Начало Блог Карлос Контрера: Отговорност може да се търси, когато се изяснят всички факти

Карлос Контрера: Отговорност може да се търси, когато се изяснят всички факти

Когато се изяснят всички факти – тогава може да се търси отговорност за аварията в метрото

Отговорност може да се търси, когато се изяснят всички факти. Докато не се извършат експертизите и сами експерти не кажат категорично какво се е случило – първо и какви са причините – второ, ние няма как да говорим за отговорност.

Това заяви в предаването „Тази сутрин“ по БТВ общинският съветник и председател на комисията по транспорт към Столична община Карлос Контрера. Коментарът му е по повод аварията по третия лъч на метрото между станциите „Театрална“ и „Хаджи Димитър“.

Днес на извънредното заседание на комисията по транспорт от 12:00 ч. ще можем да зададем своите въпроси относно повече подробности. Тъй като имаме очевидно съвпадение на комплекс от събития. От една страна – повишаване на водния хоризонт, който оказва натиск върху плочата. От друга страна – имаме повдигане на релсите, което трябва да бъде изяснено защо се е случило, каза Контрера.

Когато ни очертаят цялата картина вече може да изследваме дали става въпрос за пропуск в проектирането, или не.

Дали има връзка с изпълнението, дали се дължи на извънредната обстановка с повишаването на подпочвените води, допълни той.

Би било спекулация да отговоря дали се опасявам, че има проблем с подпочвените води извън тези засегнати 30 м. Принципно в столицата има зони с високи подпочвени води. Същото е около Централната баня и бул. „Тодор Александров“, в цяла София. Очевидно е предизвикателство за „Метрополитен“ ЕАД да изгражда тази критична инфраструктура. Така или иначе разполагаме с достатъчно експерти, хидрогеолози, инженери по подземно строителство, които за мен се справят добре, завърши Контрера.

Целия разговор гледайте във видеото >>>

Три хипотези има за аварията в третия лъч на софийското метро, която затвори движението между станциите „Театрална“ и „Хаджи Димитър“.

Първата е за извънредното покачване нивата на подземните води. Това се нарича воден подем. Той оказва силен натиск върху плочата на релсовия път.

Втората хипотеза е за влошени физикомеханични свойства на почвата под тунела на метрото. Това означава буквално втечняване на пясъците. Така стените на тунела потъват, а средата – там където са релсите, се издига.

Третата хипотеза е свързана с човешка грешка – проблем с конструкцията.

Последни Новини

Памет за Гоце! 121 години от гибелта на българския национален герой

На 4 май се навършват 121 години от гибелта на Апостола на македонските българи Гоце Делчев. Георги (Гоце) Николов...

Контрера е водач в 23 и 24 МИР в София, Каракачанов оглавява Благоевград и Плевен, Джамбазки поема евролистата и 25 МИР

ВМРО регистрира листите за Европейските избори и за участието си на извънредните парламентарни избори в София. адв. Ангел...

Мария Балъкчиева повежда листата на ВМРО в Сливен

Бизнес дамата Мария Балъкчиева повежда листата на ВМРО – БНД в Сливен, научи Sliveninfo. Тя ще бъде и част от листата за...

ВМРО – Варна регистрира листата си за вота

ВМРО – Варна се регистрира в РИК за участие в изборите за народни представители на 9-ти юни. Вотът е две в едно...

Красимир Червилов води листата на ВМРО в Стара Загора

Днес в Районната избирателна комисия – Стара Загора ПП „ВМРО – Българско национално движение“ регистрира листата си с кандидати за народни представители...

ВМРО регистрира своята листа за предстоящите парламентарни избори в област Добрич

Днес ВМРО регистрира листата си с кандидати за народни представители от 8 МИР Добрич. Водач на листата е...

ВМРО регистрира листата си в Кюстендил

Областната структура на ВМРО регистрира листата си с кандидати за народни представители в предстоящите избори за Народно събрание в РИК – Кюстендил.

Коментари

serdivan escort adapazarı escort odunpazarı escort

escort bayan sakarya escort bayan eskişehir