Начало По места ВМРО не подкрепи сделката за стари трамваи от Прага

ВМРО не подкрепи сделката за стари трамваи от Прага

Източник: Личната страница на председателя на групата „Патриоти за София – ВМРО и Атака“ в Столичния общински съвет и лидер на софийската организация на ВМРО Карлос Контрера

На Столичния общински съвет беше предложен доклад, според който Общината да придобие 20 бр. мотриси „Татра“ от община Прага за нуждите на широкото трамвайно трасе (1435 мм). То обслужва линиите 20, 22 и 23. Мотрисите са „Татра“ и се извеждат от експлоатация от електротранспорта на община Прага. Според приложените към доклада документи (включително разменени писма и доклад на директора на Електротранспорта) предложението за придобиване на въпросните мотриси е изключително изгодно. Почти без пари, както се казва.

Зад това наглед изключително полезно за София действие обаче според нас се крие нещо мътно и съмнително. И това не е ниската придобивна цена, а философията, на която почива докладът и въобще кардинално грешната политика, която се води в развитието на трамвайния транспорт.

За никого не е тайна, че сегашните мотриси „Дюваг“ са на по 50-60 г. Това само по себе си не е проблем, защото тяхното добро състояние зависи основно от поддръжката им, а не само от годините, които са натрупали. И тук е големият проблем. Че трамвайните подвижни състави като цяло се поддържат зле. Очевидно не се справяме като община особено успешно с тази задача. Примера с мотрисите „Дюваг“ е показателен – в Европа (по данни на независими експерти в релсовия транспорт) се движат около 250 трамвая от този тип, които са в отлично състояние. Такива има в Германия, Полша, Финландия, Румъния, Швеция.Освен че се поддържат, се и модернизират. И служат добре за целите на градския транспорт на съответните държави. Значи може, можем и ние, но не го правим. В този смисъл въпросът е има ли смисъл да се придобиват трамваи при положение, че поради лоша поддръжка на трасетата и лошо поддържане на мотрисите след няколко години ще сме на същия хал?

Има и нещо друго – пак според мнения на хора, които са експерти в транспорта, но не са свързани със Столична община, придобиването на въпросните мотриси се прави, защото всъщност има риск от липса на мотриси, които да обслужват точно това трасе. А липсата ще се получи или сме на прага да се получи, защото сегашните ни подвижни състави са грохнали. Има и опасения, че е въпрос на време да се случи и инцидент или дори инциденти поради лошото състояние на мотрисите и трасето. 

Относно самия железен път се признава и от Столичния електротранспорт, че в участъка на бул. „Дондуков“ и ул. „Кракра“ то е в лошо състояние. Обещаният ремонт обаче така и не започва вече трета година, вероятно няма да се случи у през тази.

В тази връзка ние като група в Общинския съвет сме направили своето предложение за ремонт на участъка от ул. „Кракра“ до бул. „Мадрид“. Ще видим дали ще се възприеме.

Ако се върнем пак на въпроса с мотрисите, остават още питания, които отправих в залата, но не получих особено смислени отговори. 

Къде се намира „Трамкар“, собственост на общината, в цялата тази ситуация – защо там не се влее една инвестиция от страна на СО, за да може освен по-елементарни ремонти да се извършат и модернизации и по-сложни ремонти на столичните трамваи, даже да привличаме чужди такива поръчки? 

Дайте цена за този тип трамваи от друг производител, „Шкода“, хърватската фирма „Кончар – Електрични возила“ и/или други.

Каква е цената на подобен вид мотриси чисто нови? И ако разликата не е много голяма, не е ли по-добре да се кандидатства по европрограма за закупуването на нови?

След като тези трамваи са в много добро състояние въпреки навъртените километри защо старите трамваи по 20, 22, 23 не са в това състояние и имаме ли писмен отказ от завода производител „Дюваг“, т.е. „Сименс“, че няма части за този вид.

Имаме ли някакъв гаранционен срок на трамваите, които ще закупим от Прага, въпреки че са втора употреба? И ако да – какъв е срокът, ако не – защо?

Ще минат ли наши сервизни техници на обучение в този завод за ремонтирането на този вид трамваи Т6А5? Имаме ли гаранция, че един определен срок 20-30 годни и частите за тези трамваи няма да изчезнат и тази покупка от „особено благоприятна” няма да се превърне в меко казано неизгодна?

Съмненията, които имам, а и моите колеги от групата, са основателни. Имаме усещането, че липсва ясна визия как да се развива електротранспорта (в частност широкия трамвай). Има нещо сбъркано, нещо недоизказано, нещо мътно. 

Поради това „Патриоти за София“ бяхме единствените, които го направиха на въпрос и не го подкрепиха.

Последни Новини

Памет за Гоце! 121 години от гибелта на българския национален герой

На 4 май се навършват 121 години от гибелта на Апостола на македонските българи Гоце Делчев. Георги (Гоце) Николов...

Контрера е водач в 23 и 24 МИР в София, Каракачанов оглавява Благоевград и Плевен, Джамбазки поема евролистата и 25 МИР

ВМРО регистрира листите за Европейските избори и за участието си на извънредните парламентарни избори в София. адв. Ангел...

Мария Балъкчиева повежда листата на ВМРО в Сливен

Бизнес дамата Мария Балъкчиева повежда листата на ВМРО – БНД в Сливен, научи Sliveninfo. Тя ще бъде и част от листата за...

ВМРО – Варна регистрира листата си за вота

ВМРО – Варна се регистрира в РИК за участие в изборите за народни представители на 9-ти юни. Вотът е две в едно...

Красимир Червилов води листата на ВМРО в Стара Загора

Днес в Районната избирателна комисия – Стара Загора ПП „ВМРО – Българско национално движение“ регистрира листата си с кандидати за народни представители...

ВМРО регистрира своята листа за предстоящите парламентарни избори в област Добрич

Днес ВМРО регистрира листата си с кандидати за народни представители от 8 МИР Добрич. Водач на листата е...

ВМРО регистрира листата си в Кюстендил

Областната структура на ВМРО регистрира листата си с кандидати за народни представители в предстоящите избори за Народно събрание в РИК – Кюстендил.

Коментари

serdivan escort adapazarı escort odunpazarı escort

escort bayan sakarya escort bayan eskişehir