В реклама на свои хранителни продукти веригата „Лидл“ е използвала снимки на православни християнски храмове. Това би било напълно в реда на нещата, ако в рекламата, разпространена в цяла Европа, кръстовете на църквите не бяха съзнателно заличени от снимките.
Подобно действие е скандално и представлява подигравка с християнската вяра и християнската идентичност на милиони европейци, сред които и милиони българи.
Това демонстративно незачитане на религиозните чувства на християните поставя редица въпроси, сред които и следните:
1. Щеше ли да посмее „Лидл“ да изтрие полумесеца, ако беше използвала снимки на джамии за реклама на свои продукти?
2. Щеше ли да посмее „Лидл“ да предложи снимки на свои продукти с джамии с изтрит полумесец на потребителите в мюсюлманските страни – като например Турция, Иран и Саудитска Арабия?
3. Съзнателното заличаване на кръста над християнските храмове върху реклама на хранителни продукти проявява на мултикултурализъм ли е и ако да – този т.нар. мултикултурализъм не създава ли проблеми там, където все още няма проблеми?
4. Християнството част ли е от този т.нар. мултикултурализъм или неговият изкривен модел съзнателно цели – дори на потребителско ниво! – да изтласка встрани и да омаловажи целият огромен принос на християнската вяра за културното лидерство на Европа?
ВМРО категорично заявява, че няма да позволи налагането в България на подобен изкривен и дори извратен модел на криворазбран мултикултурализъм, който практически зачерква християнските традиции и отхвърля водещата роля на християнството за европейската културна съкровищница.
България е и ще продължи да бъде християнска страна, в която се зачита правото и личното достойнство на всеки български гражданин.