Начало По места Ангел Джамбазки: запазете околовръстната линия

Ангел Джамбазки: запазете околовръстната линия

Предложение за запазване на участъците от железопътната линия от Подуене през гара „Пионер” към квартал „Хладилника” внася общинският съветник от ВМРО в София Ангел Джамбазки. Както стана ясно през седмицата, министър-председателят Борисов настоява за отстраняването на линията, която преминава в непосредствена близост до новата спортна зала.

Джамбазки предлага промяна в общия устройствен план на столицата, според който трасето на линията е предвидено за пешеходна зона и велоалея. Според съветника от ВМРО велоалеите и пешеходните зони трябва да се създават, а не да заместват нещо вече построено, което може да се използва по-рационално.

Трасето е част от някогашната околовръстна линия на София. В предложението си Ангел Джамбазки настоява за обмисляне на варианти за новата му употреба като вътрешноградски железопътен транспорт. Предложения в този смисъл са адресирани към новия транспортен министър Ивайло Московски и към столичния заместник-кмет по транспорта Любомир Христов.

ВМРО продължава консултациите си с неправителствени организации и граждански сдружения за оптимално решение за вътрешноградски релсов транспорт с цел облекчаване на трафика и подпомагане на метрото.

Другият запазен участък от линията е от гара „Захарна фабрика” до ТЕЦ „Земляне” и някогашната гара „Стан”. Практически запазен е също и коридорът към някогашната гара „Сердика”, макар линиите там да са демонтирани.

Околовръстна железница е преминавала по контура на днешния Южен парк с разклонения към гари на мястото на сегашния пешеходен мост на НДК и на близкия мол, както и към вътрешноградската гара „Сердика” в зона Б5. През 70-те и 80-те години линията е прекъсвана поетапно. По време на кмета Софиянски пък гара „Сердика” беше унищожена.

В употреба и до днес е трасето „Подуене” – „Пионер”, по което веднъж седмично се движат товарни композиции за снабдяване на складовете за строителни материали. Последната употреба на участъка „Захарна фабрика” – ТЕЦ „Земляне” пък бе по време на кризата с газовите доставки, когато трасето бе използвано за доставка на мазут в топлоцентралата.

Текст от блога на ВМРО „За София“

29 май 2011

Последни Новини

Ангел Джамбазки: Твърда граница, нулева миграция, крепост „Европа“

Всяка една държава трябва да може да се пази. Затова е необходимо укрепване на отбранителните способности на българската армия. Така и беше,...

ВМРО в област Ловеч ще работи за развитие на животновъдството и устойчиво земеделие

Партия „ВМРО-Българско национално движение“ представи кандидатите си за депутати и приоритетите си за Ловешка област на пресконференция в Националния пресклуб на БТА...

Карлос Контрера: Когато не гласуват отвратените, управляват отвратителните

МВР в този си вид трябва да се закрие, каза кандидатът за депутат В една немалка част от обществото...

Контрера: Много от проблемите на София могат да се решат чрез парламента и правителството

Връщането на секундарниците и мигащото зелено на светофарите, които са моя идея, сега е в ръцете на МРРБ Това...

Иво Пазарджиев: ВМРО е патриотичната алтернатива

Добрите години за Русе предстоят, нужно е да се обединим около общи каузи, категоричен е водачът на листата на ВМРО - БНД

Близо до хората, близо до реалните проблеми

Ангел Джамбазки, водач на листата с кандидати за евродепутати от ВМРО, заедно с Богомил Бранков, водач на листата на партията за София...

Красимир Каракачанов: От ВМРО разчитаме на хората, на които им омръзна разделението на нацията

От ВМРО разчитаме на хората, на които им омръзна това разделение на нацията. Първо беше сини-червени, после на монархисти-републиканци, а сега е...

Коментари

serdivan escort adapazarı escort odunpazarı escort

escort bayan sakarya escort bayan eskişehir