Начало По места И в София ВМРО иска забрана на бурките

И в София ВМРО иска забрана на бурките

Предложение до Столичния общински съвет внесоха съветниците от групата „Патриоти за София – ВМРО и Атака“. То е свързано с промяна на Наредба № 1 за обществения ред и опазването на общинските имоти на територията на Столична голяма община.

Патриотите искат на публични места да е забранено носенето на дрехи, които покриват лицето по начин, който пречи носещият ги да бъде разпознат, а също и да се извършва религиозна дейност.

При неспазване на забраната е предвидена глоба от 500 до 1000 лв., а за повторно нарушение -от 1000 до 2500 лв.

В мотивите на предложението е посочено, че с промените ще се запълни една празнина в правната рамка на наредбата.

Припомняме, че до момента по инициатива на съветници от ВМРО носенето на бурки на обществени места е забранено в общините Пазарджик и Стара Загора. Подобно предложение е направено и предстои решение и в общините Пловдив, Шумен, Хасково и Харманли. Отделно в Народното събрание Патриотите внесоха проект на Закон за забрана носенето на облекло, скриващо напълно или частично лицето на публични места – добил популярност като „закона срещу бурките“.

Пълен текст на предложението и мотивите на общинските съветници в София: 

ДО

ПРЕДСЕДАТЕЛЯ НА

СТОЛИЧНИЯ ОБЩИНСКИ СЪВЕТ

Г-Н ЕЛЕН ГЕРДЖИКОВ 

ДОКЛАД

от

Карлос Контрера – общински съветник, Николай Пехливанов – общински съветник, Станчо Станков – общински съветник, Виолета Тодорова – общински съветник, Димитър Антов – общински съветник 

Относно: изменение и допълнение на НАРЕДБА № 1 за обществения ред и опазването на общинските имоти на територията на Столична голяма община

Уважаеми г-н председател,

Уважаеми общински съветници,

НАРЕДБА № 1 за обществения ред и опазването на общинските имоти на територията на Столична голяма община по същество се явява нормативен акт, чиито разпоредби не отговарят на съвременните условия, на обществените необходимости и нужди, респективно не е приведена в съответствие със законодателната рамка. Наредбата не регламентира редица нови обществения отношения, не третира комплекс от проблеми, свързани с осигуряването на обществения ред и сигурността на гражданите на територията на Столична община. Видно е, че е необходимо да бъдат направени редица промени и допълнения, за да се приведат съществуващите текстове в съответствие с обществените нужди и с новите реалности.

Предложените текстове запълват нормативна празнота и уреждат регламентацията на нови обществени отношения и дадености. Предложенията се явяват навременна мярка за регулиране на отношения и факти и процеси от действителността, които до момента не са били обект на регламентация. Съществуването на правен вакуум, на празнини в уредбата, е предпоставка за създаването, съществуването и развитието на обществено неприемливи процеси и практики. Особено в сферата на обществения ред и сигурността това е недопустимо, с основание може да се твърди и опасно за установения ред и правата на гражданите.

Предложените допълнения към Наредба 1 регламентират задълженията на всички лица да посещават и пребивават в публичните пространства по начин, който позволява тяхното разпознаване. Предложени са и текстове, които ясно да определят границите, в които е допустимо осъществяването на религиозна дейност на публични места. Същото е необходимо предвид факта, че до настоящия момент поради липса на регулация тези отношения оставаха на практика неконтролируеми, което води до редица други проблеми и нарушения на обществения ред, в т.ч. и престъпления. Предложените текстове имат за цел основно постигане на превантивен ефект, на правна регулация на отношения, които до сега не са били третирани от нормативната уредба. С приемането на тези текстове ще се въведе яснота, прецизност в уредбата, ще се даде възможност на органите, отговорни за контрола, да извършват своята дейност според ясно указани правила в регламентираните граници.

От друга страна приемането на тези предложения ще създаде у обществото сигурност и усещане, че има ясни нормативни гаранции за обществения ред по изложените проблеми, а не правна празнота и липса на норми, които да гарантират правовия ред и обществената сигурност.

Предложенията са както следва:

§ 1 Създава се чл. 6а със следния текст:

„чл. 6а (1) На публични места се забранява носенето на дрехи, които покриват лицето по начин, който пречи носещият ги да бъде разпознат.

