, които обикновено са по-стари.

Икономическата логика в 99% от случаите показва, че монтираните газови уредби се ползват с оглед на по-икономически изгодното гориво, мотивират се от групата.

И напомнят, че контролът върху газовите уредби също е изключително завишен – всяка минава през преглед и е придружена от паспорт.

По последни данни от 1 април тази година автомобилите, които се движат на газ у нас, са около 600 хиляди.

Текст и мотиви на предложението >>>

ДО

ПРЕДСЕДАТЕЛЯ НА 

НАРОДНОТО СЪБРАНИЕ   

ЦВЕТА КАРАЯНЧЕВА  

УВАЖАЕМА ГОСПОЖО ПРЕДСЕДАТЕЛ,

На основание чл. 87, ал. 1 от Конституцията на Република България и чл. 76, ал. 1 от Правилника за организацията и дейността на Народното събрание, внасяме законопроект за изменение на Закона за местните данъци и такси с мотиви и предварителна оценка на въздействие към него.

Моля, законопроектът да бъде предоставен за разглеждане и гласуване, съгласно установения ред.

Проект

З А К О Н

за изменение на Закона за

местните данъци и такси

(обн., ДВ, бр. 117 от 1997 г.; изм., бр. 71, 83, 105 и 153 от 1998 г., бр. 103 от 1999 г., бр. 34 и 102 от 2000 г., бр. 109 от 2001 г., бр. 28, 45, 56 и 119 от 2002 г., бр. 84 и 112 от 2003 г., бр. 6, 18, 36, 70 и 106 от 2004 г., бр. 87, 94, 100, 103 и 105 от 2005 г., бр. 30, 36 и 105 от 2006 г., бр. 55 и 110 от 2007 г., бр. 70 и 105 от 2008 г., бр. 12, 19, 41 и 95 от 2009 г., бр. 98 от 2010 г., бр. 19, 28, 31, 35 и 39 от 2011 г.; Решение № 5 на Конституционния съд от 2012 г. – бр. 30 от 2012 г.; изм., бр. 53, 54 и 102 от 2012 г., бр. 24, 30, 61 и 101 от 2013 г., бр. 105 от 2014 г., бр. 14, 35, 37, 79 и 95 от 2015 г., бр. 32, 43 и 74 от 2016 г.; попр., бр. 80 от 2016 г.; изм., бр. 97 от 2016 г. и бр. 88, 92, 96, 97 и 99 от 2017 г., изм. и доп., бр. 98 от.2018 г.)

§ 1. В чл. 55, ал. 1, т.2 в таблицата за определяне на коефициента на екологичния компонент се правят следните изменения:

– на първи ред числата „1,10 – 1,40“ се заменят с „1,05 – 1,20“

– на втори ред числата „1,00 – 1,10“ се заменят с „1,00 – 1,05“

§ 2. В член 59 се създава нова алинея 6 със следното съдържание :

„(6) За моторни превозни средства с допустима маса до 3.5т, произведени или с допълнително монтирана автомобилна газова уредба (АГУ), данъкът се заплаща с 50 на сто намаление. Намалената ставка на данъка не може да бъде по-голяма от размера на компонента по чл. 55 ал. 1 т. 2.

§ 3. Законът влиза в сила от 1 януари 2019 г.

МОТИВИ

към проекта на Закон за изменение на Закона за

местните данъци и такси

Предложеното изменение на Закона за местните данъци и такси е породено от въведената с последните промени в Закона от бр. 98 от 27.11.2018 г. нова концепция за определяне на данъка върху превозните средства за леки и товарни автомобили с технически допустима максимална маса не повече от 3,5 т., а именно данъкът да се определя по формула включваща два компонента: имуществен и екологичен. Екологичният компонент е свързан с екологичните характеристики на автомобила и представлява коригиращ коефициент, който отразява екологичната категория на автомобила, която е  свързана с европейските стандарти за изгорели газове ( Евро 1, 2, 3, 4, 5 и 6). Той осигурява облекчение на собствениците на автомобили с категория „Евро 4“ и по-високи, и утежнение за собствениците на автомобили, които не съответстват на екологична категория или съответстват на такава, по-ниска от „Евро 4“. Допълнително утежнение за собствениците на автомобили с по-ниска екологична категория или липсваща такава допринесе и премахването на данъчни облекчения за превозните средства с действащо катализаторно устройство. Идеята на тази промяна беше основана на принципа „замърсителя плаща“ или въвеждане на данъчни облекчения за собствениците на автомобили, които съответстват на високите екологични стандарти и утежнения за тези които не съответстват на такива и замърсяват околната среда повече.

