Начало По места Безумни мерки срещу гратисчиите

Безумни мерки срещу гратисчиите

Коментар на Цветан Александров, член на ВМРО – София

Попадам на гръмкото заглавие „Спират гратисчиите в трамваите с електронни бариери“ и „Е-бариери ще спират гратисчиите в трамваи“. Така ме грабнаха тези 2 заглавия на 1 „велика“ идея, хрумнала в нечия глава в Столична община, че не можах да спя. И зачитам: От октомври до спирките на трамвая по ремонтирания бул. „България” ще се стига чрез преминаване на електронна бариера като тази в метрото.“, така казала Фандъкова.

„Реновираните“ спирки по ремонтираното трасе на бул. „България“ са 12 броя в двете посоки. Те са само част от маршрута на трамвайна линия номер 7 с 36 спирки за двете посоки на движение (МС „Хан Кубрат“ – жк „Борово“ и обратно). Възниква в главата ми въпросът – как аджеба ще се ограничат нередовните пътници по цялата линия 7 като само на 1/3 от спирките по нея достъпът до обслужващите я мотриси ще бъде ограничен и ще позволява 100% пътуване срещу заплатена услуга?

От информацията, изнесена в медиите, се разбира и друго – сумата за оборудването на 12-те спирки ще е 1,8 млн. лв., като в тази сума е включен и монтажът на видеокамери до електронните бариери, които ще са изградени на спирките. Това според кмета на София се налага, за да се намалят нередовните пътници в градския транспорт, като реализацията на този проект ще доведе до по-добро обслужване на пътниците. А пък за повече убедителност се дава пример с европейските (задължително се казва навсякъде) столици Виена и Будапеща. Камери на обществени места, гари, спирки, възлови кръстовища, подлези и други  в България от години има – подобрила ли се е сигурността на гражданите, намаляло ли е рушенето на съоръженията и заснеманите обекти? Има ли хванати и санкционирани според наредбите? Не, разбира се. Само си регистрираме, че някой в еди колко си часа е направил нещо. Не, защото това е една от модерните мантри за източване на пари по европрограми, като строежи на некачествени магистрали в страната, в София – на странно малки кръгови и недостъпни за пешеходци на няколко нива кръстовища, малки метростанции, които от откриването си текат и са претъпкани с хора, улици през залесени местности и т.н.

Бих казал, че тази идея е „пълна глупост“, но няма да го кажа. Ще споделя мнение, което всички столичани споделяме – гратисчиите (някои от които и джебчии) са почти изцяло нашите далечни „събратя“ от древен индийски произход, а този вид пътуване на гърба на всички останали столичани е част от културните им традиции, защитавани от хелзинкските ни съграждани. Също както е известно на всички пътуващи в градския транспорт на София, че те се возят основно по автобусите, защото около незаконните цигански гета минават маршрутите на автобусни линии, като може би единствените две трамвайни линии, минаващи покрай подобни гета (кв. „Христо Ботев“ и жк „Дружба“) са номер 20 и 22.
Следствие на тези размисли пак ми изникват няколко въпроса – невъзможен ли е контролът по редовността на пътниците, осъществяван от търговското дружество на СО – „Центъра за градска мобилност“? Ако е така защо не се случи там някаква промяна? След като съществува звеното „Общинска полиция“, защо не бъде натоварено със задачата да има на всеки втори или трети екип проверяващи по двама униформени или поне при проверки на проблемните места (гетата), които са добре известни къде и кои са в столицата? Последното е мярка, подобна на която е предлагана многократно от бившия общински съветник и настоящ европейски народен представител – Ангел Джамбазки.

Още от Столична община съобщават, че ако тази половинчата „мярка“ има успех (бъдете сигурни, че ще има, все пак трябва да се „усвояват“ пари) подобни съоръжения ще бъдат изградени в рамките на следващите 2 години на трамвайните трасета по булевардите „Илиянско шосе“, „Цар Борис Трети“, „Ботевградско шосе“, „Искърско шосе“.
Пак ще сравня броя на спирките по дадените участъци с общия брой на маршрутите:

– Ул. „Илиянско шосе“ (линии 11 и 12) трасето е в средата на улицата, явно предстоят „иновативни“ градежи;

– Бул. „Цар Борис Трети“ (линии 4 и 5, по няколко спирки 11 и 19) – 26 от 32 спирки; 

– Бул. „Ботевградско шосе“ (линия 22) 12 от 60 спирки;

– Бул. „Искърско шосе“ (линии 20 и 23) 16 от 42 спирки.

В заключение – според моето лично мнение би било по-удачно да се дадат тези 1,8 млн. лв. (впоследствие и другите пари, които ще се наливат по останалите трасета) вместо за подобни безумни „иновации“ за ремонти на трамвайни трасета и мотриси. Защо не и за ремонти и модернизации на автобуси и тролейбуси? Пътуващите, а още повече водачите им добре знаят, че техническото състояние на значителна част от превозните средства на тези три вида градски транспорт е много лошо, като на някои дори това се вижда с просто око. А удобството на пътуващите би могло да се подобри с въвеждане на адекватно отопление за зимата и климатизация за лятото, претапициране на старите, но меки седалки, вместо замяната им със стъклопластови легени. Не възрастта на превозните средства, а неподдръжката им и липсата на регулярното им освежаване (вътрешно и външно) ги прави неудобни за пътниците и ги отблъсква към личните автомобили.

За нередовните пътници има достатъчно изпитани мерки, които може да се прилагат със значителен краен резултат. Това може да става чрез съвместни проверки на контрольори с униформени служители на реда и дори смяна на системата за таксуване в превозните средства. Знаете – тези жълти устройства в мотриси и тролейбуси, чието единствено предназначение е да ви съобщят дали ви е валидна още електронната карта за пътуване или не, а същевременно се пътува с 2 вида билети за еднократно ползване. И така нататък и така нататък…

изображение: кадър Нова телевизия

Последни Новини

Ангел Джамбазки: В момента на политическата сцена няма нито една партия, която да брани националния интерес

България на българите, които да живеят достойно и да успяват в Родината си. Със силни послания и в пълен състав на местната...

Контрера: Ще направим промяна в КТ за по-висока категория труд за медиците

За увеличение в пъти на заплатите на медицинския персонал се обяви кандидатът за депутат от ВМРО Темата със здравеопазването...

Най-малко Пеевски трябва да се възмущава от наглостта на Скопие!

Именно Сглобката – ГЕРБ, ДПС, ПП и ДБ, продадоха българските национални интереси в Македония. Лидерът на ВМРО Красимир Каракачанов...

Карлос Контрера: ПП-ДБ както сринаха България, така ще сринат и София

„Продължаваме промяната“ нахлуха в българската политика през 2021 г., успяха да докарат управленска, конституционна и политическа криза. Вече сме на прага и...

Каракачанов: Имаме прагматични български интереси, които трябва да бъдат отстоявани

Българите нямаме време да си играем на евроатлантици или русофили, заяви лидерът на ВМРО България в последните три години...

Ангел Джамбазки: ЕС трябва да търси варианти за мирно решение на войната в Украйна

Европейският съюз трябва да търси варианти за мирно решение на войната в Украйна. Няма съмнение кой е агресорът и коя е жертвата....

Красимир Богданов: Политиците ни се провалиха в най-важната си мисия – оцеляването на българската нация

Политиците ни се провалиха в най-важната си мисия - оцеляването на българската нация. Това написа в страницата си във...

Коментари

serdivan escort adapazarı escort odunpazarı escort

escort bayan sakarya escort bayan eskişehir