(2) Забраната по ал. 1 не се прилага спрямо лица, изпълняващи служебните си задължения по Закона за МВР, Закона за ДАНС и Закона за отбраната и въоръжените сили;“

§ 2 Създава се раздел Va с наименование „Правила за дейността на религиозни общности и осъществяване на религиозни дейности”:

Чл. 23а (1) Забранява се извършването на религиозна дейност на публична общинска собственост при следните изключения:

А) като част от официални чествания и церемонии, организирани от държавни институции и Столична община;

Б) след подаване на уведомление по чл. 17 от упълномощен представител на регистрирано религиозно вероизповедание по смисъла на НАРЕДБА за правата и задълженията на местните органи на религиозните общности на територията на Столичната община и взаимоотношенията с местните органи на изпълнителната власт  и при спазването на Глава V-а от Наредбата;

(2) Не се допуска извършване на религиозна дейност на публична общинска собственост по реда на чл. 23а, буква „б”, когато общественият ред може да бъде застрашен, накърняват се морала и добрите нрави или се създават пречки за свободното ползване на публичните пространства от останалите граждани.

(3) Не се допуска при извършването на религиозна дейност ползването на помощни технически средства, които чрез звук, образи или картина нарушават обществения ред, морала, добрите нрави или пречат на останалите граждани.

Чл. 23б Забранява се извършването на религиозна дейност в детските и учебните заведения, съгласно чл. 5 на Закона за народната просвета, освен когато това е част от официална церемония.

Чл. 23в Забранява се извършването на религиозна агитация на терени публична общинска собственост (улици, площади, подлези, паркове и други) посредством разпространението на печатни материали – брошури, дипляни, книги и други.

§ 3 В глава V-та „Контрол и наказания” се създава чл. 24а със следното съдържание:

Чл.24а (1) За нарушения по чл. 6а се налага административно наказание глоба от 500 до 1000 лв.

(2) За повторно нарушение на чл. 6а по смисъла на чл. 24, ал. 4 се налага наказание глоба в размер от 1000 до 2500 лв.

Чл. 24б (1) За нарушения по чл. 23а на нарушителя се налага наказание глоба от 500 до 1000 лв.

(2) За повторно нарушение по смисъла на чл. 24, ал. 4 се налага наказание глоба от 1000 до 2500 лв.

(3) За нарушения по чл. 23б на нарушителя се налага глоба в размер на 2500 лв.;

(4) За нарушения по чл. 23в на нарушителя се налага наказание глоба от 100 до 500 лв., а за повторно нарушение по смисъла на чл. 24, ал. 4 наказание глоба от 500 до 1000 лв.

Чл. 24в На религиозни общности, регистрирани по НАРЕДБА за правата и задълженията на местните органи на религиозните общности на територията на Столичната община, чиито членове, представители или организатори,  нарушават чл. 23а се налага имуществена санкция в размер от 1000 до 2500 лв.

(2) Санкцията по ал. 1 се налага на представляващия религиозната общност, съгласно регистрацията ѝ;

§ 4 Създава се нова глава „Допълнителни разпоредби” със следното съдържание:

§1 По смисъла на настоящата наредба „начин,  който пречи носещият ги да бъде разпознат” означава всяко покриване на лицето частично или изцяло с дреха, плат или друг материал, който създава пречка лицето да бъде разпознато без използването на специални технически средства.

§2 При нарушение на чл. 23а, ал. 2 от повече от едно лице, на всяко лице, участвало в нарушението, се налага отделно наказание.

§3 За целите на настоящата наредба понятието „общественият ред може да бъде застрашен”, означава всеки потенциален риск за нарушение на обществения ред, който може да доведе до безредици, до струпване на множество хора без разрешение по реда на ЗСММ.

§4 За целите на настоящата наредба „създават пречки за свободното ползване на публичните пространства от останалите граждани” означава всяко заемане на улица, тротоар, части от пътното платно, площад, подлез и други, което води до пречки за останалите граждани, неучастващи в събитието, спокойно и безпрепятствено да преминат.

§5 Помощни технически средства, които чрез звук, образи или картина нарушават обществения ред, морала, добрите нрави или пречат на останалите граждани по смисъла на чл. 23а, ал. 3 са всички технически средства за възпроизвеждане или усилване на звука, за възпроизвеждане на образи, картини и видеоматериали, които биха могли или създават в публичната среда шум или зрителни възприятия, които са обществено неприемливи поради противоречие с морала, добрите нрави или нарушават спокойствието.

§6 За целите на чл. 23а компетентните органи могат да не съгласуват мероприятия съгласно Закона за шествията, митингите и манифестациите в частта, за която има опасност от нарушаване на обществения ред, морала, добрите нрави или спокойствието на гражданите.

МОТИВИ

Настоящите предложения за нормативни допълнения на Наредба 1 запълват една празнина в правната рамка, която съществува към настоящия момент.

