В Брюксел се случи юридически прецедент заради пакета „Мобилност“, каза пред БНР евродепутатът от групата на европейските консерватори Ангел Джамбазки.
Предложенията, които бяха направени от колегите от Западна Европа, не срещнаха подкрепа – това е третото гласуване на този пакет в Комисията по транспорт и всеки път предложенията биват отхвърлени. Те не приемат и нашите предложения, които са за смекчаване на тези изисквания, които налагат, но не минават и техните, каза той в предаването „Преди всички“ на програма „Хоризонт“.
Според Джамбазки, пакетът е бил блокиран, защото едно предложение в него е било прието, а две са отхвърлени. Нашият политически интерес е този пакет да не се гласува, но ако се гласува – да бъде гласуван в един нов парламент.
Политикът припомни, че ЕП е към края на мандата си и част от хората в него са „изкушени“, защото няма да носят политическа отговорност.
Сега е времето, което българският народ е казал, че е „мътната вода“. Именно затова лобистите на пакета се опитват да го прокарат в момента. Няма логика законодателство, което настрои срещу себе си 8 държави и над 100 милиона жители, да бъде приемано от един парламент, който няма мандат, сподели заместник-председателят на ВМРО.
Той обясни и ролята на координаторите на Комисията – човек от дадена група, който води преговори от нейно име с останалите групи. Решението, което те предстои да вземат на 21 януари, е чисто консултативно.
Ако все пак се стигне до разглеждане на пакета в този ЕП, то вариант е по някакъв начин да се опитат да вкарат осакатения пакет. Но тук не ще възразим на процедурата, защото няма как 4 пъти да си гласувал един документ в пълния му състав, а сега 2/3 от него да не ги гласуваш. Няма такава логика, заяви евродепутатът.
Най-големият хаос би бил, ако всички предложения – на Транспортната комисия, на евродепутатите и на ЕК, бъдат вкарани в залата и всеки гласува каквото му дойде и каквото му падне, което не е невъзможно, но ще бъде безпрецедентен скандал и практическо начало на края на ЕС, обясни Джамбазки. Той допълни, че не би се ангажирал да прави прогнози за съдбата на пакета.