Министерство на образование и науката продължава да се движи по инерция, да се движи в посока на летаргия, като че ли законът не е действащ и може да бъде отложен.
Той заявява народният представител от Патриотичния фронт, заместник-председател на образователната комисия в парламента, член на ръководството на ВМРО и историк доц. Милен Михов в интервю за БНР.
Големият проблем е, че в МОН има много фактори, които не отговарят на изискванията на обществото, категоричен е патриотът.
Законът за образованието може да бъде определен и като добър. Разбира се, има и много критични оценки за него. Но той поставя нещо много важно, което трябва да кажем – той поставя отговорност пред много фактори и институции в най-широко поле – министерството, институциите в образованието, учителите, общините, родителите, учениците. И поставя пред тях сериозни въпроси, допълва доц. Михов.
Не можем да отхвърлим закона, само защото още се с първата си стъпка по него МОН се спъна, убеден е историкът.
Според него проблемът с учебниците не е толкова драматичен.
За добро или лошо в България вече няма ограничение на броя на учебниците и всеки издател и авторски колектив би могъл да предложи проект за учебник. В едно свободно общество този механизъм ще се задейства, категоричен в Михов.