Целта на създаването на чл. 6а в Наредбата е регламентиране на забраната за покриване на цялото лице или на части от лицето, което да пречи за разпознаването на гражданина без ползването на технически средства или без проверка на лични документи. Забраната е обща, въвежда се за територията на цялата община и важи за всички граждани. Целта е да се осигури правна сигурност и механизъм за контрол на лицата, които поради определени причини желаят да скрият лицето си или части от него. Една от основните задачи, които следва да реши тази поправка в Наредбата, е да се въведе правен механизъм и възможност за недопускане на подобно поведение. Покриването на лицето или на части от него на публични места създава затруднения за идентифицирането на гражданите, създава пречки при осъществяването на контрол, респективно затруднява оперативно-издирвателните мероприятия на органите по сигурността за установяване на лица, които са обект на издирване. Предложението е продиктувано от необходимостта с правна норма категорично да бъде запретено подобно поведение.

Очакваният ефект от приемането на нормата е свързан с подобряването дейността на контрола и проверката на лица (жители и гости на столицата) с цел превенция, предотвратяване и разкриване на престъпления от органите на СДВР и Общинска полиция. Не на последно място това решава и един от проблемите свързани с видеонаблюдението, а именно да се пресече практиката гражданите да покриват лицата си с цел избягване на видео контрола. Текстът на чл. 6а е прецизиран и се основава на подобни текстове от белгийското и френското законодателство, съобразен е с практиката на Европейския съд по правата на човека и отговаря на изискванията на Закона за нормативните актове.

Предложенията, свързани с дейността на религиозните организации на публични места, са продиктувани от съществуващия правен вакуум в това отношение. До момента липсват ясни норми и правила какво е допустимо, какво не е допустимо и какъв е редът за осъществяване на религиозна дейност в публичната среда. Предложенията имат за цел от една страна да дадат ясна правна рамка, а от друга са гаранция, че правата и свободите на всички граждани, без значение от принадлежността им към определена религия, ще бъдат защитени. В този смисъл въведените забрани процедури възстановяват равенството между гражданите и пречат на злоупотребата с права по линия на религиозната принадлежност. Безспорно е, че с цел опазване на обществения ред и защита на общия интерес на гражданите следва да има ясни правила кой и как може да осъществява религизона дейност на места за обществено ползване и с обществен достъп. До момента се наблюдаваше практика, при която поради липсата на правила де факто беше позволено всичко. Едно подобно положение е недопустимо, защото позволява на една малка или определена група да навлиза на обществени места в правната сфера на неопределен кръг граждани, без да се зачитат техните права. Нещо повече – ползването на публични места не може и не бива да става без регламент, защото следва да се запази баланса и всички граждани спокойно да ползват обществените пространства.

Възприетият модел на контрол и санкции е в духа на действащата и към момента наредба. Предложенията са съобразен с действащите правила и отчитат новите обществени условия. В създадените допълнителни разпоредби се дава дефиниция на редица понятия с цел улесняване на правоприлагнето и пресичане на бъдещи опити за заобикаляне на наредбата или злоупотреба с права от нарушител. Текстовете са ясно прецизирани, отговарят на обществените очаквания, съдържат кратки и ясни правни норми, формулират правила за поведение, които са лесно разбираеми за гражданите.

гр. София  05.05.2016 г.   

ВНОСИТЕЛИ:

Карлос Контрера

Димитър Антов

Николай Пехливанов

Станчо Станков

Виолета Тодорова

Последни Новини

Мария Балъкчиева повежда листата на ВМРО в Сливен

Бизнес дамата Мария Балъкчиева повежда листата на ВМРО – БНД в Сливен, научи Sliveninfo. Тя ще бъде и част от листата за...

ВМРО – Варна регистрира листата си за вота

ВМРО – Варна се регистрира в РИК за участие в изборите за народни представители на 9-ти юни. Вотът е две в едно...

Красимир Червилов води листата на ВМРО в Стара Загора

Днес в Районната избирателна комисия – Стара Загора ПП „ВМРО – Българско национално движение“ регистрира листата си с кандидати за народни представители...

ВМРО регистрира своята листа за предстоящите парламентарни избори в област Добрич

Днес ВМРО регистрира листата си с кандидати за народни представители от 8 МИР Добрич. Водач на листата е...

ВМРО регистрира листата си в Кюстендил

Областната структура на ВМРО регистрира листата си с кандидати за народни представители в предстоящите избори за Народно събрание в РИК – Кюстендил.

Красимир Каракачанов: В момента двете лица на ЕС са Виктор Орбан и Урсула фон дер Лайен

За съжаление в последните 20 години се отнема суверенитет на държавите членове на Европейския съюз за сметка на повечето права за Еврокомисията....

Красимир Богданов: Държавата води убийствена политика спрямо малките населени места

Държавата води убийствена политика спрямо малките населени места. Непрекъснато се говори за демографска политика, а се прави всичко възможно да се прогони...

Коментари

serdivan escort adapazarı escort odunpazarı escort

escort bayan sakarya escort bayan eskişehir