Туризмът в България има спешна нужда от Национална стратегия, но не от сезон на сезон, а с визия за развитието на сектора в следващите 10 години
Секторът на туризма е един от най-подценяваните, но и най-важни отрасли на българската икономика. Десетилетия наред слушаме и четем как проблемите в този изключително важен отрасъл ще бъдат отстранени и България ще придобие друг облик в очите на туристите. За съжаление, към настоящия момент придвижването към тази цел става с бавни и несигурни темпове.
Това заяви кандидатът за народен представител и втори в листата на ВМРО – БНД в 3-ти МИР Варна Венцислав Сивов, предаде репортер на Радио „Фокус“ – Варна.
Той посочи, че през изминалите 4 години несъмнено се е направило немалко по отношение развитието на сектора, като например множество подобрения по инфраструктурата, изградени са били пречиствателни станции, вложени са били и повече средства за реклама на туристическия продукт, но определено има какво още да се желае.
Според Венцислав Сивов всяка една политическа партия акцентира върху привличането на туристи, които са с по-добри финансови възможности, което на теория звучи добре, но на практика този тип туристи са изключително малък процент, а конкуренцията е жестока.
Туризмът в България условно можем да разделим на летен и зимен. Със сигурност не бих могъл да дам категорична оценка за зимния туризъм, защото рядко имам възможността да се възползвам от услугите му. Затова ще обърна внимание на летния туризъм, който дава хляб на стотици хиляди българи, особено по Черноморието, заяви Сивов и обясни:
Това, което обаче е критично важно за сектор туризъм, е изработването на национална стратегия за развитието на този отрасъл. И тук не говорим за стратегия, която да е от сезон до сезон, а за документ с визия за развитие на туризма в следващите 5-10 години. Несериозно е да мислим, че гледайки само година напред, нещо ще се промени в посока към по-добро, каза още Венцислав Сивов.
Той посочи, че от огромно значение е и кой ще изработи стратегията за развитието на сектора. Сивов коментира, че този документ трябва да бъде изготвен от хора, които имат реален опит в туристическия бранш, необходима е компетентната експертиза и на специалисти в областта на маркетинга и най-вече да се обърне сериозно внимание върху рекламирането на българския туристически продукт в социалните мрежи.
Няма какво да се лъжем, социалните мрежи са очертават като най-силните медии. Точно там трябва да бъде вложен и сериозен финансов ресурс за реклама на България като туристическа дестинация. Огромна част от хората ползват различни социални медии за комуникация, мнозина вече не гледат телевизия, не четат вестници, но всеки се информира от мрежата. Ако ние не рекламираме в социалните мрежи, ще сме неконкурентноспособни на другите държави, категоричен е Венцислав Сивов.
Той обърна внимание и на квалификацията на персонала – нещо, което се очертава като сериозен проблем в следващите години:
Отава обаче отворен въпросът, какво ще правим, след края на пандемията, защото рано или късно и това време ще дойде.
Отговорът на Сивов на този въпрос е:
По отношение на развитието на сектор туризъм Венцислав Сивов коментира, че по Черноморието освен културен, селски, винен, кулинарен и религиозен туризъм, голям потенциал имат и голф туризмът – давайки за пример Северното Черноморие. Според него къмпингуването също има сериозен шанс за развитие, като за целта трябва да бъде изградена база и специални паркинги. Интересен за туристите би бил и екстремния и подводният туризъм, който набира все по-сериозна популярност в чужбина.
Имаме невероятни подводни обекти, които биха впечатлили мнозина и всяка една година, в която ние не ги популяризираме пропускаме ползи. Важното обаче е да започнем отнякъде, за да развием целият потенциал, с който държавата ни разполага, а вярвайте ми – той е огромен. Разбира се, моя лична кауза е и изграждането на АМ „Черно море“, която е невероятно важна за развитието на летния туристически продукт, каза в заключение Венцислав Сивов.