Предложената с този законопроект промяна засяга именно тези собственици на автомобили с по-ниска екологична категория или липсваща такава, чиито данък ще бъде увеличен драстично с въведения екологичен компонент и премахването на досегашните данъчни облекчения за наличие на катализаторно устройство, а това са над 50% от превозните средства на възраст над 15 г., които по официални данни са над 70% от всички регистрирани превозни средства. Предложението се конкретизира с намаляване на коригиращия коефициент при определяне на екологичния компонент за автомобили с екологични категории Евро 1, 2 и 3, и  тези без наличието на такава. Една голяма част от собствениците на автомобили засегнати от предложените промени, а именно собствениците на по-стари автомобили, са граждани, чието социално положение и доходите които получават, не им позволяват закупуването на по-нови и отговарящи на съвременните екологични критерии автомобили. Именно за това целта на изменението на законопроекта е да направи сравнително по поносимо и приемливо данъчното утежнение породено от въвеждането на екологичния компонент, като се намаляват ставките на неговия коригиращ коефициент, за собствениците на автомобили с ниска екологична категория или липсваща такава.

Част от законодателното предложение е намаление с 50% на данъка върху ППС с допустима маса до 3.5т ползващи автомобилни газови уредби (АГУ). Доказан факт, е че тези автомобили не замърсяват околната среда или замърсяват в най-малка степен. Именно заради това не е правомерно налагането на нова компонента от „екологичен коефициент“ за тези ППС. Не е обоснован и довода, че собственици на такива ППС могат да монтират АГУ, но да не го използват. Икономическата логика в 99% от случаите показва, че монтираните АГУ се ползват с оглед на по икономически изгодното гориво. От друга страна контрола върху ползвателите на АГУ е изключително строг и задълбочен, като всяка една уредба преминава прегледи и задължително е придружена от паспорт.

Последни Новини

107 години от погрома в Босилеградско

ВМРО отново бе до нашите сънародници в Западните покрайнини в дните на 107-та годишнина от погрома в Босилеградския край, който става жертва...

Повече пари за подкрепа на образованата раждаемост предлагат общинските съветници от ВМРО в Кула

Увеличаване на финансовата помощ, отпускана по програмата за насърчаване на образованата раждаемост в община Кула, предлагат общинските съветници от групата на ВМРО....

ВМРО: Тези камъни Ви чакат! МС трябва да върне ветото за членството на Северна Македония в ЕС

Парламентът трябва да се събере извънредно и да приеме декларация в защита на българите от другата страна на границата!

Водачът на евролистата на ВМРО Ангел Джамбазки: Трябва да спрем ляволибералния диктат в Европа!

Управлението на ЕС с мнозинство на либерали, социалисти и крайно леви застрашава бъдещето на европейските народи. Тази клика предизвика множество кризи, като...

ВМРО на щурм за опазване на българщината

Пресконференция на ВМРО – Българско нацинално движение се състоя във вторник в пресклуба на БТА в Плевен. Присъстваха председателят на партията и...

Андрей Слабаков се срещна със симпатизанти и пчелари от Добрич

Водачът на листата за Народно събрание на ВМРО за Осми многомандатен избирателен район Добрич Андрей Слабаков се срещна с местната структура на...

Токът за бита поскъпва, а ни занимават с пропадналата Евровизия

Новината от уикенда, че токът за бита ще поскъпне от юли мина някак между капките. Никой не обърна внимание,  докато всички яростно...

Коментари

serdivan escort adapazarı escort odunpazarı escort

escort bayan sakarya escort bayan eskişehir